تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819444718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت باید طی هفت ماه گذشته قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی را افزایش می داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دولت باید طی هفت ماه گذشته قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی را افزایش می داد تهران-ایرنا- نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید طی هفت ماه گذشته قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی را افزایش می داد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس را برعهده داشت در جریان رفع ایرادهای شورای نگهبان به لایحه بودجه 1393 کل کشور گفت: دولت نباید طی ماه های گذشته قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی را در این حد نگه می داشت.
وی با یادآوری اظهارات موافقان و مخالفان افزایش قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی تصریح کرد: یک نگاه نمایندگان این است که سرمایه ارزشمند کشور را رایگان به کسی ندهیم و اگر دولت در ماه های اخیر در این زمینه اقدام می کرد امروز قطعا نمایندگان نمی گفتند که چرا قیمت خوراک افزایش نیافته است.
نایب رییس اول مجلس ادامه داد: اما در این زمینه اجماع نظری با وزیران و مقامات ذیربط وجود دارد، این است که قیمت خوراک باید متناسب با ارزش آن افزایش یابد ضمن اینکه نباید تصمیمات کلان را در بودجه سالانه اتخاذ کنیم.
ابوترابی فرد با بیان این که قیمت گذاری خوراک واحدهای پتروشیمی از جمله مسایلی است که باید دولت و وزیران با در نظر گرفتن مصالح ملی اقدام کنند، گفت: این قیمت گذاری باید در چهارچوب هدفمندی یارانه ها باشد و همچنین شرکت های پتروشیمی باید قدرت رقابت خود را حفظ کنند.

**مجلس باید اجازه اصلاح قیمت را به دولت بدهد
محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری نیز در پاسخ به انتقادهای ابوترابی فرد گفت: تمام تلاش دولت این بود که قانون هدفمندی یارانه ها را برای سال 1393 زودتر اجرایی شود و پیشنهاداتی که مطرح می شود تا سال آینده روال قیمت ها به همین شرایط باشد به این معنی نیست که ما تصمیم به اصلاح قیمت ها نداریم.
وی به پیشنهادهایی که برای توقف اصلاح قیمت حامل های انر‍ژی در مجلس مطرح شد، اشاره و خاطرنشان کرد: دولت طی ماه های اخیر کدام قیمت را افزایش داده است که قیمت خوراک را افزایش نداده باشد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: مجلس باید با تصویب تبصره مربوط به هدفمندی یارانه ها به دولت اجازه دهد قیمت ها را اصلاح کند که قیمت خوراک پتروشیمی ها یکی از این اقلام است.
نوبخت با بیان این که قیمت 15 سنت برای هر متر مکعب خوراک گاز به معنای افزایش شش برابری قیمت در این بخش است، یادآور شد: دولت اصلا بنا ندارد که قیمت خوراک را با شیب تند افزایش دهد بلکه قصد دولت بین هشت تا 10 سنت است.
وی همچنین گفت: دولت نسبت به افزایش هیچ کدام از اقلام اقدام نکرده و از مجلس اجازه خواسته است تا طی یک ماه آینده در این زمینه اقدام کند.
سیام(3)**2021**1336
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن