تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819442823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مومني‌مقدم: ولاسکو ذهنيت بازيکنان را تغيير داد


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: مومني‌مقدم: ولاسکو ذهنيت بازيکنان را تغيير داد
مربي تيم ملي واليبال اميد ايران گفت: معتقدم که خوليو ولاسکو به طرز عجيبي ذهنيت بازيکنان را تغيير داد.

 ليگ برتر واليبال باشگاه‌هاي ايران به مرحله حساس پلي‌آف رسيد و خوليو ولاسکو هم از تيم ملي خداحافظي کرد تا لورنزو برناردي جايگزين وي شود؛ اين اتفاقات موجب شد تا به سراغ غلامرضا مومني‌مقدم، مربي کنوني تيم واليبال ميزان خراسان و مربي سابق تيم ملي واليبال اميد ايران برويم و نظرات وي را در خصوص مسائل مختلف جويا شويم.

متن مصاحبه وي با فارس را در زير مي‌خوانيد:

* مي‌خواهيم در پلي‌آف مزد زحمات‌مان را برداشت کنيم

مربي تيم واليبال ميزان خراسان در مورد مرحله پلي‌آف ليگ برتر واليبال باشگاه‌هاي کشور و آخرين شرايط تيم ميزان اظهار داشت: بازيکنان در اوج آمادگي هستند؛ تنها امين علوي از ناحيه انگشت دست مصدوم شده بود که وي هم از روز گذشته تمريناتش را آغاز کرده است. بازيکنان انگيزه بسيار بالايي دارند و مي‌خواهند در هفته‌هاي باقي‌مانده نتيجه زحمات‌شان را برداشت کنند و بهترين بازي خود را به نمايش بگذارند.

وي ادامه داد: پلي‌آف حساسيت بالايي دارد و تيمي برنده مي‌شود که اشتباه کمتري داشته باشد و تاکتيک‌پذيرتر باشد. هر تيمي که بتواند از نظر آمادگي روحي و تکنيکي برتر باشد نتيجه را به سود خود رقم مي‌زند. ما سعي کرديم در اين دو موضوع بازيکنان در يک آمادگي قابل قبولي قرار دهيم که در بازي روي چهارشنبه مقابل تبريز بتوانيم نتيجه خوبي بگيريم.

* فشردگي مسابقات، بازيکنان را خسته کرد

مومني‌مقدم در خصوص شرايط تيم واليبال شهرداري تبريز، حريف تيم ميزان در مرحله پلي‌آف خاطرنشان کرد: تبريز بازيکنان و کادر فني بسيار خوبي دارد. حسين معدني از مربيان خوش‌فکر، کاربلد و مستعد واليبال ايران است؛ بدون شک روز سختي خواهيم داشت، اما تيمي برنده خواهد شد که بتواند از لحظه لحظه‌ها به خوبي بهره ببرد.

وي با بيان اينکه خستگي ناشي از فشردگي مسابقات کمي ما را اذيت کرد، ادامه داد: سعي کرديم تمرينات را به گونه‌اي برگزار کنيم که در روز مسابقه بازيکنان در اوج آمادگي باشند. در بازي اول ميزبان هستيم و اگر مسابقه سوم انجام شود بازهم ما ميزبان خواهيم بود و تلاش مي‌کنيم به نحو شايسته از اين شرايط استفاده کنيم. براي هر بازي برنامه خاصي داريم و تلاش مي‌کنيم در قدم اول تمام بازيکنان را از نظر ذهني براي مسابقات پلي‌آف آماده کنيم.

* تغيير در هر سيستمي کمي خلل ايجاد مي‌کند

مربي تيم ملي واليبال اميد ايران در مورد جدايي ولاسکو از تيم ملي در حالي که تا پايان سال 2014 با فدراسيون ايران قرارداد داشت، گفت: از بعد حرفه‌اي همان‌طور که خودش هم گفت کار حرفه‌اي انجام نشد، چون با ايران قرارداد داشت و فدراسيون هم براي مسابقات پيش‌رو برنامه‌ريزي کرده بود؛ اما از بعد اخلاقي شرايط متفاوت است. ما ايراني‌ها احساسي هستيم و ولاسکو هم از راه احساسي وارد شد و گفت که دوست دارد سال‌هاي آخر مربيگري‌اش در کشور خودش باشد.

وي با بيان اينکه ولاسکو دوست داشت بعد از 31 سال به کشورش بازگردد، افزود: متاسفانه اين اتفاق زماني رخ داد که ما نياز مبرم به حضور ولاسکو در ايران داشتيم، اما از طرفي هم مي‌توان گفت که واليبال ايران راه خود را پيدا کرده است. اگر بازيکنان و مربيان ما سيستم حرفه‌اي را بيشتر از گذشته در کارهاي خود اجرا کنند بايد اين موضوع را از ذهن خود خارج کنند که چون ولاسکو رفته ما هم نمي‌توانيم نتيجه بگيريم.

مومني‌مقدم خاطرنشان کرد: برناردي هم بازيکن بزرگي بوده است و سابقه موفقي در مربيگري خود دارد. قطعاً گزينه خوبي خواهد بود و مورد تاييد ولاسکو است. نبايد از اين موضوع هم غافل شد که تغيير در هر سيستمي کمي خلل در آن ايجاد مي‌کند؛ اميدوارم ما در اين اتفاق کمترين نوسان را داشته باشيم تا بتوانيم به اهداف خود برسيم.

* سياست کنوني فدراسيون استفاده از مربيان خوب خارجي است

مربي تيم واليبال ميزان در مورد عدم استفاده ولاسکو از مربيان ايراني در کادر فني تيم ملي واليبال ايران تصريح کرد: بالاخره تفکرات فردي که به عنوان سرمربي تيم ملي بزرگسالان انتخاب مي‌شود بسيار مهم است؛ تفکرات ولاسکو اين بود که در کنار خودش مربيان ايراني را هم آموزش دهد. به نظر من اين آموزش‌ها براي بالا بردن سطح دانش مربيان ايراني بسيار موثر بود؛ براي مثال خودم. من حضور کنار مربيان بزرگ را دوست دارم، چراکه معتقدم اين کار به امثال من که تجربه بين‌المللي کمي داريم کمک شاياني مي‌کند.

وي خاطرنشان کرد: مربيان بسيار خوبي داريم که از جمله آنها مي‌توانم به حسين معدني اشاره کنم که توانايي‌هاي بالايي دارد. فدراسيون مي‌تواند از اين افراد به خوبي استفاده کند، اما سياست فدراسيون اين است که در حال حاضر از مربيان خارجي طراز اول استفاده کند تا ايراني‌ها به سطح يک دنيا برسند.

مومني‌مقدم افزود: بخش ديگر به مربيان ايراني مربوط مي‌شود؛ بايد ديد که هدف مربيان ايراني چيست؟ هدف من اين است که در کنار مربيان بزرگ دانش خودم را افزايش دهم؛ براي من مهم نيست که روي نيمکت باشم يا خير. براي من يادگيري مهم است تا بتوانم نکاتي را که آموخته‌ام در باشگاهم پياده کنم. مربيان ديگر هم هدف‌هاي مختلفي دارند؛ فدراسيون بايد مربي خارجي را مجاب کند تا به ايراني‌ها هم آموزش دهد تا ما بتوانند با تفکرات خارجي‌ها بيشتر آشنا شوند.

* فدراسيون به مربيان ايراني اعتماد کند؛ عملکرد ما مشخص است

مربي تيم ملي واليبال اميد ايران افزود: چرا سطح باشگاه‌هاي ايران بالا رفته است؟ تماشاگران زيادي به سالن‌ها مي‌آيند و بازي‌هاي زيبايي را در ليگ شاهد هستيم که اين موارد حاصل حضور مربيان ايراني در کنار ولاسکو است. بدون شک تفکرات ولاسکو روي باشگاه‌‌هاي ما هم تاثير گذاشته است و به همين دليل ليگ ايران در حالت دو قطبي بودن خارج شده است. در بخش بازيکن هم بايد اذعان کنيم که حضور در سيستم ولاسکو تاثير مثبت زيادي روي آنها هم داشته است.

مومني‌مقدم در خصوص اينکه گفته مي‌‌شود ولاسکو اصلاً مربيان ايراني را قبول نداشت، عنوان کرد: بايد به عملکرد‌ها نگاه کرد؛ وقتي ولاسکو مربي خوبي مانند سيچلو را با خود به ايران مي‌آورد يا واقعاً ما مربيان ايراني در حدي نيستيم که بتواند به ما اعتماد کند يا خودش با سيچلو راحت‌تر است و تفکرات نزديک به هم دارند. به نظر من اگر ولاسکو مي‌ماند مي‌توانست از امسال بيشتر به مربيان ايراني ميدان دهد و از آنها کمک بگيرد، چراکه خيلي‌ها مي‌توانستند جاي خالي سيچلو را براي وي پر کنند.

وي افزود: برناردي هم ممکن است چند ماه از همکاران خود استفاده کند تا توانايي مربيان ايراني را باور کند و با آنها کار کند، اما همه چيز به تفکرات مربي جديد بستگي دارد. در تيم "ب" ثابت کرديم که مي‌توانيم با تفکرات ولاسکو نايب قهرمان شويم و در تيم اميد هم با کادر فني ايراني نايب قهرمان آسيا شديم؛ پس اگر فدراسيون اعتماد کند مربيان ايراني توانايي بالايي دارند. مسئولان بايد جنبه ريسک‌پذيري خود را بالا ببرند، چراکه عملکرد مربيان ايراني کاملاً مشخص است و مي‌تواند روي مربيان با استعدادتر سرمايه‌گذاري کند.

* دوست دارم روي نيمکت تيم ملي بنشينم، اما هدف اولم يادگيري است

مومني‌مقدم تصريح کرد: برخي‌ها دوست دارند تنها روي نيمکت حضور داشته باشند، اما براي من اين امر اصلاً مهم نيست و فقط مي‌خواهم جزو کادر فني تيم ملي باشم. آرزوي هر مربي است که روي نيمکت تيم ملي‌اش بنشيند، اما من در مرحله اول دوست دارم دانش خودم را بالا ببرم و نکاتي که آموخته‌ام را در باشگاه اجرا کنم.

وي افزود: من در عرصه مربيگري سن بالايي ندارم و راه زيادي در پيش دارم. در قدم اول دوست دارم کنار مربيان بزرگ باشم و از هرکدام نکته جديدي بياموزم. من هميشه نکات ريز تمرينات را يادداشت مي‌کنم و فيلم‌هاي زيادي را بررسي مي‌کنم و اگر برناردي هم بيايد دلم مي‌خواهد با وي همکاري کنم، هرچند که خودش بايد همکارانش را انتخاب کند. به عنوان يک ايراني دوست دارم به تيم ملي‌ام خدمت کنم و دانش خود را هم بالا ببرم تا در نهايت جزو کادر فني تيم ملي ايران باشم.

* برناردي مانند هندوانه در بسته است

مربي تيم واليبال ميزان خراسان در خصوص برناردي و اينکه آيا مي‌تواند راه ولاسکو را ادامه دهد يا خير، تصريح کرد: وي مربي تيم ملي واليبال اميد ايتاليا بوده و با بازيکنان بزرگي کار کرده است. تنها فاکتوري که از ولاسکو کمتر دارد "تجربه" است. تجربه ولاسکو در ليگ جهاني خيلي به ما کمک کرد و همين عامل موجب مي‌شد تا به فدراسيون تاکيد کند که ايران بايد 30 بازيکن آماده داشته باشد. بحث روانشناسي هم بود که ولاسکو در اجراي آن واقعا استاد بود؛ مربيان بايد اطلاعات زيادي داشته باشند و تنها نبايد به سيستم مربيگري آنها نگاه کرد.

وي با بيان اينکه برناردي هندوانه در بسته است، افزود: ما فقط رزومه برناردي را خوانده‌ايم و هنوز روش کاري وي را از نزديک نديده‌ايم. تنها بايد اميدوار باشيم که از نظر تجربي که در مدت مربيگري‌اش راه 10 - 15 ساله‌اي را طي کرده باشد تا بتواند تيم ملي ايران را که به جايگاه بالايي رسيده است را هدايت کند.

* ولاسکو به طرز عجيبي ذهنيت بازيکنان را تغيير داد

مومني‌مقدم با بيان اينکه اکثر کارها در تيم ملي را ولاسکو و سيچلو انجام مي‌دادند، گفت: خدمات ولاسکو در واليبال ايران بر هيچکس پوشيده نيست؛ يکي از بارزترين تغييراتي که وي ايجاد کرد تغيير ذهنيت بازيکنان ايران بود. شايد هر مربي معمولي ديگري هم مي‌آمد مي‌توانست تمرينات ولاسکو را اجرا کند، اما هرکسي نمي‌تواند ذهنيت بازيکنان را تغيير دهد.

وي افزود: مربيان بايد مانند ولاسکو روي بازيکنان تاثيرگذار باشند که اگر در روز روشن گفتند شب است، همه بازيکنان حرفش را تاييد کنند و بگويند شب است.

سه شنبه 1392/11/29 00:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن