تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819118774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناخن جویدن کودکان، با توجه والدین تشدید می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ناخن جویدن کودکان، با توجه والدین تشدید می‌شود
متخصص بهداشت روان با توضیح درباره علت وقوع این رفتارها، گفت: معمولاً علت وقوع این رفتارها به وجود استرس و اضطراب در فرد نسبت داده می‌شود اما گاهی توجه والدین می‌تواند آن را تقویت کند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از فارس، مرتضی نظیفی متخصص بهداشت روان افزود: وقتی والدین به این نوع رفتارهای کودک توجه زیادی نشان می‌دهند موجب می‌شود تا او در برخی موقعیت‌ها از این رفتارها به عنوان دست‌آویزی برای جلب توجه والدینش استفاده کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان اظهارداشت: رفتار درمانی بهترین گزینه برای از بین بردن این اختلالات عادتی است.

وی با اشاره به جداسازی اختلالات عادتی نامناسب با منشاء رفتاری از اختلالات جسمی، گفت: حساسیت پوستی، خارش و کهیر جز و اختلالاتی است که منشاء جسمانی دارد و نباید با اختلالات عادتی اشتباه گرفته شود.

نظیفی افزود: دارو درمانی به ویژه مصرف آرامبخش‌ها به دلیل اینکه اثر موقتی دارند نمی‌توانند گزینه مناسبی برای درمان باشد اما رفتاردرمانی به دلیل ایجاد تغییرات اساسی در رفتار می‌تواند به کاهش یا حذف رفتار نامناسب منجر شوند.

این متخصص بهداشت روانی درباره تشخیص اختلالات عادتی، گفت: تکرار زیاد رفتاری که مشکل‌ساز شده و در عملکرد اجتماعی فرد اختلال ایجاد کرده موجب بروز اختلالات عادتی می‌شود در واقع جلب توجه و شکایت دیگران به ویژه والدین برای تشخیص این دسته اختلالات کافی است.




1392/11/8





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن