تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815497119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امید تازه برای قربانی اسیدپاشی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
امید تازه برای قربانی اسیدپاشی
شیرین دختر جوانی که توسط خواستگارش با اسید سوزانده ‌شده ‌بود در حالی منتظر اولین عمل جراحی برای درمانش است که در این مدت با حمایت افراد خیر توانسته تحصیل را نیز از سر گیرد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از شرق، این دختر که در حال حاضر 20‌ساله ‌است، در اولین ‌روز فروردین سال گذشته توسط پسری به نام جمشید به پارکی در تهرانسر کشانده ‌شد. جمشید بعد از تصمیم شیرین برای قطع رابطه از او درخواست کرده بود برای آخرین بار یکدیگر را ببینند اما به‌جای به زبان‌آوردن آخرین ‌جمله‌ها برای خداحافظی بطری اسید را روی صورتش ریخت. شیرین در حالی‌که درخواست کمک می‌کرد و در خیابان می‌دوید توسط عابران به درمانگاه و از آنجا به بیمارستان منتقل شد. در معاینه‌ای که پزشکان بیمارستان مطهری انجام دادند، اعلام کردند شیرین چشم راست خود را از دست داده است اما آسیب‌های وارده به این دختر فقط به نابینایی یک چشم ختم نشد، بینی و یک گوش خود را از دست داد و دهانش نیز دچار آسیب شدید شد ضمن اینکه در قسمت‌های دیگر بدنش سوختگی‌های عمیقی ایجاد شده ‌بود.

 یک سال بعد وقتی جمشید که متواری بود شناسایی و بازداشت شد، به اسید‌پاشی روی شیرین اعتراف کرد و مدعی ‌شد فکر نمی‌کرد آسیب‌های وارده به او در این حد باشد. شیرین در جلسه‌ محاکمه متهم در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران درباره وضعیت زندگی‌اش و اینکه چرا با جمشید ارتباط برقرار کرده، توضیح داد و گفت: به خاطر بیماری پدرم و جدایی والدینم از هم من تنها زندگی می‌کردم و همین هم باعث شد تا به سمت جمشید بروم. او ادعا می‌کرد من را دوست دارد اما بعد از مدتی فهمیدم او جوانی ‌است که مشروب‌فروشی می‌کند ضمن اینکه من را هم خیلی اذیت می‌کرد و مدتی در زندان بود. وقتی که از زندان آزاد شد دوباره به سراغم آمد اما گفتم دیگر نمی‌خواهم با او ارتباطی داشته ‌باشم و می‌خواهم با جوانی دیگر که خلافکار نیست ازدواج کنم. جمشید هم روز اول عید به من گفت بیا برای آخرین‌‌بار همدیگر را ببینیم و در پارک روی من اسید پاشید و بعد هم فرار کرد.

در نهایت حکم بر قصاص چشم و گوش و پرداخت دیه صادر و سپس شیرین در نامه‌ای که خطاب به اعضای شورای شهر و وزیر بهداشت نوشت برای درمان زخم‌هایش درخواست کمک کرد. در نهایت فردی خیر حاضر شد به شیرین کمک کند و با تشکیل تیم‌پزشکی درمان این دختر آغاز شد.

فهیمه حسینی مددکار شیرین که وضعیت او را پیگیری می‌کند، دیروز به خبرنگار ما گفت: شیرین قرار است چند روز دیگر اولین عمل جراحی‌اش را در دور جدید درمان انجام دهد. گوشت‌های اضافه‌ای که دور لب‌های اوست غذاخوردن را برای این دختر بسیار سخت کرده ‌است. دومین عمل که برای شیرین بسیار اهمیت دارد، عمل ترمیم پلک است که دکتر کلانتری پزشک معالج چشم وی بعد از معاینه گفت در صورتی عمل پیوند قرنیه و بازگشت احتمالی بینایی شیرین می‌تواند موفقیت‌آمیز ‌باشد که این دختر پلک داشته‌ باشد. وی ادامه داد: اسید به طور کامل پلک راست او را از بین برده و نیاز به ترمیم دارد البته وضعیت وخیم در قسمت بینی شیرین است که پزشکان گفته‌اند 20 عمل باید روی آن انجام شود و به نظر نمی‌رسد ترمیم بینی‌اش موفقیت‌آمیز باشد.

این مساله به‌شدت شیرین را تحت‌تاثیر قرار داده‌ است البته خبر خوشحال‌کننده در مورد شیرین این است که او توانسته بر افسردگی ناشی از اسید‌پاشی غلبه کند، درسش را که مدت دوسال بود ترک کرده ‌بود دوباره از سر گرفته ‌است. البته درخصوص درمان شیرین نیز باید بگویم خیری که حمایت از شیرین را برعهده گرفته‌ است، به‌زودی جلسه‌ای با پزشکان شیرین برگزار خواهد کرد که نتیجه آن اعلام خواهد شد.






1392/11/3





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن