تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819246762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزنی بارزانی و اردوغان پشت درهای بسته


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رایزنی بارزانی و اردوغان پشت درهای بسته آنکارا- ایرنا - ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه در استانبول با ˈنچیروان بارزانیˈ نخست وزیر اقلیم کردستان عراق پشت درهای بسته دیدار کرد.


به گزارش ایرنا، دو طرف پس از این دیدار در باره مذاکرات انجام شده ، با خبرنگاران سخن نگفتند.
ˈتانر یلدیزˈ وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نیز در این دیدار حضور داشت.
خبرگزاری نیمه دولتی آناتولی ترکیه پیشتر در خبری از اربیل با اشاره به دیدار نچیروان بارزانی با اردوغان اعلام کرده بود که در این دیدار دو طرف در باره مساله انتقال نفت و گاز شمال عراق از طریق ترکیه به بازارهای جهانی و اختلافات اقلیم کردستان عراق با دولت بغداد بحث و تبادل نظر به عمل خواهد آمد.
بر اساس این گزارش، بارزانی پس از دیدار با نخست وزیر ترکیه در بغداد با مقامات دولت مرکزی عراق دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
دولت بغداد پیشتر مخالفت خود را با توافق ترکیه و اقلیم کردستان عراق در مورد انتقال نفت و گاز شمال عراق به بازارهای جهانی اعلام کرده بود.
بر اساس تفاهمات صورت گرفته بین ترکیه و اقلیم کردستان عراق ، سالانه میلیاردها دلار نفت و گاز از شمال عراق و از طریق خاک ترکیه به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.
براین اساس، طبق توافقات صورت گرفته در مرحله نخست صادرات گاز از طریق ترکیه انجام خواهد شد و نخستین محموله گاز صادراتی اقلیم کردستان عراق در سال 2016 به اروپا صادر خواهد شد.
میزان صادرات گاز اقلیم کردستان عراق از طریق ترکیه به سالانه 20 میلیارد متر مکعب افزایش خواهد یافت و این صادرات از طریق دو خط لوله که احداث خواهد شد ، صورت خواهد گرفت.
این توافق در حالی بین ترکیه و اقلیم کردستان عراق صورت گرفته که دولت مرکزی بغداد بارها با همکاری های دولت آنکارا با شمال عراق در بخش انرژی مخالفت کرده است.
خاورم ** 2012 *230 **1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن