تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802445197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومین جلد اطلس جامع خلیج فارس رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دومین جلد اطلس جامع خلیج فارس رونمایی شد تهران - ایرنا - دومین جلد از نخستین اطلس جامع خلیج فارس با رویکرد انرژی امروز - شنبه - در وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، جلد دوم نخستین اطلس جامع خلیج فارس در 17 عنوان و به زبان انگلیسی تدوین شده است .
سجاد محمد یار زاده مدیر اجرایی مرکز منطقه ای برنامه بهترین عملکردهای سازمان اسکان بشر ملل متحد در این مراسم اظهار داشت: اولین پیشنهاد برای تدوین یک اطلس جامع برای خلیج فارس با رویکرد معماری، سکونت و هویت شهری در سال 2012 مطرح شد که درهمان سال این اطلس تهیه و در چهار دانشگاه کشور انگلستان رونمایی شد و نمایشگاهی از مدنیت و هویت شهری منطقه خلیج فارس نیز در این دانشگاه ها ترتیب یافت.
وی افزود: امروز خوشحالیم که کار تدوین جلد دوم اطلس جامع خلیج فارس به سرانجام رسیده و این کتاب با رویکرد انرژی رونمایی می شود.
وی ابراز امیدواری کرد مستندسازی مباحث مربوط به خلیج فارس نقش مهمی در معرفی جنبه های مختلف این منطقه استراتژیک به جهانیان ایفا می کند.
سید محمد مجابی معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و رییس اطلس خلیج فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: تدوین اطلس خلیج فارس در سه حوزه سکونت و معماری شهری، انرژی و محیط زیست پیش بینی شده است.
وی افزود: از آنجا که خلیج فارس، مهم ترین منبع تولید کننده انرژی دنیاست و اقتصاد آن به انرژی وابسته است و از سوی دیگر، شدت مصرف انرژی در این منطقه بسیار بالاست دومین جلد از اطلس جامع خلیج فارس به موضوع انرژی اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: به لحاظ تقسیم کار صورت گرفته، تهیه و تدوین بخش دوم اطلس جامع خلیج فارس به پژوهشگاه مواد و انرژی واگذار شد که درنتیجه آن 17 عنوان و سرفصل تخصصی از سوی پژوهشگران و محققان این حوزه تهیه و ارایه شد که در این کتاب مورد استفاده قرار گرفت.
مجابی به مشکلات زیست محیطی حوزه خلیج فارس ناشی از استخراج نفت و جابه جایی حامل های انرژی اشاره کرد و گفت: با قول مساعدی که رییس سازمان حفاظت محیط زیست داده است کار تهیه سومین جلد از اطلس جامع خلیج فارس با رویکرد زیست محیطی در دستور کار قرار گرفته است.
وی راه اندازی بخش وی‍ژه مطالعات خلیج فارس در بنیاد ایران شناسی را یکی از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در سال های گذشته دانست و ابراز امیدواری کرد این بخش، فعالیت مجدد خود را بازیابد.
مجابی همچنین از همکاری دانشگاه شهید بهشتی در انجام فعالیت های پژوهشی در حوزه خلیج فارس قدردانی کرد.
محمد تقی رضویان استاد دانشگاه شهید بهشتی نیز در این مراسم از نبود تحقیقات جدید در حوزه سواحل شمالی خلیج فارس (سواحل جنوبی ایران) ابراز تاسف کرد و گفت: تحقیقات فراوانی با موضوع خلیج فارس در حوزه کشورهای قطر، عمان و امارات متحده عربی از سوی محققان این کشورها و همچنین پژوهشگران غربی صورت گرفته است اما در مورد سواحل ایران کار بسیار کمی انجام شده است.
وی افزود: جدیدترین کارهایی که درباره سواحل شمالی خلیج فارس انجام شده مربوط به نیمه های دوره قاجاریه است و ما همچنان به آنها استناد می کنیم و پژوهش های جدید با توجه به تغییرات هر روزه این حوزه، کمتر مشاهده می شود.
وی یادآور شد: در دانشگاه شهید بهشتی سعی کردیم تعدادی از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری را به این سمت سوق دهیم. رضویان پیشنهاد کرد: محققان به بررسی توسعه نیافتگی بنادر ایران بپردازند و به این سوالها پاسخ دهند که چرا در عرصه دو هزار کیلومتری جنوب ایران تنها سه بندر آن هم با ظرفیت های محدود و مشخص وجود دارد و چرا ظرفیت های تجاری و گردشگری این بنادر بدون استفاده مانده است.
این استاد دانشگاه از مسوولان ملی و محلی خواست که به دانشجویانی که قصد پژوهش در حوزه خلیج فارس را دارند در تهیه و جمع آوری اطلاعات کمک کنند و با دید امنیتی به آنها نگاه نکنند.
همچنین در این مراسم علی اصغر توفیق رییس پژوهشگاه مواد و انرژی از رونمایی بین المللی اطلس جهانی خلیج فارس خبر داد و گفت: هنوز زمان دقیق برگزاری مراسم جهانی رونمایی از این اطلس مشخص نشده است.
وی خاطرنشان کرد: جایزه بهترین عملکرد شهری سازمان اسکان بشر ملل متحد نیز به مبلغ 30 هزار دلار پیش بینی شده است که دانشگاه ها تا آخر اسفندماه امسال می توانند طرح های خود را به دبیرخانه دفتر منطقه خاورمیانه برنامه سازمان اسکان بشر ملل متحد ارسال کنند.
علمی (3)**1055**1581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن