تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819620809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سود توتال 20 درصد کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سود توتال 20 درصد کاهش یافت تهران- ایرنا- شرکت نفتی توتال فرانسه روز چهارشنبه از کاهش 20درصدی سود خالص خود در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری آمریکایی ˈبلومبرگˈ در حالیکه سود حاصل از فرآوری محصولات نفتی در منطقه و تولیدات توتال کاهش یافته است، دفتر مرکزی این شرکت در شهر ˈکوریوآˈ فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سود خالص شرکت از سه میلیارد و 40 میلیون دلار در سال گذشته به دو میلیارد و 470 میلیون دلار در سال جاری کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، 11 تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ پیش از این سود توتال را در سال جاری دو میلیارد و 570 میلیون دلار برآورد کرده بود.
غیر از توتال دو شرکت نفتی مهم دیگر اروپایی یعنی شرکت انگلیسی و هلندی ˈرویال داچ شلˈ و شرکت انگلیسی ˈبریتیش پترولیومˈ نیز پیش از این از کاهش سود به دلیل افزایش هزینه های حفاری ها، کاهش سود محصولات پالایشگاهی و ثبوت نسبی قیمت ها خبر داده بودند.
توتال به عنوان بزرگ ترین شرکت فرآوری در غرب اروپا با هشت پالایشگاه نفتی، به دلیل کاهش مصرف بیشترین خسارت را متحمل شده است.
این شرکت اعلام کرده قصد دارد طرح های خود را برای افزایش تولید نفت تا سال 2017 با راه اندازی پرو‍ژه های جدید و افزایش تولید تا روزی 2 میلیون و 600 هزار بشکه در سال 2015 و روزی سه میلیون بشکه در سال 2017 ادامه دهد. این شرکت همچنین به دنبال منابع جدیدتر ذخایر نفت و گاز و کوچک سازی بخش داد و ستد خود در زمینه فرآوری و محصولات پتروشیمی تا 20 درصد از سال 2012 تا 2017 است.
قیمت نفت برنت در سه ماهه چهارم سال 2013 به طور متوسط بشکه ای 109 دلار و 35 سنت بود که 7 درصد کمتر از قیمت آن در سال گذشته است.
توتال در میدان نفتی ˈکاشاگانˈ قزاقستان 16.8 درصد سهم دارد که در ماه سپتامبر (شهریور/مهر) به تولید رسید، اما به سرعت به دلیل نشت گاز تعطیل شد. توتال همچنین به دلیل مسائل امنیتی در یمن نیز خساراتی را متحمل شده است.
در حالیکه توتال پرو‍‍ژه های به اصطلاح گسترده خود را راه می اندازد، ˈکریستوف دو مارژریˈ مدیر اجرایی این شرکت برای تامین هزینه این پروژه به فروش اموال روی آورده است. توتال قصد دارد در سال 2014 بین 20 تا 40 میلیارد دلار از دارایی هایش از جمله سهام در میدان نفتی فراساحلی ˈاوسانˈ نیجریه را بفروشد.
اروپام/9157 ** 1514
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن