تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819121004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امتناع «جو بایدن» از ارائه جزئیات اجرای توافقنامه هسته‌ای به نتانیاهو


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
امتناع «جو بایدن» از ارائه جزئیات اجرای توافقنامه هسته‌ای به نتانیاهو

امتناع «جو بایدن» از ارائه جزئیات اجرای توافقنامه هسته‌ای به نتانیاهو
پایگاه خبری دبکا در گزارشی نوشت: جو بایدن در دیدارش با نتانیاهو از ارائه جزئیات اجرای توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی خودداری کرده است.
به گزارش نامه نیوز به نقل از دبکا فایل، جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا شب دوشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کرد اما از ارائه جزئیات توافقات صورت گرفته میان ایران و گروه 1+5 و نحوه اجرای این توافق به او خودداری کرد.

این پنهانکاری نگرانی‌هایی را در دو زمینه در اسرائیل رقم زده است؛ اول اینکه این مساله نشان دهنده کاهش شدید روابط دولت اوباما و دولت نتانیاهو و رها کردن اسرائیل در مهمترین مساله امنیتی آن است.

دوم اینکه، این ظن وجود دارد که هیچ توافق اجرایی وجود نداشته باشد و رئیس جمهور آمریکا، جان کری، وزیر خارجه این کشور و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حال تکرار نمایشی هستند که سه ماه پیش در ژنو به اجرا درآوردند. بنابراین آنها یک چارچوب عمومی از بندهای غیرالزام آور که میان ایران و 6 قدرت جهانی توافق شده است را به عنوان یک اصل ارائه می‌کنند و در واقع جزئیات مربوط به چگونگی و زمان برچیده شدن بعد نظامی برنامه هسته ای ایران از جمله مساله مهم موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را از قلم انداخته اند.

براساس این گزارش، تهران هم خودش ادعاهای کاخ سفید درباره اینکه ایران از 20 ژانویه برای اولین بار ذخایر غنی سازی بالای خود را حذف می‌کند و بعضی از تاسیسات غنی سازی‌اش برچیده می‌شود، را گمراه کننده می‌خواند.

به گزارش فارس، با توجه تفسیرهای مختلف ایران و آمریکا از واژه های توافقنامه و خودداری جوبایدن از ارائه جزئیات آخرین توافق میان ایران و قدرتهای جهانی به نتانیاهو، اسرائیل حیرت زده نسبت به دیپلماسی بین المللی به رهبری آمریکا برای متوقف کردن پیشرفت برنامه هسته ای ایران رها شده است.

طبق توافق‌های صورت گرفته توافق هسته ای ژنو از روز 20 ژانویه میان ایران و گروه 1+5 اجرایی می‌شود.




1392/10/24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن