تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804126031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناگفته های حجت الاسلام محمدی عراقی درباره امام، آیت الله مصباح و سپاه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



در برنامه شناسنامه مطرح شد؛
ناگفته های حجت الاسلام محمدی عراقی درباره امام، آیت الله مصباح و سپاه خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه شناسنامه تاکید کرد: راهبرد سیاسی ملی مذهبی ها با امام متفات بود، آنها معتقد به تغییر رژیم نبودند، برخی نیمی از واقعیات را می گویند و نیم دیگر را نمی گویند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در برنامه این هفته شناسنامه، با تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به بیان خاطراتی از حضرت امام پرداخت.
وی با بیان این که سیاست ما عین دیانت ما است، تاکید کرد: سیاست در اسلام از دین قابل تفکیک نیست، دین تمام ابعاد زندگی انسان را پوشش می دهد و دین در عرصه اجتماع و سیاست نیز نقش مهمی دارد با توجه به این که ما معتقد به اصل امامت هستیم.
تمام تلاش ما تحقق آموزه های اسلامی در جامعه بوده است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در راستای احکام اسلامی عمل کرده ایم و دقیقا نمی توانیم مدعی شویم که صد درصد در این مسیر بوده ایم، اما تمام تلاش و سعی ما تحقق آموزه های اسلامی بوده است، اما نمی توانیم بگوییم دولت و اقتصاد و نظام تعلیم و تربیت و بازار ما صد در صد اسلامی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی گفت: به برکت رهبری حضرت امام امام و مقام معظم رهبری قدم های بلندی برداشته شده است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی درباره چگونگی و زمان علاقه خود به سیاست افزود: من وقتی به گذشته برمی گردم می بینم نسل ما ویژگی های خاصی داشت، ما قبل از این که به سن بلوغ برسیم موفق شدیم پشت سر امام نماز بخوانیم، ما در محله ای زندگی می کردیم که نزدیک خانه امام بود و اینها سبب شد که ما در مسیری قرار گیریم که امام ترسیم می کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شخصیت حضرت امام را تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: من سال ششم ابتدایی بودم که امام حرکت خود را در سال 42 شروع کردند و ما عاشقانه در مسیر ایشان حرکت می کردیم و خدا را بابت این نعمت سپاسگذاریم.
وی در پاسخ به این سؤال که فعالیت های سیاسی چه هزینه هایی را برای شما داشت، گفت: اولین بار که کار ما به دستگیری توسط ماموران رژیم کشید سن قانونی نداشتم و به دلیل فعالیت های ما در دبیرستان و درست کردن کاردستی و نوشتن انشاء بود و فکر می کردیم بهترین نوع مبارزه زنده کردن یاد امام است و یکی دو نوبت دیگر نیز کار ما به دستگیری کشید.
وی با تاکید بر این که تمام توان رژیم سعی در به فراموشی سپردن نام و اندیشه امام بود، گفت: آنها می دانستند حرکت یک ملت در وجود امام است، تمام تلاش خود را در این راستا متمرکز کرده بودند و ما نیز در مقابل ایفای نقش می کردیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی گفت: بعد از شهادت شهید آیت الله سعیدی تظاهراتی را انجام دادیم، مجلسی نیز با حضور آقای حائری در مدرسه فیضیه برگزار شد که دستگیر شدیم و مدتی ما را تبعید کردند، سال 54 نیز ازدواج کردم و به قم آمدم و بعد از آن نیز دستگیر شدم.
چگونگی آشنایی با آیت الله مصباح یزدی و ازدواج با دختر ایشان
وی در پاسخ به این سؤال که چگونه با همسر خود( دختر آیت الله مصباح یزدی) آشنا شدید؟ گفت: ایشان استاد ما بودند و به گردن ما حق بسیاری دارند، اگر بخواهم سه نفر را نام ببرم که از لحاظ آموزشی و تربیتی بیشترین تاثیر را در ما داشتند، شهید بهشتی، شهید قدوسی و آیت الله مصباح بودند، اینها با همکاری هم یک مدرسه ای را در قم بنیان گذاشتند که به نام مدرسه علمیه حقانی بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در این مدرسه شاگرد بودیم، البته به قول معروف شاگرد گریز پا و چموشی بودیم( با خنده) نسل ما این ویژگی را داشت که عصیانگر بود، ما با این که به اساتید خود عشق می ورزیدیم اما در عین حال ما با آنها نیز گاهی سرشاخ می شدیم؛ من یادم است که دو سه بار قهر کردم، الان که فکر می کنم می بینم این بزرگان چقدر با ما مدارا می کردند، یک بار آیت الله شهید بهشتی به منزل ما آمد و ما را برگرداند یک بار هم آقای محمدی گیلانی این کار را انجام دادند.
ازدواجم با دختر آیت الله مصباح قاچاقی بود
وی گفت: تقدیر الهی این گونه شد که با خانواده آیت الله مصباح وصلت کردم، ایشان حق بزرگی به گردن ما دارند، من از همسرم به عنوان کسی که خیلی صبر کرد تشکر می کنم. دو سه هفته بعد از ازدواج دستگیر شدم، ازدواج ما قاچاقی بود، اسم ایشان در شناسنامه ما نبود، ما مدت ها در زندان بودیم و ایشان نمی توانست به ملاقات ما بیاید، ابوی ما تلاش کردند و با استشهادی که فرستادند توانستند به ملاقات ما بیایند، البته من گاهی به شوخی به ایشان می گویم این توفیقی هم برای شما بود که بتوانید در این مدت که از ما دور بودید دروس حوزه را با جدیت بخوانید.
حجت الاسلام والسملمین محمدی عراقی گفت: آیت الله مصباح از شاگردان امام بودند، یکی از اساتید برجسته ایشان مرحوم علامه بود، ایشان جزو مبارزین و بنیانگذاران جامعه مدرسین بودند، اما ویژگی برجسته تر از اینها داشتند که امثال ما را به خود جذب می کردند.
از این که چهره و تصویری درستی از آیت الله مصباح در جامعه ارائه نمی شود تاسف می خورم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من تاسف می خورم از این که گاهی چهره و تصویر نادرستی از ایشان ارائه می شود، به ویژه در بین جوانان و دانشگاهیان. آن روز ما طلبه های جوانی بودیم که بیشترین ارتباط را با جوانان داشتیم، اگر از من می خواستند دو یا سه نفر روحانی روشنفکر و آگاه به زمان، بصیر که درک مسائل روز را داشته باشند و بتوانند با دانشگاهیان تعامل کنند نام ببرم، اگر اولین آن شهید بهشتی بود حتما دومین نفر آقای مصباح بودند.
مثل آیت الله مصباح در حوزه نداشته و نداریم
وی گفت: تاسفم از این است که مثل ایشان در بین روحانیت نداشته و الان هم نداریم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا درست است که ایشان درباره حکومت داری دکترین خاص خود را دارند؟ گفت: آنچه من به یادم هست، این که ایشان مباحثی را قبل از پیروزی انقلاب داشتند و مطالعاتی را خود ایشان نقل کردند که بنیان گذار آن کار شهید بهشتی بودند، چند هزار فیش مبتنی بر آیات و روایات تهیه کرده بودند که همه در حملات ساواک از بین رفت و آنها را بردند.
داماد آیت الله مصباح یزدی اضافه کرد: ایشان دارای دیدگاه و تز خاصی هم بودند، شاید در برخی آثار ایشان که چاپ هم شده این نظریه مطرح شده باشد، ایشان نوعی دمکراسی و انتخابات صنفی و تخصصی را معتقد بودند، شاید الان هم نظر ایشان همین باشد، این که همه مردم جمع شوند و کسانی را انتخاب کنند ایشان معتقد بودند هم از لحاظ مبانی عقلی و شرعی خیلی قابل دفاع نیست، ایشان معتقد بودند هر صنف و گروه می تواند بهترین را در صنف خود تشخیص دهد و بنابراین بهتر است انتخابات ما جنبه صنفی داشته باشد.
آیت الله مصباح معتقد به انتخاب پارلمان های صنفی و منطقه ای بودند
وی یادآورشد: به تعبیر من ایشان معتقد به انتخاب پارلمان های صنفی و منطقه ای بودند، ایشان با تعاریف خاصی اینها را مطرح و تاکید می کردند پارلمان مرکزی باید از پارلمان های محلی و صنفی تشکیل شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این که نظر خود شما درباره این دکترین چیست؟ تاکید کرد: اگر این از نظر عملیاتی اجرایی باشد نزدیک تر به مبانی و اصول و ارزش های دینی است؛ این نیاز به بررسی و تامل دارد.
ضرورت جنگ پای مرا به سپاه باز کرد
وی درباره علت گرایش خود به فعالیت در سپاه بعد از انقلاب اسلامی، گفت: من از این که مسؤولیت و پستی را قبول کنم پرهیز داشتم، به دو دلیل یک برداشتم از سخن امام این بود که روحانیت حتی الامکان نباید پست و مسؤولیت داشته باشد و باید کار اصلی شان طلبگی، علمی و تربیتی باشد و در مسائل سیاسی و اجتماعی ناظر باشند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی گفت: علت دوم این بود که خودم فکر می کردم اگر در حوزه باشیم و کار علمی کنیم بهتر است و شایسته تر می توانیم به جامعه خدمت کنیم؛ شهید بهشتی از من خواست در دستگاه قضایی باشیم اما من به خاطر این دیدگاه عذرخواهی کردم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وقتی جنگ شد و این نکته مطرح گردید که رزمندگان به شما نیاز دارند، نتوانستم در قم بمانم، برای انجام وظیفه طلبگی و روحانی نسبت به این کار اقدام کردم.، من رسما عضو هیچ دستگاهی از جمله سپاه هم نشدم.
وی تصریح کرد: ابتدا مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی که نماینده امام در سپاه بودند دعوت کردند و بعد که ایشان به عنوان نماینده امام به پاکستان رفتند، آیت الله شهید محلاتی باعث شدند ما به سپاه برویم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در پاسخ به سؤالی درباره نقش سپاه در حراست از انقلاب اسلامی و توطئه های دشمنان علیه این نهاد مهم، گفت: سپاه به همان اندازه که اهمیت و تاثیرگذاری در انقلاب داشت، به همان اندازه خطرات و آفت ها و آسیب هایی متوجه سپاه بود، حضرت امام بسیار به این نکات توجه داشتند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت هایی که حضرت امام از نمایندگی خود می خواستند صیانت از سپاه در برابر این آفات و آسیب ها بود، یکی از ماموریت های مشخص این بود که ما تحت عنوان صیانت از سپاه در برابر نفوذ و جریان ها و گروه های سیاسی بود، بعد از شهادت شهید محلاتی نامه ای به ایشان نوشتم ایشان جواب داند که نمایندگی من و شورای عالی سپاه در این زمینه مسؤول هستند و ما حتی کمیسیون پیگیری فرامین امام در سپاه داشتیم و چه بسا کار به جایی می رسید که یک فرد از سپاه اخراج می شد.
واکنش به خاطرات هاشمی رفسنجانی
وی در پاسخ به سؤالی درباره خاطرات آقای هاشمی درباره این که شما پیش ایشان رفته بودید و درخواست استعفا کرده بودید، گفت: دو سه بار این اتفاق افتاد، در زمان رهبری حضرت آقا نیز همین مساله پیش آمد، ما خودمان را یک فرد ممحض برای مسائل نظامی حتی سپاه نمی دانستیم، جایگاه خود را به عنوان یک روحانی تعریف کرده بودیم و ضرورت جنگ ما را به این سمت کشاند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی افزود: بنابراین همیشه به دنبال این بودیم این مسؤولیت از دوش ما برداشته شود و به فعالیت های طلبگی خود برگردیم؛ علت خاصی نداشت، دیدگاه های مختلف در سپاه وجود داشت، آقای هاشمی در قرارگاه مرکزی بودند دیدگاه های مختلفی درباره جنگ وجود داشت، ما بر اساس انجام وظیفه آمده بودیم.
وی در پاسخ به این سؤال که در خاطرات آقای هاشمی آمده درخواست استعفای شما به خاطر عدم رعایت جایگاه تان از نظر موقعیت بوده است، گفت: خیر این گونه نبود، البته ما وظایفی داشتیم و باید بر اساس نظرات امام و رهبری عمل می کردیم، از جمله تایید عزل و نصب ها، گاهی اختلاف نظرهایی با فرماندهان سپاه پیش می آمد، ولیکن من به یادم نمی آید، آقای هاشمی جانشین فرماندهی کل قوا بودند و ما موظف بودیم مسائل را با ایشان در میان بگذاریم، ایشان هر هم وقت فرصت می خواستیم فرصت می دادند و وقت می گذاشتند اما استعفا به خاطر این مسائل نبود اما نظر و انتقاد داشتیم.
بعد از شهید محلاتی چه فردی نمایندگی امام در سپاه را به عهده داشت؟
حجت الاسلام والسملمین محمدی عراقی در پاسخ به این سؤال که بعد از شهادت آیت الله محلاتی چه کسی مسؤولیت نمایندگی امام در سپاه را عهده دار شد؟ گفت: ایشان اول اسفند ماه 64 در عملیات والفجر هشت شب جمعه ای بود که در فاو مشغول دعای کمیل بودیم، سردار محمود زاده مجروح شد، ایشان آمد و آهسته در گوش من گفت هواپیمای آیت الله محلاتی را زدند و من گفتم مطرح نکنید چراکه در روحیه رزمندگان تاثیر سؤ می گذارد.
امام در نامه ای اسم من را به عنوان نماینده خود در سپاه ذکر کردند
وی اضافه کرد: بعد از شهادت ایشان بنده به عنوان قائم مقام نماینده امام بودم، جنگ ادامه داشت و مسؤولیت های ما هم ادامه داشت، رهبر انقلاب آن موقع در مسؤولیت ریاست جمهوری بودند، ایشان به ما فرمودند که به کار ادامه دهید و اگر اشتباه نکنم جمله ای که ایشان از امام نقل کردند این بود که خدمت امام عرض کردم شما بعد از شهادت شهید محلاتی کسی را رسما منصوب نکردید در سپاه، ایشان فرمودند که امام به من فرمودند که فلان شخص هست و اسم من را برده بودند، کتبا هم در آن نامه مسؤولیت نمایندگی خود را تنفیض کرده بودند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی خاطرنشان کرد: ما هم به خود اجازه نمی دادیم که چرا حکمی از صدا و سیما خوانده نشد، همین نقل قول از امام برای ما کافی بود، البته ما همیشه در صدد بودیم تکلیف از ما برداشته شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سؤال که برخی سر همین موضوع جریان سازی کرده اند که به خاطر نسبت شما با حضرت آیت الله مصباح امام رسما حکمی به شما ندادند، تصریح کرد: من آن زمانی که این نوشته را در یکی از سایت ها دیدم در لبنان بودم، برخی دوستان هم تماس گرفتند و گفتند باید جواب بدهید من گفتم لازم نیست.
بعید می دانم انتساب به آیت الله مصباح مانع علنی شدن نامه امام باشد
وی اضافه کرد: من نمی دانم، امام هم که در بین ما نیستند، اما خیلی بعید می دانم که چنین چیزی باشد، هم از نظر شخصیت حضرت امام که چنین نظری داشته باشند و جور دیگری عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی خاطرنشان کرد: بنده اصلا تصور نمی کنم حضرت امام من را به عنوان داماد آیت الله مصباح می شناختند؛ امام بنده را به عنوان پسر حاج شیخ بهاءالدین می شناختند و من چنین چزی را بعید می دانم اما اگر واقعیت داشته باشد حتما عیبی در کار ما بوده و من اگر می دانستم که امام چنین نظری داشتند لحظه ای درنگ نمی کردم و در چنین مسؤولیتی نمی ماندم، اما ما مامور به ظاهر هستیم و نوشته و دست خط ایشان هست، من باید چکار می کردم باید در شرایط جنگ می گفتم حکم من حتما باید از صدا و سیما اعلام شود؟ ما را این گونه تربیت نکرده بودند.
ماموریت سپاه تغییر نکرده است
وی در باره عملکرد سپاه بعد از جنگ، گفت: سپاه برای پاسداری از انقلاب تشکیل شده بود، ماموریت اولیه دفاع از تمامیت ارضی کشور الان هم بر عهده ارتش است، ما ارتش مکتبی را داریم، بنابراین سپاه برای این بوجود نیامد که از مرزها دفاع کند، سپاه برای پاسداری از انقلاب در همه ابعاد ایجاد شد.
وی گفت: یکی از برکات جنگ این بود که سازمان سپاه مستحکم شد و با مردم پیوند خورد و شجره مبارکه بسیج بوجود آمد و انقلاب را از نظر دفاعی قوی کرد، البته همواره چیزهای خوب آفت دارد، امام خطاب به پاسداران می فرمودند که از خود و سپاه قبل از هر چیز پاسداری کنید.
وی تاکید کرد: بعد از جنگ فلسفه وجودی سپاه همچنان برقرار بود و امروز هم برقرار است و تا زمانی که انقلاب و نهضت امام زنده است، نیروی دفاع کننده و حافظ انقلاب هم باید باشد.
از جفایی که در حق امام می شود دلم می گیرد
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در ادامه درباره برخی تلاش ها که برای معرفی امام غیر واقعی به نسل های آینده صورت می گیرد، گفت: من گاهی اوقات از جفایی که در حق امام می شود دلم می گیرد، شخصیت امام را هنوز هم دنیا نشناخته است.
وی تاکید کرد: جریان هایی که از این موقعیت و آزادی که با خون شهدا بدست آمده سؤ استفاده می کنند و دیگاه های خاص خود را درباره امام مطرح می کنند، چندی پیش در یکی از نشریاتی که به برکت آزادی جمهوری اسلامی منتشر می شود مصاحبه مفصلی داشت که یک چهره خشن، انحصار طلب و نعوذ بالله فردی که گویی با دیگران و به ویژه با مراجع احساس رقابت می کند، از امام ترسیم کرده بود، این تصور با تصویر واقعی امام فرسنگ ها فاصله دارد.
امام ذره ای گرایش به قدرت نداشت
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که برجسته ترین ویژگی امام خود ساختگی ایشان بود، یادآورشد: ذره ای هوای نفس و گرایش به قدرت در وجود امام نبود؛ برخی تاریخ را نمی دانند که درباره امام و ولایت فقیه به گونه ای دیگر قضاوت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی خاطرنشان کرد: هیچ کسی در تاریخ کشور ما به محبوبیت حضرت امام نبوده است، همین امام وقتی انقلاب به پیروزی رسید، دولت موقت را تشکیل دادند و به مهندس بازرگان حکم دادند و رها کردند و به قم آمدند و در منزل حضرت آیت الله یزدی که منزل کوچکی بود مستقر شدند؛ امام برای سخنرانی پشت بام می آمدند و به احساسات مردم پاسخ می دادند.
علت برگشت امام از نظر اولیه درباره حکومت داری روحانیت
وی تاکید کرد: این دیدگاه امام بود که روحانیت نباید حکومت کند، امام در انتخابات اول ریاست جمهوری منع کردند که یک روحانی حتی کاندیدا شود، حتی نزدیکان خود را منع کردند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی افزود: همین امام در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب تکلیف می کنند که شما باید کاندیدا شوید، چه سبب شد که نظر امام عوض شد؟ من به شوخی یا جدی به آنها می گویم شما روشنفکران داشتید انقلاب را تحویل آمریکا می دادید، امام نسبت به اساس نظام و انقلاب احساس خطر کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: حضرت امام با دیدگاه این آقایان آشنا بودند، روش امام این بود که درست است که انقلاب، اسلامی است و خود ایشان به عنوان رهبر بالاترین نقش را داشته اند و روحانیت نقش انکار شدنی داشته است، اما ترجیح می دادند روحانیت به کار فکری بپردازد و حکومت را به دیگران بدهند والا آقایان را می شناختند.
ضرورت حفظ انقلاب سبب شد امام از نظر خود برگردند
وی یادآورشد: بعد ضرورت انقلاب امام را ناچار کرد که نه تنها خودشان از این موضع و نظر برگردند و بلکه به حضرت آیت الله خامنه ای تکلیف کردند که باید کاندیدای ریاست جمهوری شوید.
وی آینده انقلاب را در گرو وحدت و وفاق نخبگانی بین حوزه و دانشگاه دانست و در تبیین عوامل عدم تحقق وحدت واقعی بین این دو نهاد، گفت: یکی از عوامل شیطنت دشمنان است، هنر امام این بود که توانست برای مدت زمانی این وفاق را ایجاد کنند و الا انقلاب پیروز نمی شد، وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت شیعه و سنی، وحدت سیاسیون.
راهبرد سیاسی امام با ملی مذهبی ها متفاوت بود
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی خاطرنشان کرد: راهبرد سیاسی ملی مذهبی ها با امام متفات بود، آنها معتقد به تغییر رژیم نبودند، برخی نیمی از واقعیات را می گویند و نیم دیگر را نمی گویند.
وی یادآورشد: برخی از همین ها خدمت امام گفتند وقتی شاه رفت شما فرح را به عنوان نایب السلطنه بپذیرد، امام گفتند من جواب بچه یتیم ها را چه بدهم؛ مجددا درخواست ملاقات دادند، امام فرمودند اگر آقایان حرف جدیدی دارند تشریف بیاورند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی خاطرنشان کرد: این اختلاف راهبردی بود، این آقایان معتقد بودند رژیم باید بماند، در روابط خارجی نیز معتقد بودند که نمی توانیم با آمریکا مبارزه کنیم، هنر امام این بود که با وجود این اختلافات یک قدرتی را به وجود آوردند که توانست انقلاب را به پیروزی برساند.
وی بیان کرد: امروز هم به این وفاق نیاز داریم و تنها راه آن گفت وگو و کنار گذاشتن سلایق شخصی و حرکت حول رمز موفقیت یعنی ولایت فقیه است.
جریان های سیاسی مختلف بدیلی برای رهبر معظم انقلاب سراغ ندارند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کفران نعمت است که این نعمت بزرگ الهی را قدر نشناسیم، من با تمام کسانی که از جریان های سیاسی مختلف هستند گفت وگو کرده ام، هیچ کدام بدیلی برای مقام معظم رهبری سراغ ندارند، حتی جریان های منتقد.
وی اظهار کرد: وقتی این گونه است آیا نباید به عنوان قدرشناسی این نعمت بزرگ الهی دست به دست هم دهیم و در این شرایط این الگو که باعث امید در جهان و عامل بیداری اسلامی شده را به دنیا آن گونه که باید و شاید به دنیا معرفی کنیم؟
هیچ گاه ذوب در جریان ها و افراد نبوده ام
وی درباره ترکیب سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام و این که شما در چه ترکیبی قرار می گیرید، اظهار داشت: بنده افتخارم این است که چه در زمان امام و چه در زمان رهبری مقام معظم رهبری سعی کرده ام خودم باشم، هیچ وقت ذوب در یک جریان سیاسی نشوم و وابسته به یک شخص و جریان نشوم و برای خودم هم دلیل دارم. اما اگر قرار باشد که بر محوری هم قرار گیرم آن محور نمی تواند جز ولایت فقیه باشد.
وی خاطرنشان کرد: بحث های مختلفی در قالب مجمع صورت می گیرد و نظرات مختلف مطرح می شود، بحث های بسیار جدی صورت می گیرد، الان دو سه مساله مهم در دستور کار مجمع است و از قضا بنده هم چون بالاجبار در کمیسیون قضایی هستم یکی مساله رسیدگی به اموال مسؤولان است، در این زمینه طرحی در مجلس مطرح شد که با اشکال شورای نگهبان مواجه شد، بحث های بسیار داغی صورت گرفت و متاسفانه بسیار هم طولانی شده است.
گاهی اوقات جلسات مجمع تشخیص تبدیل به دعوای شدید طلبگی می شود
حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی گفت: من سراغ ندارم کسی از موضع جناحی بخواهد وارد مسائل شود و باید هم این گونه باشد، اما اختلاف دیدگاه به شدت وجود دارد و گاهی جلسات به نوعی دعوای طلبگی شدید کشیده می شود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا در دوره جدید مجمع تشخیص انتظار حفظ این ترکیب را داشتید؟ اظهار داشت: از نظر ترکیب کم و بیش همین جور فکر می کردیم، بر اساس دیدگاه هایی که از رهبری سراغ داشتم همین گونه فکر می کردم که همین ساختار با ریاست مجمع حفظ شود.
رهبر معظم انقلاب مشی حضرت امام را دنبال می کنند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این مشی که رهبر معظم انقلاب دارند حتی در مقابل مخالفین خودشان، واقعا یکتا است؛ فتنه 78 و 88 فتنه های بزرگی بود اما صبر و بردباری و تحمل رهبری را دیدید چگونه بود، همه اینها بر اساس مشی است که حضرت امام داشتند و اسلام هم همین مشی را مطرح کرده است.
حداکثر رافت و مراعات با فتنه گران صورت گرفته است
وی بیان داشت: جذب حداکثری و دفع حداقلی که ایشان مطرح کردند یک سنت اسلامی است، ما از بیگانه انتظار نداریم، اما از دوستان انتظار نیست تصوراتی را مطرح کنند که گویا برخوردهایی که با فتنه گران و مخالفین صورت گرفته ذره ای دور از انصاف و عدالت بوده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حداکثر انصاف و مراعات با اینها صورت گرفته است، اما وقتی کار به نقطه ای برسد که اساس کشور و مصلحت نظام و امنیت کشور در خطر قرار گیرد جای هیچ گونه تساهلی نیست. /924/
 



۱۳۹۲/۱۱/۲۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن