تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818863682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح جدید «آیپک» برای ضربه زدن به مذاکرات هسته‌ای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: طرح جدید «آیپک» برای ضربه زدن به مذاکرات هسته‌ای ایران
ناکامی لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) در متقاعد کردن نمایندگان کنگره آمریکا به تصویب تحریم های جدید علیه ایران، سبب شد چند روز پیش این گروه اعلام کند که از حمایت از این طرح دست برداشته است. با این حال، یک روزنامه اسرائیلی با انتشار گزارشی خبر داده که این عقب نشینی آیپک، اقدامی تاکتیکی بوده و این گروه در حال حاضر طرح جایگزینی را برای ایران در دست اقدام دارد.
کد خبر: ۳۷۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۹ - 13 February 2014



طرح جدید «آیپک» برای ضربه زدن به مذاکرات هسته‌ای ایران
ناکامی لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) در متقاعد کردن نمایندگان کنگره آمریکا به تصویب تحریم های جدید علیه ایران، سبب شد چند روز پیش این گروه اعلام کند که از حمایت از این طرح دست برداشته است. با این حال، یک روزنامه اسرائیلی با انتشار گزارشی خبر داده که این عقب نشینی آیپک، اقدامی تاکتیکی بوده و این گروه در حال حاضر طرح جایگزینی را برای ایران در دست اقدام دارد.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «جروزالم پست» با انتشار مطلبی مدعی شده پس از ناکامی آیپک در به تصویب رساندن طرح تحریم های جدید علیه ایران، این گروه هم اکنون روی نقشه جایگزین خود کار می کند: اطمینان یافتن از اینکه هیچ نتیجه پایدار و بادوامی از مذاکرات هسته ای ایران حاصل نشود.

به نوشته این روزنامه، تصمیم آیپک مبنی بر متوقف کردن کمپین خود برای متقاعد کردن سناتورهای آمریکایی به امضای طرح تحریم های ایران، از سوی شخص بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل اتخاذ شد؛ زیرا وی نمی خواست وقتی ماه آینده برای شرکت در اجلاس سالانه آیپک به آمریکا سفر می کند، مورد بی اعتنایی دولت اوباما قرار گیرد.

شاهد این مدعا آن است که بلافاصله پس از اعلام انصراف آیپک از طرح تحریمی جدید ایران، نتانیاهو از سوی باراک اوباما برای گفت و گو درباره آخرین وضعیت موضوع هسته ای ایران و همچنین مذاکرات صلح سوریه به واشنگتن دعوت شد.

به هر حال، این دومین باری بود که طی یک سال اخیر، یک طرح مورد حمایت آیپک در کنگره آمریکا با شکست مواجه شده و مورد تأیید و تصویب قرار نمی گرفت. مورد قبلی از تلاش های ناکام این لابی، به حمایت از طرح حمله آمریکا به سوریه مربوط می شد. امری که در  نهایت با مخالفت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، اتفاق نیفتاد.

با این وجود، بر اساس مطلب جروزالم پست، آیپک در حال حاضر نقشه دیگری را در قبال ایران در دست پیگیری دارد. این نقشه جدید، مبتنی بر جلوگیری از حصول هرگونه توافق با ایران، از طریق گنجاندن بندهای غیرقابل پذیرش در آن است.

در همین رابطه، مایکل کاسن، رئیس آیپک اظهار داشته هدف سازمان تحت ریاست وی، «نابودی کامل ساختار هسته ای ایران» است و در این مسیر، از نظر آن ها تفاوتی میان استفاده نظامی یا غیرنظامی از انرژی هسته ای از سوی ایران وجود ندارد.

این درخواست، هم راستا با تقاضایی است که به طور مکرر از سوی نتانیاهو مطرح شده و بر «ایران عاری از انرژی هسته ای» مبتنی است؛ امری که به اعتقاد جروزالم پست، هرچند برای رژیم اسرائیل ایده مناسبی است، اما قابل حصول و عملی نمی باشد.

در همین راستا، از جمله موضوعاتی که هم اینک از سوی برخی نمایندگان کنگره آمریکا مطرح می شود، تأکید بر ادعای حمایت ایران از گروه های تروریستی و طرح این درخواست است که در مذاکره با ایران، این موضوع نیز باید مطرح شده و برای آن راه حلی اندیشیده شود.

به هر حال، انتظار می رود این موضوع، یعنی نقشه جدید آیپک در قبال ایران، مهمترین دستور کار این گروه در جریان اجلاس سالانه سال جاری آن را تشکیل دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن