تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802742333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صف کیلومتری تانکرهای ترانزیت سوخت در جاده کمربندی قصرشیرین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صف کیلومتری تانکرهای ترانزیت سوخت در جاده کمربندی قصرشیرین قصرشیرین - ایرنا - شمار تانکرهای ترانزیت سوخت در جاده کمربندی قصرشیرین به سرپل ذهاب به چندین کیلومتر می رسد و این یعنی این خودروها باید برای خروج از مرز، روزها باید در انتظار باشند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ترانزیت سوخت اقلیم کردستان عراق به بنادر جنوبی کشورمان چند سالی است آغاز شده و تانکرهای ایرانی و عراقی برای این منظور شب و روز در جاده های دو کشور ایران و عراق تردد می کنند تا این محموله ها را به بنادر جنوبی کشورمان برسانند.
رانندگان ایرانی و عراقی پس از تخلیه محموله های سوختی در مخازن کشتی های نفتکش مستقر در بنادر جنوبی (بندر امام خمینی) بسرعت به قصرشیرین بر می گردند تا از طریق مرز پرویزخان و با هدف بارگیری مجدد محموله سوختی به اقلیم کردستان باز گردند.
این رانندگان بدلیل کاهش حجم ورود و خروج تانکرهای حمل سوخت از مرز پرویزخان، بناچار گاهی تا سه شبانه روز در نوبت خروج از مرز بسر برده و در این ایام ناچارند در جاده و داخل کامیون سکونت می کنند.
نبود امکانات رفاهی و بهداشتی در حاشیه جاده کمربندی قصرشیرین به سرپل ذهاب باعث شده تا آلودگی های زیست محیطی در این منطقه افزایش یابد هر چند این حضور باعث رونق کسب کار روستاییان و ایجاد فروشگاه های سیار به منظور ارایه خدمات و تامین مایحتاج رانندگان در محدوده جاده کمربندی شده است.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین می گوید: در گذشته روزانه 800 و گاهی یک هزار و 200 دستگاه تانکر از طریق مرز پرویزخان از کشور خارج یا وارد می شد که تردد آنها در جاده های حوزه استفاظی استان کرمانشاه بخصوص شهرهای غربی، مشکلات متعددی ایجاد می کرد که افزایش حجم ترافیک جاده ها و ناامنی برای خوردوهای سواری از مهمترین آن بود.
ˈیاور محمدیˈ به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک روزانه 350 تا 400 دستگاه تانکر ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان خارج و به همین تعداد نیز تانکرهای حامل محموله سوخت ترانزیت اقلیم کردستان عراق به کشورمان وارد می شوند ولی حجم تانکرهای در نوبت انتظار بویژه در مرز مقابل (عراق) بسیار بیشتر از میزان مجوزهای صادر شده گمرک است.
وی تاکید کرد: البته توقف تانکرهای ترنزیت سوخت در حوزه استحفاظی شهرستان قصرشیرین در نهایت بیشتر از سه روز طول نمی کشد و این خودروها بتدریج از مرز خارج می شوند ولی توقف در آنسوی مرز برای ورد به کشور پس از بارگیری محموله ها، گاهی تا 20 روز نیز طول می کشد.
محمدی افزایش تعداد تانکرهای ایرانی و عراقی متقاضی حمل محموله های سوخت ترانزیت را (بیش از 9 هزار دستگاه) یکی دیگر از دلایل ایجاد صف های طولانی پشت مرزها دانست.
وی افزود: گاهی اوقات صف ناشی از توقف تانکرها در جاده کمربندی قصرشیرین به سرپل ذهاب به حدود 25 کیلومتر می رسد ولی باز توقف در این حوزه بسیار کمتر از توقف های طولانی در آنسوی مرزها (پروزخان عراق) است.
وی یادآور شد: در محدوده حوزه استحفاظی این شهرستان رانندگان بدلیل نزدیکی به منطقه شهری می توانند مایحتاج روزانه خود را از فروشگاه های سطح شهر و یا فروشنده های سیار تامین کنند ولی در نقطه مقابل در داخل خاک عراق چنین امکاناتی برای رانندگان ایرانی و یا عراقی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: بارها در این خصوص به مسوولان عراقی مرتبط اعلام کرده ایم که شرایط رفاهی اندکی در آنسوی مرز برای رانندگان تانکرهای حامل سوخت ایجاد کنند ولی تاکنون اتقاف خاصی نیفتاده است.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین از تامین امنیت رانندگان و خودروهایشان با حضور مستمر پلیس در طول مسیر جاده کمربندی خبر داد و گفت: در این خصوص مشکلی وجود ندارد.
محمدی یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان را نبود پارکینگ مناسب برای استقرار این خودروها در محدوده مرز پرویزخان اعلام و خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری بتوانیم پارکینگ مناسبی برای توقف تانکرهای سوختی در این محدوده ایجاد کنیم تا هم منبع درآمدی برای شهرداری باشد و هم توقف در حاشیه راه ها نداشته باشیم.
وی همچنین از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت پارکینگ در محدوده مرز پرویزخان دعوت کرد و گفت: بخش خصوصی متقاضی در صورت داشتن زمین مناسب در این محدوده می تواند برای اخذ مجوز احداث پارکینگ اقدام کند.
مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین بعنوان بزرگترین مرز رسمی کشورمان در حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق و اقلیم کردستان است بطوریکه سالیانه بیش از 50 درصد صادرات غیرنفتی به عراق از این مرز انجام می شود.
روزانه حدود یک هزار دستگاه کامیون و تریلر حامل محموله های صادراتی از جمله سیمان، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، میوه و تره بار، لوازم خانگی و دیگر کالاهای تولیدی کشورمان را برای صادرات به عراق به این مرز منتقل می کنند.
9102/567
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن