تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802352627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عطايي:دستياران ايراني ولاسکو توپ جمع‌کن بودند


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: عطايي:دستياران ايراني ولاسکو توپ جمع‌کن بودند
مربي سابق تيم ملي واليبال ايران گفت: ولاسکو انسان زيرکي بود و قراردادش را يک‌طرفه فسخ کرد تا اسطوره بماند.

  ليگ برتر واليبال باشگاه‌هاي ايران به مرحله حساس پلي‌آف رسيد و خوليو ولاسکو هم از تيم ملي خداحافظي کرد تا لورنزو برناردي جايگزين وي شود؛ اين اتفاقات موجب شد تا به سراغ بهروز عطايي، سرمربي کنوني تيم واليبال کاله و مربي سابق تيم ملي واليبال ايران برويم و نظرات وي را در خصوص مسائل مختلف جويا شويم.

متن مصاحبه وي با فارس را در زير مي‌خوانيد:

* هميشه به فشردگي مسابقات ليگ انتقاد داشته‌ام

بهروز عطايي در مورد شرايط تيم واليبال کاله براي حضور در مرحله پلي‌آف و ديدار با پيکان اظهار داشت: در نيم‌فصل دوم شرايط ما خيلي بهتر شد. از ابتدا مي‌دانستيم مسابقات امسال به پلي‌آف کشيده خواهد شد؛ ليگ را مي‌توان به سه بخش تقسيم کرد که بخش اول آن بازي‌هاي دور رفت بود که تيم‌ها عملکرد خوبي در آن نداشتند.

وي ادامه داد: بخش دوم، بازي‌هاي دور برگشت بود که هماهنگي تيم‌ها بهتر شد و بازي‌هاي بهتري را ديديم و عملکرد تيم‌ها و بازيکنان قابل قبول‌تر بود، اما بخش سوم و مهم ليگ امسال هم مرحله پلي‌آف بود که ما هم مانند تمام تيم‌ها برنامه خاصي براي آن خواهيم داشت. اميدوارم بتوانيم به اهداف خود برسيم، چراکه در آمادگي بسيار خوبي قرار داريم. تنها موضوعي که کمي ما را نگران مي‌کند فشردگي رقابت‌ها است که من در هر وضعيتي به آن انتقاد مي‌کنم.

* بازي با پيکان جنگي تمام عيار است

سرمربي تيم واليبال کاله آمل خاطرنشان کرد: حضور تيم ملي در مسابقات مختلف موجب شد تا شرايط اينگونه رقم بخورد، اما سازمان ليگ بايد تمام جوانب را در نظر مي‌گرفت. در پلي‌آف شرايط سختي حاکم است و براي چهارمين سال است که در پلي‌آف با پيکان مصاف خواهيم داد. آنها کادر فني و بازيکنان بسيار خوب دارند و من اصلاً به موضوعاتي که هر فصل مطرح مي‌کنند مبني بر عدم شرايط مالي مناسب باشگاه پيکان توجه نمي‌کنم، چراکه اصلاً موضوع مهمي نيست.

وي با بيان اينکه در دو بازي ميزبان هستيم و به نظرم جنگ تمام عياري را شاهد خواهيم بود، افزود: بودجه ملاک عمل تيم‌ها نيست؛ من تيم‌هايي سراغ دارم که بودجه بسيار خوبي دارند و در جمع 4 تيم هم قرار ندارند. پيکان هميشه قدرتمند بوده و دو بازيکن خارجي جديد هم جذب کرده است. باشگاه پيکان سازماندهي بسيار خوبي دارد و با مطرح کردن برخي صحبت‌ها مي‌خواهند حريفان را از نظر ذهني در شرايط خاص قرار دهند.

* ولاسکو زيرک است و واليبال ايران را پديده کرد

مربي سابق تيم ملي واليبال ايران در خصوص جدايي ولاسکو، در حالي که تا پايان سال 2014 هم با فدراسيون قرارداد داشت، تصريح کرد: من بر اساس واقعيت حرف مي‌زنم و سعي نمي‌کنم احساسي شوم؛ من يک مربي و کارشناس هستم و صحبت‌هايم بايد بر اساس عقل و منطق باشد. واليبال ما در يک پروسه حدوداً 20 ساله رشد خوبي داشت و با آمدن ولاسکو اين رشد خيلي بيشتر شد و وي توانست به خوبي از پتانسيل واليبال ايران استفاده کند.

وي با بيان اينکه هرچند ولاسکو در نخستين تلاشش براي حضور در ليگ جهاني ناموفق بود، اما توانست تيم را جمع کند، خاطرنشان کرد: ولاسکو ظرفيت‌هاي روحي، رواني و تاکتيکي بازيکنان را خيلي خوب شناخت و توانست واليبال ايران را به عنوان يک پديده مطرح کند، اما برداشت من اين است که ولاسکو آدم بسيار هوشيار و زيرکي بوده و به اين نتيجه رسيد که ظرفيت واليبال ايران همين‌قدر است و از اين بالاتر نمي‌رود.

* پيروزي در يک مسابقه نشان از برتري کامل نيست

عطايي اظهار داشت: ما در رقابت‌هاي قهرمان قاره‌ها توانستيم تيم‌هايي مانند ايتاليا و آمريکا را شکست دهيم، اما در رنکينگ پايين‌تر از آنها قرار گرفتيم و اين اتفاق موضوع را کمي تامل برانگيز مي‌کند. ما بازي‌هاي خيلي خوب، مدرن، سطح‌ بالا و باکيفيتي را به نمايش مي‌گذاريم، اما هنوز به عنوان تيمي که بايد نتيجه بگيرد، نتيجه نگرفته‌ايم. در مسابقات قهرمان قاره‌ها از بين 6 تيم در جايگاه چهارم قرار گرفتيم و نسبت به دوره قبل تنها يک پله صعود داشتيم؛ ما نايب قهرمان نشديم، بلکه چهارم شديم، اما بازي‌هاي خوبي را به سود خود رقم زديم.

مربي سابق تيم ملي واليبال ايران ادامه داد: ولاسکو به خوبي مي‌دانست که خانواده واليبال نگاهش به نتايج تيم ملي است؛ وي فهميد که مسئولان ورزش ايران از اين به بعد از ولاسکو نتيجه مي‌خواهند. اين روزها همه مي‌گويند که به غير از روسيه و برزيل ساير تيم‌ها را شکست داده‌‌ايم، اما بايد بدانيم که يک پيروزي نشان از برتر بودن نيست، بلکه يک مسابقه بوده که به سود ايران تمام شده است.

* ولاسکو قراردادش را يک‌طرفه فسخ کرد تا اسطوره بماند

عطايي با بيان اينکه شايد در مسابقات قهرماني جهان چند تيم را شکست دهيم، اما ممکن است باز هم نتوانيم بالاتر از آنها قرار بگيريم، گفت: ولاسکو مي‌داند که در مسابقات قهرماني جهان شايد ما جز 6 تيم برتر نباشيم، اما همه مي‌خواهند که واليبال ايران حتي به نيمه‌نهايي هم صعود کند و اين امر موجب شد که ولاسکو با دريافت يک پيشنهاد خود قراردادش را به نوعي يک‌طرفه فسخ کند تا همچنان به عنوان يک اسطوره در واليبال ايران بماند.

کارشناس واليبال ايران افزود: ولاسکو تصميمش را گرفته بود و حتي در مصاحبه‌هايش هم گفت با وجود اينکه داورزني تلاش کرد منصرفم کند، اما من تصميمم را گرفته بودم؛ من اين کار ولاسکو را حرفه‌اي نمي‌دانم و فکر مي‌کنم خودخواهي باشد. اين مدل حرف زدن من به معني اين نيست که عملکرد خوب وي را ناديده بگيريم و زير سوال ببريم.

* ولاسکو به تعهداتش عمل نکرد و فقط منافع خودش را در نظر گرفت

عطايي خاطرنشان کرد: ما از ولاسکو به عنوان يک اسطوره ياد خواهيم کرد، اما واقعيت اين است که وي به تعهداتش عمل نکرد و رفت. اگر ما يک مربي برتر از ولاسکو پيدا مي‌کرديم و مي‌خواستيم جايگزينش کنم، آيا وي حاضر مي‌شد قراردادش را يک‌طرفه فسخ کند و پولش را نگيرد؟ ولاسکو به منافع خودش فکر کرد و ما بايد نسبت به موضوعات مختلف مواضع متفاوتي داشته باشيم. وي بسيار زحمت کشيد و عملکرد قابل دفاعي داشت و نفي موفقيت‌هاي ولاسکو به معني عدم آگاهي از مسائل واليبال است.

وي با بيان اينکه اين مدل قطع همکاري را نمي‌پسندم، اظهار داشت: من داورزني را مديري پخته و کم نقص مي‌دانم، اما به نظرم در اين مورد اشتباهاتي داشت؛ شايد هم اصلاً ولاسکو نمي‌خواست به ايران بيايد و مديران تلاش کردند اين جدايي را مثبت جلوه دهند.

سرمربي تيم واليبال کاله آمل افزود: حالا زماني بود که ما بايد با ولاسکو نتيجه مي‌گرفتيم و دقيقاً زمان آغاز نتيجه‌گيري‌ها با ولاسکو قطع همکاري شد؛ اين اتفاق اثرات خوبي ندارد، هرچند که واليبال ايران راه خود را پيدا کرد. اين موضوع را هم بايد بدانيم که بهترين مربيان دنيا محدود به توانايي بازيکنان خود هستند؛ اگر يک مربي بازيکنان خوبي نداشته باشد نتايج خوبي کسب نخواهد کرد.

* حضور ولاسکو به عنوان مشاور در واليبال ايران اشتباه بزرگي است

عطايي در مورد انتخاب برناردي به عنوان جايگزين ولاسکو و اينکه آيا چون برناردي بازيکن بزرگي بوده است مي‌تواند مربي بزرگي هم باشد يا خير، تصريح کرد: برناردي بازيکن بسيار خوبي بود و نمي‌توان گفت که مربي خوبي خواهد بود يا خير؛ لزوماً يک بازيکن خوب يک مربي خوب نمي‌شود، اما مي‌تواند هم باشد. وي مربي تيم اميد ايتاليا بود و توانست قهرمان مسابقات مديترانه شود که اين موضوع يک عملکرد قابل قبول است. در باشگاه‌هاي لهستان هم در جمع 4 تيم برتر قرار دارد و به هرحال مربي جواني است، هرچند که رزومه چنداني ندارد.

وي افزود: ولاسکو گفت که من واليبال ايران را رها نمي‌کنم، اما دقيقاً همين کار را کرد و اين موضوع با منطق و اخلاق واليبال مغاير است. اصلاً امکان ندارد که پس از قطع همکاري يک مربي با يک فدراسيون به عنوان مشاور فعاليت کند، چراکه منافعش ديگر در آن تيم نيست. ولاسکو مربي پيشنهادي خود را مطرح کرد و فدراسيون پس از بررسي شرايط برناردي را انتخاب کرد، اما من فکر مي‌کنم حضور ولاسکو به عنوان مشاور يا هر عنوان ديگري سايه سنگيني بر برناردي خواهد داشت که اين اتفاق اثرات منفي در کار لورنزو خواهد داشت.

عطايي افزود: برناردي گزينه خوبي براي واليبال ما است، به شرطي که بتواند از سايه ولاسکو خارج شود، گفت: اگر دنبال انتخاب يک مربي بزرگ هستيم تا مشاور ما شود، برويم و آناستازي را بياوريم، چون سايه ولاسکو بر واليبال ايران سنگيني خواهد کرد و به شدت روي کار برناردي تاثير مي‌گذارد. زماني که داورزني رئيس فدراسيون شد تا 3-4 سال سايه يزداني‌خرم روي سرش بود و هنوز هم اين موضوع کم و بيش وجود دارد. داورزني از اين موضوع بايد تجربه خوبي کسب کرده باشد و بتواند فشار را از برنادري بردارد. برناردي در دوران بازيگري استثنايي بود و در دوران مربيگري هم کارنامه خوبي دارد، هرچند که تجربه بالايي ندارد.

* ولاسکو اصلاً مربيان ايراني را قبول نداشت

بهروز عطايي در مورد اينکه چرا هيچگاه مربيان ايراني در کنار ولاسکو پرورش پيدا نکردند، تصريح کرد: در دوران برناردي هم اين اتفاق نمي‌افتد. داورزني گفت که قرار است برناردي تا 6 ماه يک دستيار با خود بياورد تا پس از آن کمک‌هايش را معرفي کند. در مدت سه سال چند مربي ايراني با ولاسکو کار کردند و به نوعي بايد گفت که سرمايه‌سوزي کرديم، چراکه بعد از رفتن ولاسکو جرات نداريم تيم را به دست مربيان ايراني بسپاريم. سرمايه عظيمي را خرج کرديم و منافعش را هم برداشت کرديم، اما پردازش خوبي نداشتيم.

وي در مورد صحبت‌هاي ولاسکو درخصوص مربيان ايراني و واکنش وي به سوالات اين چنيني، عنوان کرد: ولاسکو هميشه از صحبت کردن درمورد مربيان ايراني طفره مي‌رفت. ولاسکو گفت که من مربي هستم و بايد درمورد بازيکنان اظهار نظر کنم، نه اينکه نظرم درخصوص مربيان ايراني را مطرح کنم، اما همه شاهد بوديم که وي خيلي صريح نظرش را در خصوص برناردي اعلام کرد. ولاسکو اصلاً مربيان ايراني را قبول نداشت و هر وقت ما اين را بيان کرديم مسئولان واکنش نشان مي‌دادند.

عطايي گفت: واليبال ما به جايگاهي رسيده است که همه دوست دارند با ما کار کنند و ما بايد نظرات‌مان را تحميل کنيم. معدني چند ماه با گائيچ کار کرد و توانست مربي تيم ملي شود، اما چندين مربي کنار ولاسکو کار کردند و هيچکس به آنها اعتماد ندارد. من به عنوان يک کارشناس حرف مي‌زنم و فکر مي‌کنم ما از شرايطي که ايجاد شد استفاده نکرديم.

* دستياران ولاسکو مربي تيم ملي نبودند، توپ‌جمع کن بودند!

مربي سابق تيم ملي واليبال ايران در پاسخ به اين سوال که آيا حاضر است ريسک کرده و چند سال در کنار برناردي کار کند تا شايد پس از وي سرمربي تيم ملي شود يا خير، تصريح کرد: اولاً هيچ تضميني وجود ندارد که چهار سال آينده همين سيستم حاکم باشد و بعد هم در واليبال ايران نمي‌توان به صورت بلند مدت سرمايه‌گذاري کرد. اين چه داستاني است که مربي در کنار تيم ملي باشد، اما هيچ سودي نداشته باشد؟ آيا بهتر نيست بگويند که مربيان ايراني توپ جمع‌کن يا مترجم هستند؟ متاسفانه شأن مربيان تيم ملي را پايين مي‌آورند. بيش از 10 نفر را ولاسکو در کنار خود قرارداد، اما هيچ‌کدام از آنها مربي تيم ملي نشدند.

وي افزود: مسئولان تنها براي معدني حکم زدند و مساجدي هم مترجم بود و براي اينکه بتواند روي نيمکت بنشيند به وي هم حکم مربيگري دادند؛ پس با اين شرايط به مربيان ايراني نظر مثبتي نداشت. تنها براي معدني حکم زدند که آن هم وقتي سيچلو کنار تيم نبود با خود به مسابقات نبردند! نبايد اينقدر اختيار به مربيان خارجي بدهيم که هر کاري مي‌خواهند با سرمايه‌هاي ما بکنند؛ آنها نبايد براي واليبال ايران تصميم‌گيري کنند.

* ولاسکو به دستيارانش هم اعتماد نداشت

مربي سابق تيم ملي واليبال ادامه داد: ولاسکو بارها به همه فهماند که اصلاً مربيان ايراني را قبول ندارد. وي مي‌گويد که ليگ بسيار خوبي داريم، اما سوال من اين است که اين ليگ خود را چه کساني مي‌چرخانند؟ آيا سرپرستان اين کار را مي‌کنند يا تماشاگران؟ چطور ليگ مي‌تواند يکي از بهترين‌هاي دنيا باشد، اما يک مربي از آن در تيم ملي نباشد؟ کاش حداقل ولاسکو ميگفت که براي مثال شهنازي مربي خوبي است يا حداقل کار را خوب ياد گرفت؛ وي حتي به مربياني که با آنها کار کرده است هم اعتماد نداشت.

وي افزود: من به داورزني گفتم که اگر ولاسکو به من پيشنهاد همکاري بدهند قبول نمي‌کنم، چراکه خصوصيات اخلاقي خاص خودم را دارم، اما خواهش کردم از مربياني استفاده کنند که بعد از جدايي ولاسکو بتوانند به واليبال ايران کمک کنند. مربياني که تا آمدن برناردي با تيم ملي کار مي‌کنند قطعاً از مکتب ولاسکو نيستند؛ معدني، اکبري و من از مکتب ولاسکو نيستم و توقع دارم داورزني با مديريت خوب خود با دقت نظر کار کرده و خودش ورود کند.

* موفقيت‌هاي واليبال ايران مخصوص يک نفر نبود

عطايي درمورد مدت زمان کمي که برناردي براي آشنايي با واليبال ايران زمان دارد، اظهار داشت: تيم ملي از فروردين ‌ماه تمريناتش را آغاز مي‌کند و برناردي از ارديبهشت قرار است که به ايران بيايد. مسئولان بايد شرايط را بررسي کنند و چند مربي که فدراسيون قبول دارد را انتخاب کنند و به صورت گروهي تيم را تمرين دهند. فکر مي‌کنم تا زمان آمدن برناردي به ايران تمرينات تيم ملي بايد به صورت کارگروهي برگزار شود و در نهايت هم مربي تيم ملي از جمع همين مربيان انتخاب شود.

وي در مورد تکرار موفقيت‌هاي واليبال با برناردي، تصريح کرد: ما قطعاً مي‌توانيم با برناردي هم موفق باشيم؛ چرا که موفقيت‌هاي واليبال ايران مخصوص يک نفر نبود و نيست. ما فدراسيون بسيار خوبي داريم که بهترين امکانات را در اختيار مربيان تيم ملي قرار دادند. ما بازيکنان کم نظيري داريم و تمام اين‌ها دست به دست هم داد تا واليبال ايران به موفقيت برسد. اگر برناردي بتواند شرايط را به خوبي مديريت کند روند رو به رشد ايران ادامه پيدا خواهد کرد.



دوشنبه 1392/11/28 00:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن