تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801624933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوادث وي‍ژه پرتلفات در هفته گذشته بیش از 617 مصدوم برجای گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی:
حوادث وي‍ژه پرتلفات در هفته گذشته بیش از 617 مصدوم برجای گذاشت
رئیس مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي وزارت بهداشت گفت: حوادث وي‍ژه پرتلفات در هفته گذشته بیش از 617مصدوم برجای گذاشت.


به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد تقی طالبیان ضمن اعلام این خبر گفت: 189حادثه ويژه رخ داده طی  هفته گذشته منجر به اعزام 269 آمبولانس و بیش از540 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد.


وی افزود: نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، 617 نفر را برای دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراكز درمانی منتقل کردند.


رئیس مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي گفت: در هر حادثه منجر به جرح و آسيب و ظهور علائم جسمي به طور ناگهاني، مي توان با اورژانس 115 تماس گرفت.


وی موارد اورژانسی را شامل اورژانس های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم،  زنان و زایمان ( سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید)، اعصاب (تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن)، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها و پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید عنوان کرد.


 دکتر طالبیان از هموطنان در خواست کرد: ‌مسیر خودروی امدادی (آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند.


وی افزود: در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره 115 تماس بگیرند و  در صورت تماس با شماره 115، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنند و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند.







تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن