محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826980723
انقلاب اسلامی در ایلام به روایت استاندار
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
استاندار ایلام گفت: استان ایلام از استانهایی بود که از همان نخستین روزهای شکلگیری نهضتی که به انقلاب اسلامی در سال 57 منجر شد همگام و همراه نهضت بود. «محمدرضا مروارید» در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقهی ایلام، با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: شکلگیری مسجد جامع و فعال شدن ارتباط ایلام و قم، انتشار اعلامیههای امام خمینی(ره)، حضور رحانیون تبعیدی، ورود لیسانسوظیفهها و انتشار آثار دکتر شریعتی از عواملی بودند که سبب شکلگیری و تقویت گرایشهای ضد رژیم و انقلابی شهر ایلام شد و استان ایلام را در زمرهی استانهایی قرار داد که از همان نخستین روزهای شکلگیری نهضتی که به انقلاب اسلامی در سال 57 منجر شد همگام و همراه شدند. وی گفت: در دههی 1320 مسجد «والی» تنها کانون مذهبی شهر بود اما با شکلگیری مسجد جامع ایلام در دههی 30 فعالیتهای مذهبی در استان رونق فراوانی یافت و شاید به عبارت دیگر بتوان گفت تنها کانون فعالیت جمعی بهویژه جوانان در همین مسجد انجام میشد و به دیگر مساجد و تکایا سرایت میکرد. از سوی دیگر با برپائی مسجد جامع ایلام در سال 32 ارتباط قم و ایلام فعال شد. استاندار ایلام در خصوص شرایط مذهبی حاکم در ایلام در آن روزها تصریح کرد: وضعیت مذهبی شهر در سالهای پیش از انقلاب بگونهای بود که حتی بسیاری از مسئولان حکومتی در ایلام هم آدمهای مذهبی بودند بنابراین در یکی دو اقدام نادر که کسانی قصد راهاندازی مشروبفروشی داشتند با واکنش تند مردم مواجه شدند و در سالهای نزدیک به انقلاب که افرادی بدنبال ساختن خانقاه برای دراویش بودند با مخالفت مرحوم پدرم(آیتالله مروارید) مواجه شدند و زمینی که بابت این کار در نظر گرفته شده بود را از آنها خریدند و آنها هم از ایلام رفتند. مروارید افزود: پدر وعموی بنده(مرحوم آیتالله مروارید(ره) و آیتالله علیاصغر مروارید) بواسطهی تحصیل در حوزههای علمیهی مشهد و قم با هستهی اصلی رهبران انقلاب نظیر هاشمی رفسنجانی، ربانی شیرازی، آیتالله منتظری و ... ارتباط فکری نزدیک داشتند و به همین دلیل از همان نخستین روزهای آغاز نهضت شاهد همراهی و همگامی بودیم. وی با بیان اینکه آیتالله علیاصغر مروارید شاگرد مستقیم امام خمینی بود ادامه داد: ایشان از روحانیونی بود که فعالیتهای خود را از زمان مصدق و در همراهی با آیتالله کاشانی و آیتالله طالقانی آغاز و سخنرانیهای متعددی نیز در شهرهای خرمآباد، کرمانشاه، تهران و قم در میان هیئتهای مذهبی و از جمله هیئتهای موتلفه اسلامی ایراد کرد. استاندار ایلام با اشاره به اینکه از سال 42 در اغلب سخنرانیهای امام خمینی(ره) آیتالله «علیاصغر مروارید» سخنران پیش از ایشان بود، خاطرنشان کرد: در این دوره که ارتباطات به میزان کنونی توسعه نیافته بود نوار سخنرانیها و اعلامیهها مهمترین وسیلهای بود که پیام امام از طریق شاگردانش به اقصی نقاط کشور و از جمله به ایلام منتقل میشد. فرزند آیتالله مروارید اظهار کرد: در سالهای دههی 40 در ماههای محرم، صفر و رمضان حدود 30 تا 40 نفر از طلاب از حوزهی علمیه به ایلام اعزام میشدند که عموماً تا پایان مدت اقامتشان در منزل ما اقامت میکردند. وی گفت: به خاطر دارم که یکی از این طلاب به نام آقای «تربتی» اعلامیهای از امام آورده بودند و در مساجد جامع، تکیهی سید و حائری آنرا میان مردم توزیع کرد و در همین ایلام مرحوم آیتالله مروارید نیز سخنرانی کردند و اعلامیه را با این مضمون که شاهدوستی یعنی ظلم و جنایت قرائت کردند. متعاقب این سخنرانی ایشان بازداشت و به کرمانشاه منتقل شد چون رسیدگی به این قبیل موارد به اصطلاح امنیتی بر عهدهی دادگاه ارتش مستقر در کرمانشاه بود. در همین ایام مرحوم شیخ حجتلطفی نیز بازداشت شد. استاندار ایلام گفت: پس از آزادی ایشان از زندان و مراجعت به ایلام استقبال چشمگیر و خودجوشی از سوی مردم برگزار شد و به عبارت دیگر میتوان گفت مراسم استقبال به راهپیمایی عظیمی بدل شد. مروارید ادامه داد: در این دوره، شمار طلاب ایلامی کم بود از همینرو اعزام افرادی برای تحصیل علوم حوزوی به قم در دستور کار آیتالله مروارید قرار گرفت که مرحوم حجتالاسلام تعمیرکاری از زمرهی این افراد بود و با وجود دشواریهای زیاد در کسوت روحانیت باقی ماند و باید این نکته را هم اضافه کنم که ایشان از کسانی بود که با شجاعت و جسارت در مسیر مبارزات عمل میکرد. وی گفت: در این سالها که حرکتهای فرهنگی قابل توجهی از جمله راهاندازی مجلهی«مکتب تشیع» در قم انجام شد که مرحوم آیتالله مروارید نیز به این مجله کمک مالی میکرد. استاندار ایلام ادامه داد: در سالهای 47-48 به علت ارتباط با امام در نجف ساواک مانع سخنرانیهای ایشان میشد از همینرو یک سال به کرمانشاه رفتیم و یک سال نیز به نجف که در نجف با آیات شاهرودی، حکیم، سبزواری و سیستانی ارتباط داشتند و به درس امام رفتند اما زمانی که در سال 48 صدام اقدام به اخراج ایرانیها از عراق کرد ما نیز به ایلام بازگشتیم. مروارید ادامه داد: همزمان با مطرح شدن دکتر شریعتی و ارائهی سخنرانیها و نشر کتابهای ایشان از سال 48 بتدریج مباحث ایشان به ایلام منتقل شد و ما بعنوان شماری از جوانان فعال مسجد جامع در سال 1350 کتابخانهی مسجد را راهاندازی کردیم که مسئولیت ادارهی آن به عهده آقای «مرادیان» و «حیاتی» بود و آقای اسماعیل رستمی» نیز مباحث مذهبی و دعا را انجام میداد و بقیه هم هر کدام مسئولیتی به عهده داشتند در این زمان کتابخانه مسجد در حدود 2500 نفر عضو داشت. کتابها و نوارهای مرحوم شریعتی و گرایشهای انقلابی موجود در سخنان ایشان جوانان را بشدت به خود جذب کرد. وی با تأکید بر نقش لیسانس وظیفهها بر تشکل بخشیدن به فعالیتهای دانشآموزان ایلامی گفت: با اجرای طرح جذب لیسانس وظیفهها از سوی رژیم در سال 51 و یا 52 شماری لیسانس وظیفه برای تدریس در دبیرستانها به ایلام آمدند. چون اغلب آنها، گرایشهای ضدرژیم دارند توانستند بر دانشآموزان دبیرستانها تأثیر جدی بگذارند. اگر چه گرایشهای تودهای در میان برخی مشاهده میشد اما عمدتاً، دیدگاه مذهبی داشتند و هوادار دکتر شریعتی بودند، از اینرو بصورت علنی نسبت به قرائت آثار دکتر در کلاسها اقدام کردند و همین لیسانس وظیفهها نقش مهمی در تشکل بخشیدن به دانشآموزان و ترویج افکار انقلابی در میان آنها داشتند. یک نفر از آنها به نام «بهجت حقیقی» در جریان جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. استاندار ایلام حضور روحانیون تبعیدی را از دیگر عوامل موثر در فراهم شدن فضای ضدرژیم در ایلام برشمرد و افزود: در سال 52 آقای «حجتی کرمانی» که از نویسندگان زبردست، سخنرانان خوش بیان و انقلابی بود که با مجله مکتب اسلام نیز همکاری میکرد به ایلام تبعید شد. ایشان مدتی در منزل ما اقامت داشت بعداً مردم برای ایشان خانهای اجاره کردند و بواسطهی اینکه ممنوعالمنبر بود در میان دو نماز صحبت میکرد که حضور و سخنان وی نیز در شور و گرایش انقلابی جوانانی که در مسجد حضور داشتند موثر بود. مروارید ادامه داد: در سال 53 شیخ احمدکافی(ره) واعظ مشهور به ایلام تبعید شد وی که از نظر حضور در منبر آزاد بود در تقویت فضای مذهبی موثر بود. البته مرحوم کافی مخالف «دکتر شریعتی» بود یک مسألهای که با حضور ایشان پیش آمد اختلاف بر سر شریعتی بود چون در حالی که جوانان به شدت هوادار دکتر شریعتی بودند مرحوم کافی شریعتی را نقد میکرد همین زمینهساز یک دعوای فکری شد که در این دعوای فکری آیتالله مروارید(ره) جانب جوانان را گرفت. اما نکتهای لازم به ذکر این است که اگر چه گرایش انقلابی در نزد آقای کافی ضعیف بود اما در تقویت فضای مذهبی بسیار موثر بود. وی خاطرنشان کرد: در همین اثنا با تلاشهای آقای کافی و حمایت بازاریها دعوتنامهای با امضای پدرم برای حضور آیتالله حیدری(ره) به حضرت آیت الله گلپایگانی ارسال شد و متعاقب این دعوت ایشان به ایلام آمدند و آیتالله مروارید نیز مسجد جامع را به ایشان تحویل دادند و خودشان برای اقامهی نماز به مسجد رسول الله(ص) و والی رفتند. در سال 53 آقای حجتی به کرمانشاه و مرحوم کافی از ایلام رفتند و آقای حیدری هم نسبت به تأسیس حوزهی علیمه باقریه در ایلام اقدام کردند. استاندار ایلام ادامه داد: از سال 54 و 55 به بعد عدهای از جوانان نسبت به شعارنویسی اقدام کردند که شماری از آنها دستگیر شدند و نحوهی دستگیری آنها هم به این شکل بود که پس از بازگشت از شعارنویسی از خادم مسجد نفت گرفته بودند که دستشان را پاک کنند بعداً ساواک توانست از طریق پیگیری و بازجوئی از خادم آنها را دستگیر کند. همچنین دستگیری و تبعید مرحوم تعمیرکاری به مدت 11 ماه به بافت از دیگر اتفاقات این سالها بود. مروارید با بیان اینکه میزان کنترل و برخورد با فعالان در سالهای 50 تا 54 شدت یافت، گفت: در این سالها با موجی از بازداشتها مواجه بودیم که دکتر «جعفر مروارید» که دانشجوی مشهد بود بواسطهی انتقال اعلامیه از طریق دوستان دستگیر و به دو سال زندان محکوم شد که حکم صادر شده در دادگاه تجدید نظر به یک سال کاهش یافت. همچنین دکتر «بدخش» در تبریز و آقای «غلامحسین شادمان» در کرمانشاه دستگیر شدند. وی خاطرنشان کرد: در سالهای 55 به بعد در کرمانشاه توسط «سیدموسی موسوی» و گروهی از جوانان جلسات هفتگی تشکیل میشد به نام مکتب صادق که ما هم با الگو و کمک گرفتن از آنها ما نیز دست به اقدام مشابه زدیم و در سالن کنار کتابخانهی مسجد هر هفته یک سخنران را از انقلابیون و اساتید دانشگاه دعوت میکردیم که چند بار مورد هجوم مأموران قرار گرفت و تا روزهای نزدیک به انقلاب ادامه داشت که این جلسات تأثیر زیادی بر جوانان داشت. استاندار ایلام با اشاره به اینکه من در سال 54 به دانشگاه راه یافتم و اقدامات ما شکل دیگری به خود گرفت، گفت: از این سال انتقال کتابهای انقلابی و اعلامیهها سرعت بیشتری گرفت تا اینکه در سال 56 مرحوم حاج آقا مصطفی(ره) رحلت و مراسم بزرگداشتی برای ایشان در شهرهای تهران و قم برگزار کردند در بقیهی شهرها خبری نبود که همین امر با واکنش روحانیون انقلابی مواجه شد بعنوان نمونه، آقای «هادی غفاری» در همدان سخنرانی تندی علیه سکوت موجود در برابر ارتحال ایشان کردند. مروارید افزود: با پیگیرها و رفت و آمدهای بسیار سرانجام بنا شد ما نیز مراسمی برای ایشان در ایلام برگزار کنیم اما به علت ملاحظات و نگرانیهای آیتالله حیدری در نهایت تصمیم گرفته شد مراسم در منزل خود ایشان برگزار شود. در مراسم بزرگداشت که تحت تدابیر امنیتی و حضور ساواک و شهربانی در اطراف محل مراسم برگزار شد حدود 200 نفر شامل عدهای از بازاریان و شمار فراوانی از جوانان شرکت کردند ما هم به اتفاق چند تن از دوستان مقالهای تهیه کردیم که در آن مراسم قرائت شد و در پایان نیز در یک فضای سنگین نسبت به شعار دادن اقدام کردند. وی گفت: از این تاریخ به بعد برای تجمع بیشتر در فعالیتها دست به ابتکار جدیدی زدیم و با راهاندازی گروههای کوهنوردی اقدامات ما برنامهدارتر شد از جمله آغاز به انتشار دعاهای انقلابی در مساجد سطح شهر از جمله مسجد جامع، مسجد صاحب الزمان، تکیه سید کردیم . در همین زمان حوادث تبریز پیش آمد که سیر رویدادها را وارد مرحلهی جدیدتری کرد و بتدریج راهپیمائیهای 500 نفره و 1000 نفره در ایلام راه افتاد و سیستم که میدید قادر به کنترل امور نیست گروهان ضربت ژاندارمری با یک تانک نفر بر را از احتمالاًکرمانشاه آوردند. استاندار ایلام اظهار کرد: در جریان تظاهراتها برای اجتناب از مواجه شدن با نیروهای شهربانی و ساواک مسیر راهپیمائیها از مسجد جامع به سمت بلوار امام کنونی، خیام و رسالت انجام شد. با شدت گرفتن این اقدامات در اوائل سال 57 آیتالله مروارید بازداشت شد که ابتدا به مدت 40 روز در کمیتهی ضد خرابکاری زندانی بود و سپس به اوین منتقل شد که با آقایان طالقانی، هاشمی و منتظری همبند بود. در مدتی که ایشان در زندان بود من 2 بار با ایشان ملاقات کردم و ایشان نیز امور مالی و تسویه حسابهای خود را به من واگذار و تأکید کرد که از این پس خودتان مسئولیت ادارهی زندگی را بر عهده بگیرید چون من خود را وقف مبارزه میکنم. مروارید خاطرنشان کرد: برخی کارکنان رژیم با نیروهای انقلابی همراهی و همدلی داشتند بهعنوان مثال شهید «باقری» از فرماندهان بعدی سپاه در این ایام در ایلام سرباز و رانندهی سرهنگ «لکی» فرماندهی ژاندارمری بود وی که خود در مواردی اقدام به سخنرانیهای ضد رژیم در مساجد میکرد تأثیرات قابل ملاحظهای بر فرماندهی خود گذاشته بود که این مسأله در روزهای پیروزی انقلاب در همراهی نیروهای ژاندارمری با انقلاب خود را نشان داد. وی گفت: در سال های 56 و 57 شاهد اوجگیری تظاهرات و درگیریهای بودیم بگونهای که میتوان گفت حدود 6 ماه مانده به انقلاب شهر در کنترل مردم بود و خود آنها با ایجاد پستها نگهبانی شبانهی امنیت را برقرار میکردند و تلاشهایی برای پائین کشیدن مجسمهها و تصرف ساواک آغاز شد که در روزهای نزدیک به 22 بهمن 57 این مسائل نیز به تحقق پیوست. استاندار ایلام ادامه داد: هر میزان که به روزهای پایانی نزدیک میشدیم تعداد بیشتری از وابستگان و مأموران رژیم با جمع کردن اثاث منزل و وسائل خود اقدام به فرار میکردند و از سوی دیگر جوانان نیز سعی میکردند که مانع فرار آنها شده و حتی چند بار تصمیم به حمله به کامیونهای حامل اثاث آنها کردند همچنین 2 ماه مانده به انقلاب مردم به ساواک حمله کردند و با شکستن در ورودی ساواک سعی در تصرف آنجا داشتند که موفق نشدند اما آنها از ترس ورود مردم همه اسناد را آتش زده بودند. مروارید با اشاره به روند آزادی زندانیان سیاسی و تأثیر آن در شدت گرفت امواج انقلاب گفت: در آذر 57 آیتالله مروارید آزاد شدند و به ایلام بازگشتند که استقبال باشکوهی از ایشان انجام شد در این روزها و همراه با اعتصابات سراسری گروههای مختلف صنفی و اداری در ایلام نیز دست به اعتصاب زدند. وی با اشاره به خرید اسلحه از عراق در ادامه اظهار کرد: در ماههای پایانی که در همه جای کشور گروههایی شکل گرفته بود ما نیز اقدام به راهاندازی گروه توحیدی «حجر» در سال 56 کردیم که مهمترین اقدام این گروه آتش زدن رستوران منطقهی جنگلی شش دار بود چون در میان مردم معروف بود که در این رستوران مشروب میخوردند. استاندار ایلام با تأکید بر دشوار بودن روند چاپ اعلامیهها و ممنوعیت در اختیار داشتن ماشین تایپ، ادامه داد: در اختیار داشتن یا وارد کردن این قبیل وسائل نیازمند مجوز بود بنابراین ما از طریق یکی از دانشجویان خارج کشور یک دستگاه تکثیر تهیه کردیم. برای اینکه بتواند آن را برای ما از طریق گمرگ ارسال کند ماشین را به سه یا چهار قطعه تقسیم کرده بود و آن را در چند مرحله برای ما ارسال کرد از آن زمان این امکان فراهم شد که شمار اعلامیهها را تا 1000 عدد افزایش دهیم. مروارید گفت: برپائی راهپیمائیهای تاسوعا و عاشورای 57 و اعلام آمادگی عشایر برای هر گونه جانفشانی در راه انقلاب تیر خلاص را بر پیکرهی نیمهجان رژیم وارد کرد و از آن پس میتوان گفت که رژیم کاملاً سقوط کرد تا اینکه با ورود امام به ایران روند تحولات شتاب بارونکردنی یافت و ادارات دولتی یکی پس از دیگری سقوط کردند. وی با اشاره به اعزام دو اتوبوس از مردم ایلام برای شرکت در مراسم استقبال از ورود حضرت امام(ره) و حضور خود در میان آنها خاطرنشان کرد: از 12 بهمن و همراه با بقیهی کشور در ایلام نیز راهپیمائیهایی در حمایت از دولت موقت برگزار شد و همچنان زد و خوردها ادامه داشت تا اینکه شب 22 بهمنماه فرماندهی ژاندارمری سرهنگ لکی تبعیت نیروهای تحت امر خود را اعلام و امور را به آیتالله حیدری واگذار کردند پس از این مردم شهربانی را اشغال کردند اما با مدیریت آیتالله حیدری اسلحهها جمع شدند و افراد مسلح ساماندهی شده و حتی به دفاع از کلانتریها و شهربانی پرداختند. استاندار ایلام خاطرنشان کرد: ستاد انقلاب که از روحانیون و جوانان تشکیل شده بود برای ادارهی امور از برخی کارمندان رژیم گذشته که هم تجربهی کار اداری و هم دارای ارتباط با نیروهای انقلابی بودند استفاده کردند و در مواردی حتی برخی بخشداران رژیم گذشته پس از انقلاب در مناصب خود ماندگار شدند. مروارید خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایلام از همه جای کشور امنتر بود بگونهای که میتوان گفت از همان ابتدا نیروهای مخالف انقلاب یا کسانی که متصف به شاهدوستی باشند در ایلام جایگاهی نداشتند و سران ایلات و عشایر برخلاف برخی مناطق کشور کاملاً با جریان انقلاب همگام بودند. انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]
صفحات پیشنهادی
استاندار ایلام: گفتمان انقلاب اسلامی ارائه خدمات به مردم است
استاندار ایلام گفتمان انقلاب اسلامی ارائه خدمات به مردم استاستاندار ایلام گفت گفتمان انقلاب اسلامی ارائه خدمات مطلوب به اقشار مختلف مردم است به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام محمدرضا مروارید ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیران و ادارات تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دربیانیه مشترک امام جمعه و استاندار ایلام موفقیت انقلاب اسلامی چشمان آزادیخواهان جهان را مینوازد
بیانیه مشترک امام جمعه و استاندار ایلامموفقیت انقلاب اسلامی چشمان آزادیخواهان جهان را مینوازدامام جمعه و استاندار ایلام در بیانیه مشترکی اعلام کردند پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی چشمان ملتها و همه آزادیخواهان جهان را در جای جای عالم مینوازد ● گزارش تصويري مرتبط------در گفت و گو با فارس مطرح شد روایتی از نقش بانوان آذربایجان غربی در شکلگیری انقلاب اسلامی
در گفت و گو با فارس مطرح شدروایتی از نقش بانوان آذربایجان غربی در شکلگیری انقلاب اسلامیمدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت تبیین نشدن اقدامات بانوان انقلابی به معنای واقعی تاسفآور است بنابراین باید برای معرفی و تشریح حرکات این بانوان تلاش شود مریم دهمعاون استاندار اردبیل: انقلاب اسلامی ایران تجلی اراده خدا در کمک به مستضعفین بود
معاون استاندار اردبیل انقلاب اسلامی ایران تجلی اراده خدا در کمک به مستضعفین بودمعاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عصری که استکبار جهانی سعی میکرد تمام معادلات را به نفع خود انجام دهد تجلی اراده الهی در حاکمیت مستضعفین جهان بود به گزارش خبرگزاستاندار اصفهان: پیروزی انقلاب اسلامی نمادی از وحدت بین ادیان توحیدی است
استاندار اصفهان پیروزی انقلاب اسلامی نمادی از وحدت بین ادیان توحیدی استاستاندار اصفهان گفت شرکت و حضور پیروان همه ادیان توحیدی در پیروزی انقلاب اسلامی نمادی از وحدت بین ادیان الهی در ایران است به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش بینامعاون فرهنگی اداره کل ورزش و امور جوانان ایلام خبر داد برپایی همایش جوانان و انقلاب اسلامی در ایلام
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و امور جوانان ایلام خبر دادبرپایی همایش جوانان و انقلاب اسلامی در ایلاممعاون فرهنگی اداره کل ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت همایش جوانان و انقلاب اسلامی در ایلام برگزار میشود سید مالک صادقیان امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشتروایت بادامچیان از روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم ایران با خط امام در سال 57 به پیروزی رسیدند/دموکراسی
روایت بادامچیان از روند پیروزی انقلاب اسلامی ایرانمردم ایران با خط امام در سال 57 به پیروزی رسیدند دموکراسی غربی به نفع کشور نیستنایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت جمهوری اسلامی مردمی و مردمسالار است و ما دموکراسی غربی را قبول نداریم مفاهیم غربی به نفع ایران نیست به گمعاون استاندار آذربایجان غربی: خون شهدا پشتوانه مستحکم انقلاب اسلامی است
معاون استاندار آذربایجان غربی خون شهدا پشتوانه مستحکم انقلاب اسلامی است سلماس ارومیه ـ ایرنا ـ معاون سیاسی امنیتی استاندارآذربایجان غربی گفت خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پشتوانه مستحکم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است علیرضارادفر روز یکشنبه در دیدار با خانواده شهیدامام جمعه ایلام: فرهنگ اسلامی و آموزههای دینی انقلاب را به پیروزی رساند
امام جمعه ایلام فرهنگ اسلامی و آموزههای دینی انقلاب را به پیروزی رساندامام جمعه ایلام گفت دو عنصر قدرتمند فرهنگ اسلامی و آموزههای دینی انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام آیتالله محمد نقی لطفی ظهر امروز در دیدار با فعالان مساجد ایلام اظهارمعاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: ابعاد مختلف شکلگیری انقلاب اسلامی برای نسل جوان تبیین شود
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابعاد مختلف شکلگیری انقلاب اسلامی برای نسل جوان تبیین شودمعاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت باید تلاش شود تا ابعاد مختلف شکلگیری انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود فتاح محمدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس درمشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ خاورمیانه تلقی میشود
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ خاورمیانه تلقی میشودمشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ خاورمیانه تلقی میشود ● گزارش تصويري مرتبط------------------------------- حجتالله دبیقی در حاشیه راهپیمایی یوماستاندار لرستان: حضور مردم در صحنه انقلاب اسلامی را بیمه کرده است
استاندار لرستان حضور مردم در صحنه انقلاب اسلامی را بیمه کرده استاستاندار لرستان گفت حضور مردم در صحنه انقلاب اسلامی را بیمه کرده است به گزارش خبرگزاری فارس از خرمآباد هوشنگ بازوند جمعه شب در مسجد علوی این شهرستان ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر اظهار داشت رهبری امام خمینیمشاور استاندار اردبیل: حاکمیت انقلاب اسلامی کاخ طاغوتیان را متزلزل کرده است
مشاور استاندار اردبیل حاکمیت انقلاب اسلامی کاخ طاغوتیان را متزلزل کرده استمشاور استاندار اردبیل در امور ائمه جمعه و جماعات گفت حاکمیت انقلاب اسلامی در 35 سال اخیر کاخ ظالمان و طاغوتیان زمان را به هم پیچیده و آنها را به نقطه تسلیم و تزلزل وادار کرده است به گزارش خبرگزاری فارس ازاستاندار اصفهان: وحدت ادیان الهی در انقلاب اسلامی ایران نمود علنی یافت
استاندار اصفهان وحدت ادیان الهی در انقلاب اسلامی ایران نمود علنی یافت اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان با بیان اینکه در انقلاب اسلامی ایران همه تابعان ادیان توحیدی سهیم بودند گفت تجربه عملی وحدت ادیان الهی در انقلاب بزرگ اسلامی ایران به خوبی دیده می شود به گزارش ایرنا رسول زرگکتاب «انقلاب اسلامی به روایتی دیگر» منتشر شد
کتاب انقلاب اسلامی به روایتی دیگر منتشر شدکتاب انقلاب به روایتی دیگر تالیف غلامرضا خارکوهی تاریخنگار انقلاب اسلامی به تازگی منتشر شده است به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس انقلاب اسلامی به روایتی دیگر تالیف غلامرضا خارکوهی تاریخنگار انقلاب اسلامی بهمن امسال منتشر شده استمعاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی استمعاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج فتاح محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبرامام جمعه ایلام: فناوری هسته ای مهم ترین عرصه پیشرفت انقلاب اسلامی است
امام جمعه ایلام فناوری هسته ای مهم ترین عرصه پیشرفت انقلاب اسلامی است ایلام- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت رسیدن به فناوری هسته ای از مهم ترین عرصه های پیشرفت انقلاب اسلامی ایران در طول 35 سال عمر با برکت است به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محم-
گوناگون
پربازدیدترینها