تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801627196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در مالزی: روابط ایران با کشورهای آ.سه.ان رو به رشد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران در مالزی: روابط ایران با کشورهای آ.سه.ان رو به رشد است کوالالامپور – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی روابط تهران با کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا و ˈآ.سه.آنˈ را رو به رشد دانست و گفت که این روابط بیش از این می تواند توسعه یابد.


محمدجلال فیروز نیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد منطقه جنوب شرق آسیا مدتی است در مرکز و ثقل توجه جهانی قرار گرفته است و بسیاری معتقدند مسایل منطقه ای و بین المللی از مناطق دیگر جهان به این سمت انتقال می یابد.
برونئی، اندونزی، لائوس، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، ویتنام، کامبوج و میانمار اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) هستند.
سفیر ایران در مالزی در خصوص روابط ایران با کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا، گفت: تهران از گذشته روابط خوبی با کشورهای این منطقه داشته و متناسب با تحولات در صحنه بین المللی می توانیم روابط را بیش از پیش با این کشورها توسعه دهیم.
وی بیان کرد: در دولت دکتر روحانی و با توجه به برنامه سیاست خارجی روابط ایران با کشورهای منطقه آ.سه.آن می تواند گسترش بیشتری پیدا کند، بخصوص با کشور مالزی که سابقه روابط بسیار خوبی داریم.
سفیر ایران در مالزی اظهار امیدواری کرد ˈمالزیایی ها نیز تحولات کنونی ایران را به خوبی درک کرده باشند و متناسب با این تحولات به صورت متقابل گام های جدی تری برای گسترش روابط دو کشور بردارندˈ.
فیروزنیا گفت: روند توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا اکنون متناسب با کشورهای دیگر جهان است و این روابط در حال توسعه است.
وی در ادامه افزود در این چارچوب اخیرا وزیر کشاورزی مالزی از ایران دیدار کرده و وزیر خارجه سنگاپور قرار است به زودی به تهران سفر کند.
پاندیکار امین مولیا رییس پارلمان مالزی نیز هم اکنون برای شرکت درنهمین اجلاس سران اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در تهران بسر می برد.
برخی منابع اعلام کردند دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در آینده نزدیک به اندونزی می رود.
از سوی دیگر ˈ دیپو عالم ˈ دبیر هیات دولت اندونزی اخیرا از دعوت ˈ سوسیلو بامبانگ یودهویونو ˈ رییس جمهور این کشور از حسن روحانی رییس جمهوری ایران برای سفر به جاکارتا خبر داده است. رییس جمهور ایران نیز به دعوت همتای اندونزیایی خود برای این سفر پاسخ مثبت داده است.
سفیر ایران در مالزی در ادامه تشریح روابط ایران و کشورهای جنوب شرق آسیا، گفت: رفت وآمدهای مقامات ایران و کشورهای منطقه برای توسعه روابط ادامه خواهد داشت.
وی افزود: ایران در حد توان در تلاش برای گسترش روابط با کشورهای عضو ˈآ.سه.آنˈ است و هم اکنون جمهوری اسلامی ایران در منطقه فعال می باشد.
فیروزنیا تصریح کرد: سیاست خارجی ایران توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای ˈآ.سه.آنˈ است و ایران درخواست پیوستن به پروتکل همکاری با کشورهای آسه آن را ارایه کرده است و این موضوع در حال پیگیری است.
فیروزنیا گفت که پیوستن ایران به پروتکل همکاری ˈآ.سه.آنˈ ظرفیت دیگری برای توسعه همکاری ها با این منطقه از قاره آسیا است.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن