تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819706341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منتقد حمله پهپادهای آمریکا در پاکستان ربوده شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




منتقد حمله پهپادهای آمریکا در پاکستان ربوده شد خبرگزاری رسا ـ فرد ناپدید شده "کریم خان" نام دارد و قرار بود چند روز دیگر در خصوص تاثیر حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بر مردم پاکستان در برابر تعدادی از نمایندگان پارلمان این کشور شهادت دهد.



به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ دویچه وله در خبری گفت: دادگاهی در پاکستان از دولت این کشور خواسته است تا فردی را که به گفته وکلایش از سوی سازمان های اطلاعاتی پاکستان بازداشت شده است در دادگاه حاضر کند.
فرد ناپدید شده "کریم خان" نام دارد و قرار بود چند روز دیگر در خصوص تاثیر حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بر مردم پاکستان در برابر تعدادی از نمایندگان پارلمان این کشور شهادت دهد.
قابل ذکر است بخش راولپندی دادگاه عالی لاهور جلسه دادگاه را برای روز 20 فوریه تعیین کرده است.
وکلای آقای خان گفته‌اند که هفته پیش افرادی موکل آنان را از منزلش در راولپندی بیرون بردند و از آن زمان تاکنون، از این شخص خبری ندارند. مقامات پلیس هرگونه دخالتی در این موضوع را رد کرده‌اند.
شهزاد اکبر، وکیل آقای خان به خبرگزاری ها گفته است: دادگاه از طریق دولت از سازمان های اطلاعاتی پاکستان خواسته است تا موکلش را در تاریخ تعیین شده از سوی دادگاه به مقامات قضایی تحویل دهند و یا به طور کتبی دلایل بازداشت آقای خان را به مقامات قضایی ارایه کنند.
وی افزوده: "پلیس در گزارش خود گفته افرادی که اونیفورم پلیس پوشیده بودند، آقای خان را بازداشت کرده‌اند اما منابع پلیس تاکید می‌کنند که این افراد از اعضای آنها نبوده‌اند."
آقای اکبر در عین حال گفته است که وی امیدی ندارد که سازمان های اطلاعاتی موکلش را در تاریخ یاد شده به دادگاه تحویل دهند.
در همین رابطه عفو بین‌المللی از سازمان های مدافع حقوق بشر گفته است: "ما نگران آن هستیم که آقای خان که از فعالان برجسته حقوق بشر است با این هدف ناپدید شده تا از دادن شهادت در خارج از کشور علیه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان جلوگیری شود."
استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان بارها مورد اعتراض فعالان حقوق بشر داخلی و بین‌المللی قرار گرفته است که می‌گویند این حملات علاوه بر کشتن غیر نظامیان تاثیر منفی عمیقی بر زندگی و روحیه ساکنان محلی می‌گذارد و روند عادی زندگی مردم را مختل می کند.
دولت پاکستان نیز به طور رسمی با حملات هواپیما‌های بدون سرنشین مخالف است و بارها اعتراض خود را اعلام کرده است اما منتقدین می‌گویند که برخی از عناصر و نهادهای قدرتمند در پاکستان با آمریکا برای استفاده از این هواپیما‌ها دست کم در برخی موارد توافق کرده‌اند.
به گفته مقامات سازمان ملل بر اثر این حملات از سال 2004 تاکنون حداقل 400 غیر نظامی در پاکستان کشته شده‌اند هر چند در این مورد آمار متفاوتی ارائه شده است./1421/1409/ح


۱۳۹۲/۱۱/۲۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن