تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803016829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفته های عجیب یک روزنامه‌ی نیجریه‌ای در مورد تیم ملی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
گفته های عجیب یک روزنامه‌ی نیجریه‌ای در مورد تیم ملی ایران
یک روزنامه نیجریه‌ای به بررسی سه تیم هم‌گروه این کشور در جام جهانی 2014 برزیل پرداخت که نکته جالب این تحلیل، پرداختن این روزنامه به مشکلات مالی فدراسیون فوتبال ایران و لغو برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی است. به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا،  بیستمین دوره جام جهانی تابستان آینده در برزیل برگزار می‌شود و 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها در 8 گروه 4 تیمی به رقابت با هم می‌پردازند. تیم ملی ایران نیز باید در گروه F با تیم‌های نیجریه، بوسنی هرزگوین و آرژانتین رقابت کند و در اولین دیدار خود باید به مصاف نیجریه قهرمان قاره آفریقا برود. استفان کشی سرمربی تیم ملی نیجریه درباره حضور تیم ملی این کشور در جام جهانی می‌گوید: این پنجمین حضور ما در جام جهانی است و می‌خواهیم که حضور قدرتمندی را در جام جهانی داشته باشیم. هدف ما در ابتدا این است که بتوانیم از گروه خودمان در جام جهانی صعود کنیم و بعد از آن به بازی‌های خوب در مراحل بعد فکر خواهیم کرد.


روزنامه نیجریه‌ای punchng در گزارشی به بررسی سه تیم هم‌گروه این کشور پرداخته است که در زیر می‌خوانیم.


ایران:


ایران به عنوان تیم نخست گروه A انتخابی جام جهانی در قاره آسیا توانست مجوز حضور در جام جهانی را به دست آورد. شاگردان کارلوس کی‌روش مصمم هستند تا برای اولین بار از گروه خودشان در جام جهانی صعود کنند. آن‌ها پیش از این در سال‌های 1978، 1998 و 2006 حضور در جام جهانی را تجربه کرده‌اند اما در هر سه دوره از رسیدن به مرحله دوم جام جهانی ناکام ماندند. ایران در حال حاضر برترین تیم قاره آسیا در رده‌بندی فیفا محسوب می‌شود، با این وجود کارلوس کی‌روش قبول دارد که تیمش بیشتر از بازیکنان داخلی تشکیل شده است؛ بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می‌کنند و به احتمال زیاد کیفیت لازم برای تاثیرگذاری خوب در جام جهانی را ندارند. او چندی پیش در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: "کار ما در جام جهانی بسیار سخت و دشوار است. با این وجود این جام جهانی برای ماست و می‌خواهیم خودمان را به جهانیان نشان دهیم و به آن‌ها بگوییم که ایران کشوری فوتبالی است."


برای کی‌روش که در جام جهانی 2010 هدایت تیم ملی پرتغال را بر عهده داشت، رسیدن به موفقیت با تیم ملی ایران بسیار مهم است اما به نظر می‌رسد این موفقیت چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. با این وجود کی‌روش می‌گوید که تمام تلاشش را خواهد کرد که ایران در جام جهانی عملکرد شایسته‌ای از خود نشان دهد.


ایران در راه آماده‌سازی خود برای جام جهانی 2014 با سختی‌های زیادی مواجه بوده و تاکنون نتوانسته بازی دوستانه برای خود ترتیب دهد و این می‌تواند تابستان آینده برای این کشور در جام جهانی دردسرساز شود. لغو کمپ تمرینی این کشور در پرتغال در سپتامبر 2013 به دلیل کمبود بودجه باعث شد که کی‌روش از برنامه‌هایش برای آماده‌سازی ایران در جام جهانی 2014 عقب بیفتد. او در این باره می‌گوید: "6 ماه را از دست داده‌ایم. امیدوارم که راه حلی پیدا شود تا بتوانیم در نهایت خودمان را به خوبی برای جام جهانی آماده کنیم."


با وجود همه مشکلات، کارلوس کی‌روش معتقد است شور و شوق فوتبالی که در ایران وجود دارد می‌تواند باعث شود تا این تیم در جام جهانی 2014 شگفتی‌ بیافریند. کی‌روش درباره عملکرد ایران در جام جهانی 2014 گفت: "فوتبال در خون و روح ایرانی‌ها جاری است. شما نمی‌توانید فوتبال را به صورت اصولی در ایران رشد دهید. ایران کشوری است که استعداد زیادی در زمینه فوتبالی دارد و باید روی آن کار شود. توانایی‌ها و استعدادهایی که نوجوانان و جوانان ایرانی دارند، قابل توجه است."


وقتی کی‌روش در سال 2011 هدایت ایران را بر عهده گرفت تصمیم گرفت تا تیم جدید و جوانی را برای جام جهانی 2014 آماده کند. تلاش او برای ساخت تیمی جدید باعث شد تا بازیکنانی نظیر دانیال داوری از آینتراخت برانشوایگ آلمان، اشکان دژاگه از فولام انگلیس، رضا قوچان نژاد از استاندارد لیژ بلژیک و مهرداد بیت‌آشور از سن خوزه آمریکا به تیم ملی فوتبال ایران اضافه شوند.


با این وجود انتقادهای زیادی از کی‌روش درباره آوردن بازیکنان دورگه صورت گرفته است. کی‌روش امیدوار است که تیم ملی ایران با تجربه‌هایی که از بازی‌های دوستانه پیش از جام جهانی به دست می‌آورد بتواند تیم آماده‌ای را به این مسابقه‌ها بفرستد.


بوسنی و هرزگوین:


وقتی سافت سوسیچ هدایت تیم ملی بوسنی را بر عهده گرفت و جانشین میروسلاو بلاژویچ در این تیم شد، خیلی از هواداران فوتبال در کشور بوسنی معتقد بودند که او نمی‌تواند در این کشور عملکرد خوبی داشته باشد و باید برکنار شود. با این وجود سوسیچ که از سال 2009 هدایت بوسنی را بر عهده داشته است، خوش‌شانس بوده که در تیمش بازیکنان با استعدادی چون ادین ژکو، آسمیر بگویچ و میرالم پیانیچ هافبک رم را در تیمش داشته که باعث شود آنها به عنوان تیم نخست گروه در انتخابی جام جهانی بالاتر از یونان به این رقابت‌ها صعود کنند.


صعود بوسنی به جام جهانی 2014 باعث شد که این کشور اولین حضورش در جام جهانی را به دست آورد و شور و شوق زیادی در این کشور به وجود آید. سوسیچ در گفت‌وگو با روزنامه دیلی تلگراف انگلیس درباره عملکرد این کشور در جام جهانی گفته بود: در برزیل می‌خواهیم 7 دیدار برگزار کنیم که آخرین آن بازی فینال است. می‌دانیم که در گروه سختی قرار گرفته‌ایم. آرژانتین تیم قدرتمند در گروه ما محسوب می‌شود و نیجریه و ایران نیز هر دو شانس صعود دارند. با این حال ما برای خودمان این شانس را قائل هستیم که بتوانیم به عنوان تیم دوم از این گروه به مرحله بعد صعود کنیم. برنامه‌ی آماده‌سازی قدرتمندی را طرح‌ریزی کرده‌ایم که قصد داریم آن را تا قبل از جام جهانی به مرحله اجرا درآوریم تا باعث افزایش احتمال موفقیت ما در برزیل شود. گفته می‌شود بین 3 هزار تا 5 هزار نفر از مردم بوسنی قرار است برای حمایت از تیم ملی کشورشان به برزیل سفر کنند.


آرژانتین:


آرژانتین که به عنوان تیم نخست منطقه آمریکای جنوبی به جام جهانی 2014 راه یافت، شانس بسیار زیادی برای صعود به عنوان تیم نخست گروه F به مرحله بعد این رقابت‌ها دارد. آرژانتین با بازیکنان بزرگی چون لیونل مسی، سرخیو آگرو، گونسالو هیگویین، اسکوئل لاوتزی و آنخل دی‌ماریا، برای هر تیمی در جام جهانی ترسناک است. آرژانتین در گروه تقریبا آسانی قرار گرفته است. آن‌ها با 35 گل زده در 16 دیدار خود در انتخابی جام جهانی نشان دادند که قدرت بسیار زیادی دارند و یکی از مدعیان قهرمانی در این رقابت‌ها محسوب می‌شوند. هرچند سایه مصدومیت در چند ماه گذشته روی بازیکنان آرژانتینی باعث شد تا چند تن از نفرات اصلی آلخاندرو سابه‌یا دچار مصدومیت شوند.


سابه‌یا قصد دارد در جام جهانی 2014 تیمش را با سیستم 2 – 4 – 4 به میدان بفرستد که در این سیستم لیونل مسی و گونسالو هیگویین دو مهاجم نوک آرژانتین محسوب می‌شوند و رودریگو پالاسیو و سرخیو آگرو در سمت چپ و راست این تیم قرار می‌گیرند. سابه‌یا از این سیستم در بازی‌های انتخابی جام جهانی 2014 استفاده کرد به طوری که آنه توانستند با شایستگی خیلی زود جواز حضور در جام جهانی را به دست آورند. البته سابه‌یا باید نگران خط دفاع و هافبک خود در جام جهانی باشد. هرچند خاویر ماسکرانو مدافع قابل اتکایی برای این تیم محسوب می‌شود اما سایر مدافعان و هافبک‌های تیم ملی آرژانتین نظیر اور بانگا تجربه زیادی در رده ملی ندارند و این می‌تواند به ضرر آرژانتین تمام شود و همان اتفاقی که در جام جهانی 2010 افتاد این بار نیز برای این تیم رخ دهد. نگرانی اصلی آرژانتینی‌ها خط دفاع‌شان است که نشان می‌دهد آنها بدون ضعف نیستند.




1392/11/7





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن