تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818863988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت لس انجلس تایمز از واکنش مردم ایران به اجرای توافق ژنو: بازگشت اعتماد به ریال و کمر راست کردن اقتصاد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
روایت لس انجلس تایمز از واکنش مردم ایران به اجرای توافق ژنو: بازگشت اعتماد به ریال و کمر راست کردن اقتصاد

روایت لس انجلس تایمز از واکنش مردم ایران به اجرای توافق ژنو: بازگشت اعتماد به ریال و کمر راست کردن اقتصاد
بیشتر ایرانی های ساکن بخش های مختلف پایتخت این کشور از خبر اجرایی شدن توافق هسته ای موقت میان ایران و قدرت های جهانی در این ماه استقبال کردند

به گزارش نامه نیوز، لس انجلس تایمز نوشت: بیشتر ایرانی های ساکن بخش های مختلف پایتخت این کشور از خبر اجرایی شدن توافق هسته ای موقت میان ایران و قدرت های جهانی در این ماه استقبال کردند؛ اگرچه برخی تندروها همچنان بر مخالفت های خود پافشاری می کنند.

به گزارش تیک، امیر موسوی، 30 ساله فروشنده ساعت مچی و دیواری در یکی از محله های پائین شهر، گفت: «شاید کسب و کار ما در این شش ماه بهتر شود.» او هم مانند بسیاری دیگر، این توافق را مقدمه ای برای بهتر شدن اوضاع راکداقتصادی کشور تحریم زده می داند.

در صرافی های نزدیک به سفارت انگلیس، ارزش ریال ایران در برابر دلار آمریکا اندکی افزایش داشته است و این نشانه اعتماد به پول رایجی است که سال گذشته، تحریم های غرب به آن ضربه زده بود.

روز یکشنبه، مقامات ایران و آمریکا اعلام کردند نخستین مرحله این توافق هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی در 2 ژانویه اجرایی می شود. بر اساس این توافق نامه که در 24 نوامبر، در ژنو، به دست آمد، ایران در حالی که محدودیت هایی را در برنامه هسته ای خود و تقویت بازرسی های بین المللی پذیرفته است، می تواند به بخشی از بیش از 4 میلیارد دلار سرمایه های مسدود شده خود در خارج از این کشور دسترسی داشته پیدا کند.

تاریخ 20 ژانویه آغاز دوره شش ماهه ای است که ایران و قدرت های جهانی قرار گذاشته اند بر سر توافقی بلندمدت درباره برنامه هسته ای این کشور مذاکره کنند.

روز دوشنبه، روزنامه های ایران خبر اجرایی شدن توافق موقت در این ماه را با آب و تاب منتشر کردند. تصویر عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده هسته ای ارشد ایران، در بسیاری از روزنامه های میانه رو و اصلاح طلب دیده به چاپ رسید.

نهادهای مذهبی و سیاسی ایران پشتیبانی خود را از این توافق اعلام کرده اند؛ این توافق بخش عمده ای از کار دولت رئیس جمهور حسن روحانی است که به دنبال کاهش تحریم های اقتصادی بین المللی است.

اما تندروها و محافظه کاران درباره انگیزه های آمریکا و دیگر کشورهایی که خواستار اعمال محدودیت بر تلاش های هسته ای ایران هستند، بدگمان اند. استدلال مخالفان این است که تهران در برابر امتیازهای زیادی که در محدود کردن برنامه هسته ای خود داده، امتیاز ناچیزی به دست آورده است.

حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه تندرو کیهان که با این توافق مخالف است، نوشت: «همه بندهای توافق ضد منافع ایران است.»

دانشجویی که با توافق مخالف بود و از ما خواست نام کامل اور را ذکر نکنیم و خود را علی معرفی کرد، گفت: «ایران در ازای نتایجی مبهم، ثمره 10 سال دستیابی علمی را کنار گذاشته است.»

در واشنگتن، رئیس جمهور اوباما دوباره از کنگره درخواست کرد در زمانی که مذاکرات ادامه دارد، بر ضد ایران تحریم های تازه تصویب نکنند. ایران تهدید کرده است در صورتی که قانون گذاران امریکایی قانون تهدید کننده برقراری تحریم های تازه را تصویب کنند، به گفتگوها پایان دهد.

اوباما گفت توافق موقت به طرف های حاضر برای رسیدن به توافق همه جانیه «زمان و فضا» لازم را فراهم می کند.

وی گفت ایرانیان در صورتی بهره مند خواهند شد که «بخواهند از فرصتی که فراهم شده است، استفاده کنند. اگر آنها نتوانند از این فرصت استفاده کنند، ما در جایگاهی هستیم که توافق موقت را لغو کنیم و به جای آن، با اعمال فشار بیشتر، از بازداشتن ایران از ساخت سلاح هسته ای، مطمئن شویم.»






1392/10/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن