تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802894743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در ترکیه : انقلاب ایران به رغم همه دشمنی ها به راه خود ادامه می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران در ترکیه : انقلاب ایران به رغم همه دشمنی ها به راه خود ادامه می دهد آنکارا - ایرنا - ˈ علیرضا بیکدلی ˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه تاکید کرد : انقلاب اسلامی ایران با حمایت مردم، به رغم همه دشمنی ها در خارج ، قدرتمندانه به راه خود ادامه می دهد.


به گزارش ایرنا ، بیکدلی در گفت وگو با شبکه خبری ˈ آ خبر ˈ ترکیه که به مناسبت برگزاری جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ترکیه انجام شد، گفت: شماری از کشورها برخورد خصمانه ای با ایران داشتند ولی ما اکنون با قدرت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در کشورمان جشن می گیریم. ایران موفق به تحقق اهداف انقلابی خود شده است وان شا الله از این به بعد نیز ادامه خواهیم داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در پاسخ به پرسشی در خصوص اختلاف نظر های ایران و ترکیه در مسائل سوریه گفت: روابط ایران و ترکیه به سرعت روبه گسترش است. برنامه سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران به ترکیه در نیمه اول سالجاری میلادی مطرح است و به تازگی نخست وزیر ترکیه در صدر هیات بلندپایه ای به ایران سفر کرد.
سفیر ایران در ترکیه به سفر دکتر روحانی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و سوئد برای شرکت در نشست های مجمع اقتصادی جهانی اشاره کرد و گفت: سفر روحانی به ترکیه در حالی مطرح است که رییس جمهوری جدید ایران تاکنون سفر رسمی انجام نداده است و سفر وی به ترکیه اولین سفر خارجی رسمی رییس جمهوری ایران خواهد بود.
بیکدلی مناسبات گسترده اقتصادی و تجاری دوکشور و اینکه ترکیه یکی از مهمترین مشتریان نفت و گاز ایران است را حایز اهمیت دانست و در خصوص ادعاهای اختلاف ایران و ترکیه در قیمت گذاری نرخ گاز گفت: مطابق قرارداد موجود بین دوکشور صادرات گاز ایران به ترکیه ادامه دارد.
سفیر ایران در ترکیه ادامه داد: در قرارداد گاز مفادی وجود دارد که براساس آن دوطرف نرخ گاز را تعیین می کنند که این هیچ گاه نباید به عنوان مایه اختلاف دوطرف مورد ارزیابی قرار گیرد. ایران صادر کننده گاز است و ترکیه نیز همسایه و خریدار گاز ایران است . بنابراین خرسند کردن مشتری و همسایه برای ما حایز اهمیت است.
بیکدلی با یادآوری اینکه اکنون، زمان همکاری ایران و ترکیه است، توضیح داد: در چند ماه اخیر مقامات و هیات هایی از برخی کشورهای غربی به ایران سفر کرده اند اما باید دانست که هدف آن ها از این رفت و آمدها چیست؟ آن ها خود مقامات شان را به ایران می فرستند اما به ترک ها می گویند که به ایران نروند. باید دید که در پشت پرده چه هدفی دنبال می شود.
سفیر ایران در ترکیه درباره انتشار برخی اخبار در جهت زیر سووال بردن همکاری های ایران و هالک بانک ( بانک ملی ) ترکیه پس از عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشا در 17 دسامبر (مصادف با 26 آذرماه گذشته) با تاکید بر اینکه این عملیات و اتفاقاتی که در ترکیه رخ داده است ، مساله داخلی ترکیه است، گفت: اما روشن است که برخی محافل و گروه ها از گسترش همکاری های ایران و ترکیه احساس نارضایتی می کنند و تلاش می کنند مانع این همکاری ها شوند.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص سوریه، به تحولات منطقه ای و فعالیت برخی از گروه های تروریستی در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: کاملا مشخص است که چه کسانی گروه های تروریستی را تشکیل داده اند، از آن ها حمایت مالی کرده و برای انجام اقدامات آن ها تلاش می کنند.
بیکدلی گفت: اکنون بر همه آشکار شده که منافع اقدامات تروریستی این گروه ها برای چه کسانی است. ترکیه و سوریه 900 کیلومتر مرز مشترک با یکدیگر دارند بر همین اساس این دو کشور همسایه مهمی برای یکدیگر هستند. سوریه و ترکیه ازنظر تجارت خارجی و برخی حوزه های دیگر برای ایران کشورهای مهمی هستند. آیا وقوع عملیات تروریستی در کنار مرزها می تواند برای ما منفعتی به همراه داشته باشد؟ آیا بحران سوریه و ادامه درگیری ها در این کشور برای ایران سودمند است؟
سفیر ایران در ترکیه ادامه داد: ایران و ترکیه مورد هدف اقدامات تروریستی بوده اند. همکاری های مشترک ایران و ترکیه برای مبارزه با تروریسم مهم است و ادامه خواهد یافت و نباید به دشمنان برای ایجاد تفرقه میان دو کشور اعتماد کرد.
وی درباره عملیات بزرگ مبارزه با فساد مالی در ترکیه و ارتباط آن با هالک بانک گفت: هالک بانک یکی از موسساتی است که در دوران تحریم های اعمال شده با ایران همکاری می کرده است. این همکاری در چارچوب مقررات بین المللی ادامه یافت. تمام اقدامات و همکاری های انجام گرفته شفاف است. این همکاری ها هم برای هالک بانک و هم برای روابط دو کشور اعتبار آفرین بود.
بیکدلی افزود: از نظر ما همکاری هالک بانک با ایران قابل تقدیر است. اما برخی محافل و گروه ها از همکاری های موجود میان ایران و ترکیه احساس نارضایتی و تلاش کردند مانع این همکاری ها شوند. اما اتفاقات رخ داده در ترکیه یک مساله داخلی است.
خاورم/2011**230 **1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن