تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802399633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

5800 خانواده تحت پوشش در قزوین توانمند شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین صفری:
5800 خانواده تحت پوشش در قزوین توانمند شدند
قزوین- خبرگزاری مهر: مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) استان قزوين گفت: با تلاش هاي انجام شده در سه سال گذشته بيش از پنج هزار و 800 خانواده خودکفا و توانمند شده اند و از اين فرصت ايجاد شده در کميته امداد بهره برده اند.



هدایت صفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در امداد زنجيره بزرگي از خدمات فرهنگي و اقتصادي به نيازمندان ارائه مي شود که هر کدام از اين خدمات براي پويايي يک خانواده آسيب ديده نياز است، اين خدمات ارائه مي شود تا خانواده ها در کنار استقلال معيشتي و فرهنگي به خودکفايي برسند تا به عزت نفس و کرامت انساني خدشه اي وارد نشود. وی افزود: کميته امداد امام خميني(ره) به عنوان بال عاطفي نظام و قطعه اي از قطعات منظومه نظام اسلامي است که ريشه در انقلاب اسلامي دارد و حمايت از نيازمندان را پيگيري مي کند البته ائمه اطهار(ع) نيز در زمان خود شخصا به حال نيازمندان رسيدگي مي کردند منتها امروز با توجه به گستردگي جامعه اسلامي، ولي امرمسلمين نيازمند تشکيلاتي است که کميته امداد به نيابت از ولي فقيه رسيدگي به محرومان را پيگيري مي کند از اين رو کار کميته امداد ادامه مسير ائمه اطهار(ع) در رسيدگي به حال نيازمندان است. این مسئول با اشاره به موفقيت و تاثير گذاري طرح اکرام ايتام در ميان خانواده هاي بي سرپرست بويژه در بعد فرهنگي و تحصيلي عنوان کرد: با اجراي اين طرح و کمک حاميان نيکوکار و تلاش امدادگران خدوم و مومن امروز ايتامي را داريم که در مقطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و حتي دکترا در حال تحصيل هستند، اين دستاوردها صدقه جاريه و باقيات و صالحات است که 20 هزار حامي نيکوکار طرح اکرام در استان قزوين براي آخرت خود ذخيره کرده اند. 90هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان

وی افزود: در حال حاضر حدود 90 هزار نفر به صورت دائمی و غیر دائمی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که 46 هزار نفر آنها خدمات مختلف و مستمری دائمی دریافت می کنند که 59 درصد افراد تحت پوشش در روستاها و 41 درصد در شهرها هستند.

صفری بیان کرد: 69.7 درصد جامعه هدف این نهاد را بانوان و 30.3 درصد را مردان تشکیل می دهند و نگاه ما به تقویت بنیه مالی و مهارتی زنان سرپرست خانوار ویژه است و تلاش می کنیم این افراد مستقل شوند. حمایت از 2237 یتیم استان/ پرداخت 37 میلیارد ریال به ایتام

این مسئول تصریح کرد: در استان قزوین 19 هزار و 455 حامی خیر سرپرستی و حمایت مالی، معنوی و فرهنگی و عاطفی از دو هزار و 237 یتیم را  بر عهده دارند که نسبت به سال قبل از افزایش 15.7 درصدی حامیان برخوردار بوده ایم. صفری گفت: سرانه واریزی به حساب ایتام در استان قزوین مبلغ 190 هزار و 600 تومان و دو برابر سرانه کشوری است که با برنامه ریزی انجام شده این رقم تا پایان سال به 220 هزار تومان خواهد رسید.

وی اضافه کرد: خیرین و نیکوکاران استان در 9 ماهه امسال 37 میلیارد و 308 میلیون ریال برای حمایت از ایتام پرداخت کرده اند و خوشبختانه هیچ یتیم بدون حامی در استان نداریم.

این مسئول از بیمه آتیه 362 یتیم در استان خبر داد و اظهارداشت: با تامین و پرداخت ماهانه 20 هزار تومان بیمه آتیه افراد بی سرپرست فراهم شده که بعد از 18 سال حدود 100 میلیون تومان به این افراد پرداخت خواهد شد که زندگی آنها را تامین می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یادآورشد: در حوزه خدمات فرهنگی سه هزار و 132 دانش آموز و 951 دانشجو و در مجموع حدود چهار هزار نفر تحت پوشش خدمات فرهنگی این نهاد در قالب نظام جامع آموزش خانواده قرار دارند. صفری بیان کرد: برگزاری اردوهای زیارتی، تفریحی، کانون های فرهنگی، تربیتی برای غنی سازی اوقات فراغت افراد تحت پوشش برای ارتقاء عقل معاش دانش آموزان از دیگر کارهای فرهنگی است که در این راستا در سال جاری شش میلیارد و 200 میلیون ریال در این بخش هزینه شده که نسبت به سال قبل 39 درصد افزایش داشته است.

شش هزار دختر در شرایط ازدواج در کمیته امداد

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر حدود شش هزار دختر در شرایط ازدواج قرار دارند که در سال جاری یک هزار و 38 مورد تامین جهیزیه افراد انجام شده که 740 میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه به نیازمندان پرداخت شده که از رشد 52 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: برای تامین جهیزیه هر مددجو یک میلیون تومان در سال گذشته و امسال دو میلیون تومان پرداخت می شود که این کار در راستای بستر سازی برای ازدواج آسان صورت می گیرد.


۱۳۹۲/۱۱/۲۶ - ۱۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن