تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803221361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

والیبال موفق ترین رشته تیمی ایران در جهان (قسمت اول)


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

والیبال موفق ترین رشته تیمی ایران در جهان (قسمت اول) رشت - ایرنا - رقابت های جام جهانی فوتبال خرداد ماه سال آینده آغاز می شود و تیم ملی فوتبال ایران نیز در این رقابت ها حضور می یابد و به دلیل موفقیت تیم والیبال در رقابت های جهانی همگان انتظار دارند که فوتبال ایران نیز در جهان بدرخشد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، چند مدتی است که از پایان رقابت های جام جهانی والیبال گذشته و تاب و تب این رقابت ها فروکش کرده اما در اکثر محافل ورزشی صحبت از موفقیت تیم ملی والیبال است و این انتظار است که تیم ملی فوتبال نیز در رقابت های جام جهانی 2014 موفق باشد.
نتایج خیرکننده و بازی های درخشان تیم ملی والیبال کشورمان در لیگ جهانی والیبال هنوز نقل محافل ورزشی است و عملکرد تیم ملی همه را به تحسین واداشته و والیبالیست های ایران به عنوان پدیده این مسابقات معرفی شده اند.
پس از موفقیت چشمگیر تیم ملی والیبال ایران در رقابت های جهانی و سایر مسابقات مهم برون مرزی ، تیم ملی فوتبال نیز می تواند پا در جای پای والیبال بگذارد و پس از این تیم ، موفق ترین رشته تیمی ایران در رقابت های جهانی باشد .
اما تیم ملی والیبال ایران چگونه توانسته این موفقیت چشمگیر را کسب کند و در رقابت های جهانی بدرخشد که در این زمینه خبرگزاری ایرنای مرکز گیلان نظر کارشناسان و صاحب نظران والیبال این استان را بررسی می کند و علاوه بر موفقیت تیم ملی والیبال ، وضعیت والیبال گیلان را نیز توسط صاحب نظران این رشته در گیلان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
ˈ فرید آخوندزادهˈ ملی پوش گیلانی و کاپیتان اسبق تیم ملی که ریاست هیات والیبال رشت را نیز در کارنامه خود دارد ، گفت: اعتقاد دارم رییس فدراسیون والیبال باید ولاسکو را در تیم ملی حفظ کند، چون با وجود حضور ولاسکو در تیم ملی این روند رو برشد حفظ خواهد شد.
وی افزود:عملکرد تیم ملی والیبال در مجموع بسیار مثبت و جالب توجه بوده و تاکنون والیبال ایران چنین نتایجی در سطح جهان کسب نکرده بود.
وی اظهار کرد: اعتقاد راسخ دارم که در کشور ما مربیان تیم های ملی باید خارجی باشند ، چون اساس کار مربیان خارجی شایسته سالاری است و آنها همیشه نخبه ها و شایسته ها را ترجیح می دهند.
وی ادامه داد: هم اکنون نیز کسانی که در تیم ملی والیبال ایران حضور دارند بازیکنان شایسته ای هستند که پیش از این، اکثر آنان درتیم ملی جایی نداشتند و از زمانی که ولاسکو به عنوان سرمربی به تیم ملی والیبال آمده، شایسته سالاری را مدنظر قرار داده و علاوه بر دانش فنی بسیار خوبی که دارد، به عنوان یک پدر بالای سر تیم ملی است و رابطه خیلی خوبی با بازیکنان تیم ملی والیبال ایران برقرار کرده که نتیجه مثبت آن را تاکنون دیده ایم.
وی اضافه کرد: ولاسکو خدمات بزرگی به والیبال کرده و علاوه بر اینکه مربی بسیار بزرگی است، روانشناس بزرگی نیز می باشد که این امر بسیار حائز اهمیت است و اعتقاد دارم که داورزنی رییس فدراسیون والیبال باید ولاسکو را در تیم ملی حفظ کند، چون با وجود حضور ولاسکو در تیم ملی این روند رو به رشد حفظ خواهد شد.
ملی پوش اسبق تیم ملی والیبال در ادامه به وضعیت والیبال گیلان اشاره کرد و گفت : حدود یک سال است آقای پور رمضان به عنوان سرپرست هیات والیبال گیلان انتخاب شده اما هنوز نظر و نگاه ایشان نسبت به والیبال استان را نمی دانیم و تاکنون برنامه مدونی را در هیات مشاهده نکردهایم، چون طی این مدت تیم والیبال نوجوانان گیلان به رقابت های کشوری اعزام نشد و فقط تیم جوانان با کمک و پیگیری های هیات والیبال رشت به رقابت ها اعزام شد که خوشبختانه عنوان نایب قهرمانی کشور را کسب کرد.
وی افزود: برای توسعه والیبال و رونق این ورزش پرطرفدار و زیبا باید سرمایه گذاری مناسبی صورت گیرد تا گیلان به عنوان یکی از قطب های مطرح والیبال کشور نمایندگانی در سطوح مختلف سنی تیم های ملی داشته باشد.
اما ˈ فرشید رضاپورˈ از پیشکسوتان والیبال گیلان و یکی از برترین بازیکنان تاریخ این رشته در استان گیلان در مورد موفقیت های تیم ملی والیبال ایران گفت: من هم مانند همه مردم از بازی های زیبای تیم ملی والیبال لذت بردم و به خودم بالیدم که در کشورم استعدادهایی وجود دارد که در صورت برنامه ریزی و مدیریت صحیح، می توان قدرت های برتر جهان را شکست داد.
وی افزود: همان طور که دیدیم، تمام تیم های صاحب نام جهان و صاحب سبک، در برابر بازیکنان ما چقدر دچار مشکل شدند اما مشکل تیم ما این بود که تجربه حضور در مسابقات جهانی را نداشت و اگر این مشکل نبود، می توانستیم بهتر ظاهر شویم چون در این رقابت ها نیز، تیم ملی ما بازی به بازی بهتر شد.
وی خاطرنشان کرد: البته محال است که بازیکنانی همچون موسوی، غفور و ... به ناگاه ظهور کنند بلکه این بازیکنان مستعد، ثمره آموزش، تلاش مدت دار و بی وقفه فدراسیون، باشگاه ها و تیم های با برنامه است.
ˈرضاپورˈ ادامه داد: همه بازیکنان تیم ما خوب بودند همانند ˈمیرسعید معروفˈ که از بهترین پاسورهای لیگ جهانی والیبال بود و اگر تیم ما به مرحله نهایی صعود می کرد، به طور حتم می توانستیم عناوین زیادی را کسب کنیم.
وی بیان کرد: البته چیزی که شاخص تر از همه موارد در تیم ملی والیبال به چشم می خورد، دانش و درایت مربی تیم ˈولاسکوˈ بود چون اگر همه عوامل مثبت در اختیار شخصی قرار گیرد که آن شخص درایت و دانش لازم را نداشته باشد، نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود، بر این اساس ولاسکو ثابت کرد که یک استثناء است و این را جهان والیبال پیش از ما به آن اذعان داشت و امیدوارم ما نیز بتوانیم به نحو احسن از این مربی شایسته نهایت استفاده و بهره را ببریم.
وی در ادامه به توقعات مردم از والیبال اشاره و گفت: مشکلی که در حال حاضر برای والیبال ایران ایجاد شده این است که سطح توقعات مردم بسیار بالا رفته و مدیریت این توقعات ، کار آسانی نیست و اگر همین کادرفنی حفظ شود و یا اینکه به کسان دیگر واگذار شود، مربیان و فدراسیون کار سختی پیش رو دارند.
این پیشکسوت والیبال گیلان اضافه کرد: چون مردم دیگر نمی پذیرند که والیبال ایران در مقابل تیم های آسیایی ضعیف ظاهر شود چون وقتی شاهد این بودند که جوانان ما در عرصه جهانی آنگونه قدرتمند ظاهر شدند، دیگر هر نتیجه ای آنان را راضی نمی کند.
وی در ادامه گفت: بنابراین فدراسیون والیبال نباید در باد این موفقیت ها بخوابد چون مسابقات لیگ جهانی تمام شده و به تاریخ پیوسته و اکنون مسوولیت فدراسیون سنگین تر شده است.
وی خاطرنشان کرد: ما در والیبال استان باید آموزش رده سنی نوجوانان را در اولویت قرار دهیم، یعنی از پایه شروع کنیم .
وی اضافه کرد: در زمان های گذشته سالی چندین بار مسابقات مختلف در رشت برگزار می شد، یعنی مسوولان استان تیم های مختلف و مطرح را دعوت می کردند و به صورت چندجانبه مسابقه می گذاشتند اما الان دیگر از این موضوع خبری نیست و حتی مسابقات جام رمضان هم که دیگر متداول شده، در استان ما برگزار نمی شود.
والیبالیست سال های دور بانک تجارت اظهار داشت: برای احیاء و پیشرفت والیبال دو عامل اصلی و بسیار مهم لازم است که اول منابع و امکانات مالی است و دوم نیز، مدیریت و برنامه ریزی صحیح می باشد که این بخش به سه شاخه استعدادیابی، پرورش و بهره برداری تقسیم می شود که این عوامل، شاخه های حیاتی برای پیشرفت والیبال است.
ˈفرشید رضاپورˈ در خاتمه بیان داشت: همچنین بزودی برای تصدی هیات والیبال گیلان تصمیم گیری خواهد شد و در آنجا انتظار داریم به صورت شفاف و روشن، بهترین گزینه برای مدیریت والیبال گیلان انتخاب شود .
ˈ منوچهر واحدی ˈ یکی دیگر از پیشکسوتان قدیمی والیبال استان گیلان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : ورزش همانند یک ساختمان نیازمند فوندانسیون و زیربنای قوی است تا در برابر بلایا مقاوم باشد.
وی افزود: زیربنای والیبال ایران نیز توسط ˈیزدانی خرمˈ درست پایه ریزی شد و وی با کمک ˈ ایوان بوگانیکوفˈ که یکی از بهترین مربیان آموزشی دنیاست، توانست برای والیبال فونداسیون مناسبی را پایه ریزی کند که ماحصل آنرا هم اینک شاهد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز موفقیت کنونی، حاصل برنامه ریزی آن زمان است که کانون های والیبال راه اندازی شد و بوگانیکوف به عنوان مربی در این کانون ها حضور می یافت که در استان گیلان نیز سه کانون دایر شده بود.
وی ادامه داد: با تشکیل کانون ها، یکسری کلاس های فشرده آموزشی نیز گذاشته شده بود که پس از چند سال، بازیکنان بسیار خوبی از این کانون ها به والیبال ایران معرفی شد.
این پیشکسوت والیبال گیلان گفت: پس از ˈیزدانی خرمˈ نیز این رویه در فدراسیون والیبال ادامه یافت که استعدادیابی و قهرمان پروری ملاک کار قرار گرفت و همچنین بازیکنان مستعد تحت پوشش فدراسیون قرار گرفتند و علاوه بر آن، روی تیم های نوجوانان نیز سرمایه گذاری خوبی شد.
ˈواحدیˈ بیان کرد: تیم ملی امروزه، همان تیم ملی نوجوانان چند سال گذشته است که اینک یکی از تیم های مطرح جهان به شمار می رود و علاوه براینکه ما یک تیم قدرتمند داریم، تیم دومی هم در حال تمرین است تا بازیکنان آن بتوانند در مواقع لزوم، در تیم اصلی جایگزین شوند.
وی در ادامه به والیبال گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان نیز باید سیاست هایی را که فدراسیون دنبال کرده کپی برداری کند و آنرا انجام دهد تا بتواند یکی از قطب های برتر کشور شود.
وی در ادامه به علاقمندی نوجوانان به والیبال اشاره کرد و افزود: با توجه به موفقیت های اخیر تیم ملی والیبال، خوشبختانه علاقمندی در قشر نوجوان و جوان در این رشته زیاد شده و این یک نکته مثبت است که می توان با این علاقمندی، استعدادهای خوبی را پیدا و به جامعه والیبال معرفی کنیم که خوشبختانه در این زمینه، گیلان دارای استعدادهای خوبی است و با یک برنامه ریزی صحیح و اصولی می توانیم حرف اول را در کشور بزنیم چون این توانایی در گیلان وجود دارد.
وی اضافه کرد: با آوردن یک مربی خوب و تشکیل تیم های پایه قوی و همچنین استعدادیابی، می توانیم یکی از قطب های برتر والیبال کشور شویم و البته با آوردن یک مربی خوب، می توان چند مربی در کنار آن قرار داد تا آنان بتواند از تجربیات وی استفاده کنند.
وی گفت: امیدوارم فردی که در آینده نزدیک سکان هدایت والیبال استان گیلان را در دست می گیرد، به فکر برطرف کردن مشکلات والیبال باشد و کسانی را دور خود جمع کند که علاوه بر داشتن صلاحیت اخلاقی، دارای عملکرد و پیشینه مثبتی نیز باشند و به این رشته اشراف مطلوبی داشته باشند.ک/4
7285/604
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن