تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803015894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمهوری آفریقای مرکزی با بحران غذا و قحطی دست به گریبان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جمهوری آفریقای مرکزی با بحران غذا و قحطی دست به گریبان است تهران – ایرنا - فرار دسته جمعی تجار مسلمان در نتیجه حمله شبه نظامیان مسیحی در جمهوری آفریقای مرکزی، بازار مواد غذایی این کشور را در آستانه فروپاشی و جمعیت آن را با خطر قحطی و گرسنگی شدید رو به رو کرده است.


خبرگزاری رویترز گزارش داد: طبق برآورد سازمان ملل متحد، یک میلیون و 300 هزار نفر حدود یک چهارم کل جمعیت این کشور اکنون نیازمند کمک های اضطراری غذایی هستند. صلح بانان فرانسوی و آفریقایی تا کنون موفق به توقف خشونت ها در این کشور نشده اند.
این خبرگزاری افزود: پس از آن که شبه نظامیان عمدتا مسلمان ˈسلکاˈ در ماه مارس (اسفند – فرودین) قدرت را در این کشور به دست گرفتند، اوضاع آفریقای مرکزی دچار هرج و مرج شد. غارت، تجاوز و قتل باعث اعمال فشار جامعه بین المللی و استعفای ˈمیشل جوتودیاˈ رهبر شورشیان سلکا در ماه (میلادی) گذشته، و به تبع آن زمینه ساز حمله شبه نظامیان مسیحی علیه مسلمانان این کشور شد.
رویترز ادامه داد: طی ماه های اخیر، دهها هزار مسلمان که بسیاری از آن ها قبلا دست اندر کار تجارت با کشورهای همسایه بودند و مایحتاج جمعیت 800 هزار نفری این کشور، از جمله شکر، آرد و سوخت را تامین می کردند، از بیم این حملات شهر ˈبانگوییˈ (پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی) را ترک کرده اند.
از زمان فرار تجار مسلمانی که مدیریت و کنترل معاملات دامی را بر عهده داشتند، قفسه های فروشگاه های مواد غذایی خالی و گوشت نایاب شده است.
طبق اعلام سازمان ملل، از هر 10 نفر جمعیت این کشور، 9 نفر روزانه فقط یک وعده غذایی مصرف می کند و مردم به شدت نیازمند کمک هستند.
از زمان حضور شبه نظامیان مسیحی مسلح در مناطق حاشیه شهرها و قلع و قمع مسلمانان، مسیرهای منتهی به کامرون مسدود شده و از آن جا که مسلمانان عهده دار بسیاری از مشاغل رانندگی بودند، صدها کامیون در منطقه مرزی میان دو کشور سرگردان رها شده است.
طبق نظرسنجی موسسه خیریه ˈآکسفامˈ و سازمان ˈمبارزه با قحطیˈ، حدود 40 عمده فروش، تامین کنندگان مایحتاج شهر بانگویی را تشکیل می دهند که تنها 10 مورد از آن ها هنوز به کار خود ادامه می دهند و این تعداد هم هشدار داده اند در صورت عدم بهبود اوضاع امنیتی بازار را ترک خواهند کرد.
ˈاستیو کاکبرنˈ مدیر برنامه های منطقه ای آکسفام ضمن جدی ارزیابی کردن بحران غذا در جمهوری آفریقای مرکزی پیش بینی کرد اوضاع روز به روز بدتر شود.
وی گفت چنانچه جوامع حمایت نشوند، جمعیت، تجار و گله داران بیشتری این کشور را ترک خواهند کرد و زنجیره تامین مایحتاج بانگویی و حتی دیگر شهرها کاملا قطع خواهد شد.
هفته گذشته بانگویی شاهد سلسله حملاتی علیه مسلمانان بود. حمله نیروهای مسلح این کشور زنگ خطر را برای این افراد به صدا درآورد. یکشنبه گذشته یکی از اعضای پارلمان موقت آفریقای مرکزی نیز پس از آن که خواستار خلع سلاح شبه نظامیان مسیحی شد، به ضرب گلوله از پا درآمد.
سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد هفته گذشته در اردوگاهی که در مجاورت فرودگاه بانگویی برپا و حدود یکصد آواره در آن اسکان داده شده اند، صد نفر را که هدف گلوله و قمه قرار گرفته بودند، مداوا کرده است.
دیوان بین المللی کیفری روز جمعه اعلام کرد تحقیق و تفحصی اولیه را در زمینه جرائم جنگی احتمالی آغاز خواهد کرد. سازمان ملل می گوید بیش از دو هزار نفر کشته و افزون بر 800 هزار نفر که نیمی از آن ها را ساکنان بانگویی تشکیل می دهند بی خانمان شده اند.
طبق گزارش خبرگزاری رویترز، بیش از 245 هزار تبعه آفریقای مرکزی و 30هزار نفر از اتباع خارجی تا کنون از این کشور گریخته اند.
این در حالی است که فصل کشت تا یک ماه دیگر آغاز می شود و بیشتر کشاورزان بذر در اختیار ندارند. در این شرایط، خطر تشدید بحران غذایی افزایش می یابد. بهای اندک غذای موجود در پایتخت آفریقای مرکزی به شدت بالا رفته است. نبود امنیت نیز از دیگر عواملی است که فعالیت های کمک رسانی را تحت الشعاع قرار می دهد.
27 کامیون حامل کمک های برنج و آرد ذرت برنامه جهانی غذای سازمان ملل در مرز این کشور با کامرون سرگردان شده اند زیرا رانندگان تمایلی به ادامه مسیر ندارند.
یکی از مقامات این آژانس بین المللی گفت این سازمان در نظر دارد ماه (میلادی) آینده روزانه 90 تن مواد غذایی را از طریق هوایی از کامرون به آفریقای مرکزی منتقل کند که هزینه حمل ونقل آن پنج برابر حمل و نقل زمینی خواهد بود.
خاورم**9156 **1515
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن