تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818795999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چین خواستار موضع بیطرفانه آمریکا در قبال مناقشات منطقه ای شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چین خواستار موضع بیطرفانه آمریکا در قبال مناقشات منطقه ای شد تهران-ایرنا- چین با انتقاد شدید از اظهارات فرمانده نیروی دریایی ارتش آمریکا درخصوص دریای جنوبی چین ،ازˈواشنگتنˈ خواست تا موضعی بیطرفانه درارتباط با مناقشات ارضی ˈپکنˈ با فیلیپین و دیگرکشورها دراین منطقه اتخاذ کند.


به گزارش خبرگزاری ˈشین هواˈ، ˈهوا چونینگˈ سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در مصاحبه خبری در واکنش به اظهارات فرمانده آمریکایی مذکور گفت :کشورش همواره بر موضع محکم خود در این مناقشه ها تاکید داشته و ازطریق بحث و تبادل نظر و مذاکرات مستقیم با طرف های درگیر به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.
براساس این گزارش،ˈجاناتان گرینرتˈفرمانده نیروی دریایی ارتش آمریکا روز پنجشنبه در قرارگاه ˈآگویینالدوˈ فیلیپین ،از آمادگی واشنگتن برای حمایت کامل از مانیل در مقابل چین خبر داد و گفت که درصورت بروزهرگونه مناقشه بین چین و فیلیپین برسر ادعای مالکیت در دریای جنوبی چین، ˈواشنگتنˈ به کمک ˈمانیلˈ خواهد رفت.
سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به این اظهارات گفت که ائتلاف آمریکا و فیلیپین نباید موجب تضعیف منافع کشورهای دیگر دراین منطقه شود.
این درحالی است که ˈوانگ اییˈ وزیرخارجه چین روز جمعه در ملاقات ˈجان کریˈ همتای آمریکایی خود که به این کشور سفر کرده بود ، از آمریکا خواست به منافع چین در دریای شرقی و جنوبی چین احترام بگذارد.
وانگ با اشاره با سابقه مناقشه ها برسر مالکیت در دریای شرقی و جنوبی چین گفت که پکن همواره به دنبال حل و فصل صلح آمیز این مناقشه ها با کشورهای همسایه خود ازطریق مذاکره و بحث و تبادل نظر است.
وی با تاکید براین مساله که هیچ کشوری نمی تواند تصمیم چین را برای حفاظت از تمامیت و یکپارچگی ارضی آن تغییر دهد، از آمریکا خواست تا به حقایق تاریخی و منافع تمامیت ارضی این کشور احترام گذاشته و با اتخاذ موضعی بیطرفانه درجهت اعتمادسازی درمنطقه برای حفاظت از صلح و ثبات گام بردارد.
آساق **1450**5981
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن