تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819616503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردهنه های زراعی قائشمهر زودتر بازسازی می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سردهنه های زراعی قائشمهر زودتر بازسازی می شوند ساری- ایرنا-مدیر امور منابع آب شهرستانهای قائمشهر ، سیمرغ ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و جویبار از بازسازی زودتر سردهنه های زراعی خبر داد .


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ قنبرعلی نجفی المشیری ˈ روز دوشنبه در نشست کارگروه کشاورزی و متابع طبیعی شهرستان قائمشهر گفت: سالهای قبل بازسازی سردهنه های زراعی از هشتم فروردین ماه انجام می شد و امسال با توجه به پیش بینی کمبود آب و بارش و دو کشت کردن اراضی کشاورزی ، 15 اسفند این بازسازی انجام می شود .
وی از سردهنه های زراعی بعنوان یکی از منابع آبی مهم کشاورزی شهرستان نام برد و ادامه داد: بازسازی سردهنه های زراعی در افزایش میزان آب دهی تاثیر مستقیمی دارد .
مدیر امور منابع آب شهرستانهای قائمشهر ، سیمرغ ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و جویبار تعداد سردهنه های زراعی موجود قائمشهر را 9 سردهنه اصلی و 14 سردهنه فرعی اعلام کرد .
وی از آب بندان بعنوان یکی دیگر از منابع آبی زراعی نام برد و افزود: 67 قطعه آب بندان به وسعت 265 هکتار در قائمشهر موجود است که هم اکنون در حال آبگیری از رودخانه های تالار و سیاهرودند.
نجفی المشیری حجم آبگیری کامل این آب بندانها را چهار میلیون و 300متر مکعب اعلام کرد و گفت: هم اکنون 55 درصد آب بندانهای قائمشهر آبگیری شدند .
وی به دستور العمل جدید وزارت نیرو مبنی بر عدم امکان پرورش ماهی در آب بندانها بجز پرورش ماهیان گرم آبی در فصل زراعی خبرداد و گفت: این دستور در مورد آب بندانهای قائمشهر نیز اجرا خواهد شد .
نجفی المشیری به فعالیت صدور پروانه برای چاههای کشاورزی بعنوان بخشی از فعالیت اداره امور منابع آب نام برد وافزود: با کاهش نیروهای این بخش از 13 به دو نفر ، هم اکنون ثبت نام برای صدور پروانه بجز موارد استثنا ممکن نیست .
وی ادامه داد: امسال یکهزارو 500 پروانه چاه کشاورزی در قائمشهر صادر شد .
مدیر امور منابع آب شهرستانهای قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، سیمرغ و جویبار ایجاد چاه در مناطق بالادست کوچکسرا و شرق رودخانه سیاهرود برای مشروب کردن پنج هزار هکتار 20 روستا این مناطق را ضروری دانست .
مدیر امور توزیع برق شهرستان قائمشهر نیز در این نشست تعداد مشترکان برق کشاورزی شهرستان را دو هزار و 900 مشترک اعلام کردو گفت: دو هزار و 900 چاه کشاورزی برق دار دراین شهرستان وجود دارد .
ˈ حسین امیری ˈ از نیاز هفت میلیاردریالی اعتبار برای برق دارکردن 200 حلقه چاه کشاورزی قائمشهر خبرداد و ادامه داد: با وجود اعتبارات مصوب ، تخصیص اعتبار اندک و اجرای طرحهای این بخش بصورت نیمه کاره مانده است .ک/2
7329/503
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن