تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802442299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قامت باغات مازندران خم شد/ تغییر کاربری مزارع را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران پس لرزه های بحران برف/
قامت باغات مازندران خم شد/ تغییر کاربری مزارع را تهدید می کند
ساری - خبرگزاری مهر: شاخ و برگهای باغات و کشاورزی مازندران زیر بارش سنگین برف و خسارت های کلان وارده به این بخش خم شد و احیای دوباره قطب کشاورزی ایران نیازمند همت و حمایت ملی است.



به گزارش خبرنگار مهر، مازندران با تولید بیش از 90 نوع محصول و اختصاص حدود نیمی از تولیدات کشاورزی و باغی کشور، رتبه اول تولیدات این بخش را بخود اختصاص داده و این وضعیت درحالیست که در بحران اخیر برف، خسارتهای زیادی به بخش کشاورزی و باغی مازندران وارد شده است. استان مازندران 115 هزار هکتار باغات و بیش از 300 هزار هکتار اراضی زراعی و کشاورزی دارد و در تولید بسیاری از محصولات از جمله مرکبات و برنج رتبه های برتر کشور را بخود اختصاص داده است. بحران برف اخیر بیش از 670 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و باغی مازندران خسارت زد و سبب شکسته شدن درختان، انبارها، از بین رفتن محصولات  باغی کشاورزی و خسارت به بخش دام و طیور شده است. خسارت 20 میلیارد تومانی برف به بخش کشاورزی نور عارف سالاریان رئیس جهاد کشاورزی مازندران، میزان خسارت وارده ناشی از بحران برف به بخش کشاورزی و باغی شهرستان را حدود 20 میلیارد تومان اعلام کرد. وی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این خسارت به بخش های مختلف باغی، کشاورزی، طیور و دامی وارد شد که جبران آن نیازمند اعتبارات ملی است. وی با تاکید بر اینکه این استان قطب کشاورزی و تولیدی است خواهان توجه ویژه مسئولان برای رفع نیازهای این بخش شد.

رضا عظیمی رئیس جهاد کشاورزی مازندران نیز خسارت 674 میلیارد تومانی به بخشهای مختلف کشاورزی در حادثه برف خبر داد و گفت: بیشتر این اسیب ها مربوط به باغ مرکبات و گل و گیاه است که رتبه اول تولید آن را در کشور داریم. تهدید تغییر کاربری اراضی وی اظهار داشت: دو هزار میلیارد تومان گردش مالی استان از مرکبات تامین می شود و نقش کشاورزی در تامین غذای کشور بسیار مهم است و جبران خسارتهای باید در دستور کار جدی دولت قرار گیرد. عظیمی بیان کرد: تغییر کاربری زمین در منطقه یکی از تهدیدهای جدی است ودر صورت عدم حمایت از کشاورزان این تهدید عملی می شود. وی عنوان کرد: توزیع سبوس و نهاده های دامی در حد ظرفیت مازندران در منطقه انجام شد و انتظار داریم باحمایهای دولت پایداری تولید در بخش کشاورزی و دامپروری را داشته باشیم. وی اظهار داشت: در سر فصل تولیدات گیاهی این خسارت ها شامل 350 میلیارد ریال خسارت به محصولات زراعی در سطح بالغ بر 60 هزار هکتار از مزارع استان، دو هزار و 320 میلیارد ریال به محصولات باغی اعم از نهال های زیر 5 سال، باغات بارده و میوه پرتقال برداشت نشده (جمعاً در سطح 32 هزار هکتار) و خسارت به  537واحد گلخانه فضای باز و بسته به میزان دو هزار و 268 میلیارد ریال بوده است. عظیمی میزان خسارت ها در بخش تولیدات دامی را تاکنون تلفات هزار و 700 رأس دام سبک با برآورد خسارت هشت هزار و 500 میلیون ریال، تلفات 223 رأس دام سنگین با برآورد 26 هزار و 760 میلیون ریال، تلفات 60 هزار قطعه طیور با برآورد پنج هزار و 100 میلیون ریال، از بین رفتن 30 هزار کلنی زنبور عسل با برآورد خسارت 45 میلیارد ریال، تخریب 300 واحد دامداری با برآورد 600 میلیارد ریال و از بین رفتن 25 واحد مرغداری با برآورد خسارت 130 میلیارد ریال عنوان کرد. فرماندار نوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خسارت 90 میلیارد تومانی بحران برف اخیر در این شهرستان، بیشترین خسارت ناشی از برف اخیر را در بخش کشاورزی و تولید گل و گیاه و باغات زراعی دانست و تشریح کرد: باغات زراعی و واحدهای دامی و تاسیسات بخش کشاورزی در مجموع با بیشترین درصد خسارت بالغ بر 680 میلیارد ریال خسارت دیده شده است.

محمدعلی قمی اضافه کرد: تاسیسات آب روستایی و شهری در مجموع با 15 میلیارد ریال و اماکن فرهنگی و ورزشی با 25 میلیارد ریال و فضای سبز و تاسیسات شهرداری با 51 میلیارد ریال بخش دیگر از آسیب های ناشی از بارش برف در نوشهر بوده است.

استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر، جایگاه پدافند غیر عامل را در بحران اخیر بسیار نامحسوس دانست و بیان داشت:با توجه به اینکه بنده از روز دوم  بحران شخصا مدیریت ستاد بحران را  بر عهده گرفتم ولی با این وجود از شرایط بوجود آمده رضایت ندارم چراکه معتقدم ستاد بحران باید در چنین شرایطی بحرانی عمل کند که در مورد اخیر اینگونه عمل نکرد. افسوس خوردن ها بی فایده است ربیع فلاح جلودار افسوس خوردن  و به زبان آوردن ای کاشها و اگر ها را در شرایط فعلی و با وجود پشت سر گذاشتن بحران امری بی فایده دانست واظهار داشت: امروز به جای افسوس خوردن به فرصت از دست رفته باید به فکر فراهم کردن شرایط مقابله با بحرانهای مشابه و دیگر خطرات احتمالی باشیم تا میزان خسارتها را به حداقل کاهش دهیم. استاندار مازندران ضمن تاکید بر رؤسای ادارات و نهادهای دولتی که وظیف بررسی و تعیین میزان خسارتهای وارده به آسیب دیدگان برف اخیر را دارند تصریح کرد :خسارتهای وارده بر مردم باید جزء به جزء  مورد بررسی قرار گیرد و در این امر هیچ فرد یا مورد آسیب دیده  ای از قلم جا نماند چراکه دولت تدبیر هذفش صداقت با مردم است و اگر در مواردی نیز در اجرای وظایف  قصوری صورت گرفت از مردم پوزش بطلبد  و سریعا در صدد جبران خطا برآید. وی در ادامه عنوان کرد :از آنجاییکه هنوز میزان خسارت  وارده به طور دقیق برآورد نشده لذا در حال حاطر مبلغی را که تحت عنوان تنخواه در اختیارمان قرار دارد را مابین شهرستانهای خسارت دیده تقسیم خواهیم کرد. به گزارش مهر، بحران برف علاوه بر خسارت کلان بخش کشاورزی به بخش برق، تاسیسات زیرسنایی، ابنیه و راه، مسکن و .... آسیب جدی وارد کرد که تامین این خسارتها جز با بودجه ملی و تدبیر دولت ممکن نخواهد بود.




۱۳۹۲/۱۱/۲۳ - ۱۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن