تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802976630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضعفهای آشکار سرمایه گذاری در ایلام/ سرمایه گذارانی که بدون اجرای طرح از استان امتیاز می برند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام گزارش خبری/
ضعفهای آشکار سرمایه گذاری در ایلام/ سرمایه گذارانی که بدون اجرای طرح از استان امتیاز می برند
ایلام - خبرگزاری مهر: در حالیکه ایلام محروم یک استان نیازمند و تشنه سرمایه گذاری است، متاسفانه در سالهای اخیر شاهد بوده ایم که سرمایه گذاران به جای اجرای پروژه ها در فکر گرفتن امتیاز برای خود بدون اجرای طرح بوده اند.



به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام نمادی از محرومیت در همه عرصه ها است، نمونه بارز این حرف وضعیت بد سرمایه گذاری در استان ایلام در بخش دولتی و خصوصی است که بسیار ضعیف است و اکثر طرحهای دولتی و خصوصی استان در بلاتکلیفی به سر می برند. در حالی که این استان تشنه سرمایه گذاری های بخش خصوصی است ولی این بخش به جای توسعه استان باعث کند شدن توسعه استان در برخی بخشها شده است. آنچه که طرحهای کلان استان ایلام اعم از کارخانه ها و پتروشیمی و..در استان قابل مشاهده است این بوده که سرمایه گذرانی که در طرحهای کلان استان سرمایه گذاری کرده اند دنبال سو استفاده و امتیاز گرفتن هستند نه اینکه طرح اجرا کنند. کارخانه سیمان آبدانان، پتروشیمی دهلران، کارخانه سیمان مهران، پالایشگاه نفت دهلران و..همه در بلاتکلیفی هستند چراکه نه دولت روند اجرای این پروژه ها را دنبال می کند و نه بخش خصوصی که در این پروژه ها حاضر به سرمایه گذاری شده، پروژه را اجرایی می کند. این وسط سر استان ایلام بی کلاه مانده چراکه که متاسفانه روند اجرای پروژه ها طی هشت سال اخیر نشان داده عده ای در استان ایلام دنبال امتیازگیری و سوء استفاده از استان هستند تا اینکه واقعا طرح کلانی در استان اجرا کنند.

اگر این طرحهای کلان توسط بخش خصوصی اجرایی نمی شوند چرا دولت پس از هشت سال تکلیف این طرحها را روشن نمی کند و یا روند اجرایی این طرحها را پیگیری نمی کند. در اینکه استان ایلام تشنه سرمایه گذاری است هیچ شکی نیست ولی قرار نیست هر شخصی یا شرکتی به اسم بخش خصوصی در این استان طرحهای کلان را در دست بگیرد و بعد از گرفتن امتیازهای ویژه، طرح را به حال خود رها کند. اکثر طرحهای کلانی که توسط بخش خصوصی در استان ایلام در حال حاضر پیگیری می شوند سرنوشت نامشخصی دارند و متاسفانه به جای توسعه استان بزرگترین ضربات را به توسعه استان وارد می کنند. اگر بخش خصوصی این طرحها را بر عهده گرفته از روشهای مختلف برای اجرای کامل طرح استفاده کند نه اینکه طرح به حال خود رها شود. طرحهایی که در استان توسط دولت اجرا می شوند نیز در بلاتکلفی به سر می برند و با این اوصاف آینده ای بسیار بد در انتظار استان خواهد بود. مشکلات متعدد استان ایلام علی محمد احمدی نماینده مردم دهلران در مجلس به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر حجم زیادی از پروژه نیمه فعال در استان ایلام وجود دارد که هر یک دلایل خاص خود دارد. وی بیان داشت: آنچه مشخص است این بوده که در حال حاضر باید روند اجرای پروژه های استان به خصوص پروژه های بلاتکلیف مشخص شود. وی بیان داشت: استان ایلام دارای مشکلات بیکاری و محرومیتهای فراوانی است که باید با تعامل حل و فصل شود. احمدی افزود: این استان با توجه به وضعیت جغرافیایی و وجود 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق نیازمند اتخاذ گام های بلندی برای ایجاد توسعه پایدار در منطقه است. وی گفت: نرخ بیکاری در استان ایلام به طرز غیرقابل تاملی بالا است به گونه ای که هرم بیکاری به سمت فارغ التحصیلان دانشگاهی درحال افزایش است. این نماینده بیان داشت: بیش از یک هزار پروژه عمرانی ناتمام در بخشهای راه، کشاورزی، مسکن، آموزش وپرورش ، آب و تربیت بدنی در ايلام وجود دارد. احمدي گفت: استان ايلام به سبب منابع غني در حوزه نفت و گاز و انرژي، نيروهاي توانمند بومي از جايگاه مناسبي برخوردار است اما متاسفانه اكنون اين منطقه از نظر مهاجرت معكوس به ويژه در ميان نخبگان و افراد دانش آموخته رتبه نخست كشور را دارد. وی بیان داشت: پتروشیمی دهلران به دلیل سیاست‌های اصل 44 همچنان مسکوت مانده است. وی افزود: وزارت نفت به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های منابع نفت و گاز استان ایلام باید سرمایه گذاری و توجه بیشتری داشته باشد. توقف پتروشیمی ایلام وی از احتمال توافق بانک سرمایه گذار و مدیر عامل پتروشیمی دهلران برای توقف و مسکوت ماندن عامدانه این واحد خبرداد و گفت: بانک سرمایه گذار که  امتیاز پتروشیمی دهلران را گرفته است از یک سو عزم جدی برای فعال کردن این مجموعه ندارد از سوی دیگر راه را بر ورود دیگر سرمایه گذاران بسته است. احمدی افزود: با وجود این که استان ایلام از منابع انرژی، نفت و گاز و پتروشیمی برخوردار بوده و مرز مشترک با عراق به عنوان مسیر عبور زائران به عتبات عالیات دارند ولی متاسفانه بعد از گذشت 30 سال هنوز استان ایلام در آخرین جایگاه رتبه‌ای توسعه‌ای کشور قرار دارد. وی تاخیر در فراهم سازی زیرساخت‌های اساسی استان ایلام را منجر به افزایش قیمت تمام شده تولید و کاهش قدرت رقابت پذیری واحدهای تولیدی در استان دانست و گفت: تعداد بالای طرحهای نیمه تمام، تقاضای بالای سرمایه در گردش و نسبت بالای مطالبات بانکی در استان به کل نقدینگی موید تمامی مشکلات است.  


۱۳۹۲/۱۱/۲۶ - ۰۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن