تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818982156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظرسنجی جالب درباره اطلاعات علمی مردم آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
نظرسنجی جالب درباره اطلاعات علمی مردم آمریکا
بنیاد ملی علوم آمریکا در تحقیقی بی سابقه که نتایج آن روز جمعه انتشار یافت، اعلام کرد یک چهارم مردم آمریکا نمی دانند زمین به دور خورشید می گردد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،بر اساس یک نظر سنجی از 2200 نفر، فقط 74 درصد از پرسش شوندگان می دانستند که زمین به دور خورشید
می گردد.
از نه سوال درباره دانش ابتدایی درخصوص فیزیک و زیست شناسی میانگین پاسخ های درست فقط شش و نیم بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از شیکاگو ، به رغم این نتایج پیش پا افتاده درباره دانش علمی آمریکایی های شرکت کننده در این نظر سنجی، بیش از نود درصد آنها اعلام کردند به اکتشافات پزشکی جدید «بسیار علاقمند هستند» یا «به طور متوسط علاقمند هستند».
با وجود این به نظر می رسد درباره « تحصیل غیر رسمی علوم» آمریکایی ها در جایگاه خوبی قرار دارند به طوری که نزدیک به 60 درصد از آمریکایی ها از یک باغ وحش، آکواریوم، موزه تاریخ طبیعی یا علوم و فناوری دیدن کرده اند.
از طرف دیگر نزدیک به 90 درصد شرکت کنندگان در این تحقیق فکر می کنند منافع علوم از هر نوع خطر بالقوه آن بالاتر است و سرانجام یک سوم پرسش شوندگان معتقدند علوم و فناوری باید از منابع مالی بیشتری برخوردار باشد.
جان بسلی، استادیار روابط عمومی دانشگاه ایالتی میشیگان که نتایج این نظرسنجی را تجزیه و تحلیل کرده است، خاطر نشان کرد: بر اساس این تحقیق بیش از 90 درصد آمریکایی ها معتقدند دانشمندان به حل مسائل دشوار کمک می کنند و آنها برای آسایش بشریت کار می کنند.
منبع: واحد مرکزی خبر





تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن