تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816927590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیمرغی که روی شانه لرستان نشست/ وقتی گونگادین به بهشت می رود!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان مهر گزارش می دهد؛
"سیمرغی" که روی شانه لرستان نشست/ وقتی "گونگادین" به بهشت می رود!
خرم آباد - خبرگزاری مهر: دریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر در بخش "سینما حقیقت" برای فیلمساز لرستانی اتفاق خوبی بود که بعد از دو دهه نام لرستان را بار دیگر در این رویداد بین المللی طنین انداز کرد تا سید غلامرضا نعمت پور جایزه خود را به لرستان و تاریخ و فرهنگ غنی آن تقدیم کند.



به گزارش خبرنگار مهر، مستند "برای گونگادین بهشت نیست" ساخته فیلم ساز لرستانی سید غلامرضا نعمت پور است که درباره علی میردریکوند، نویسنده لرستانی ساخته شده که بعد از ورود متفقین زبان انگلیسی را یاد می گیرد و کتابی می‌نویسد که متقاضی بسیاری در آمریکا و انگلیس پیدا می‌کند اما کمتر کسی در ایران این نویسنده را می‌شناسد. این اثر تا کنون در جشنواره های متعددی پذیرفته شده و جایزه دریافت کرده است. مستند "برای گونگادین بهشت نیست" در سال 92 تولید شده است و تا کنون در جشنواره‌ منطقه‌ای سینمای جوان جایزه بهترین تحقیق و پژوهش را دریافت کرده و در جشنواره‌های رشد، مستقل خورشید، تورنتو کانادا و فیلم‌های ایرانی آمریکا پذیرفته شده است. این فیلم مستند همچنین تندیس برتر جشنواره‌ سی‌ام فیلم کوتاه تهران را در بخش بهترین تحقیق و پژوهش مستند از آن خود کرده است و جایزه بخش تدوین و تندیس بهترین تحقیق و پژوهش جشنواره منطقه ای بام ایران در شهرکرد را به خود اختصاص داده است.

مستند "برای گونگادین بهشت نیست" در ادامه موفقیت های خود در جشنواره های متعدد در هفتمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت موفق به دریافت بهترین مستند پرتره شده است. این اثر ارزشمند همچنین پس از معرفی به عنوان کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، شب گذشته در مراسم اختتامیه این جشنواره توانست سیمرغ بلورین بخش بهترین تحقیق و پژوهش فیلم مستند را به خود اختصاص دهد، عنوانی که برای لرستان پس از دو دهه سیمرغ به همراه داشت. به نظر می رسد آخرین باری که لرستانیها توانستند در جشنواره فیلم فجر سیمرغ از آن خود کنند در سال 1371 با اثر "خون بس" ناصر غلامرضایی بوده باشد. لرستان فیلمسازانی دارد که می توانند در سطح بین المللی نیز بدرخشند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت:  کسب سیمرغ توسط هنرمند لرستانی نشان دهنده این است که لرستان فیلمسازانی دارد که اگر مورد توجه و حمایت قرار گیرند نه تنها مرزهای ملی که مرزهای بین المللی را نیز در می نوردند. حجت الاسلام علی اسماعیلیان با بیان اینکه کسب سیمرغ توسط فیلمساز لرستانی چندمین اتفاق خوبی است که در حوزه فرهنگ و هنر لرستان طی سالجاری رخ می دهد، بیان داشت: حضور یک گروه نمایش لرستان در جشنواره تئاتر فجر، کسب عنوان بین المللی توسط کاریکاتوریست لرستانی و دریافت سیمرغ از جشنواره فیلم فجر همه نشان دهنده ظرفیت های لرستان در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی با بیان اینکه فیلم مستند "برای گونگادین بهشت نیست" تاکنون جوایز متعددی را از جشنواره های مختلف داخلی و خارجی کسب کرده است، افزود: با کسب سیمرغ جشنواره بین المللی فجر کلکسیون افتخارآفرینی های غلامرضا نعمت پور فیلمساز جوان لرستانی تکمیل شد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه لرستان هنرمندان خوبی دارد که در صورت حمایت حداقلی می تواند افتخارات زیادی کسب کند، افزود: در صورت حمایت از فعالان این حوزه و توجه به شکوفایی ظرفیتهای این بخش ما می توانیم در سطح دنیا حرف برای زدن داشته باشیم. هنرمندان سرمایه های ملی ما هستند حجت الاسلام اسماعیلیان با تشکر و قدردانی از تلاش هنرمندان لرستانی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به رغم علاقمندی و تلاش برای حمایت حداکثری از هنرمندان طی سالهای اخیر نتوانسته است با توجه به تنگناهای اقتصادی و مالی که در کل کشور وجود داشته آنطور که باید و شاید در خدمت هنرمندان باشد ولی تلاش کرده است تا حمایتهای حداقلی و در حد توان و امکانات را از آنها داشته باشد. وی با بیان اینکه هنرمندان لرستانی با افتخارآفرینی های اخیر در حوزه تئاتر، فیلم، انیمیشن و کاریکاتور زمینه خوشحالی مردم و علاقمندان حوزه فرهنگ و هنر را فراهم کرده اند، عنوان کرد: امیدواریم این رویدادها و خالق آنها جایگاه خود را در سطح استان پیدا کنند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه حمایت مدیران ارشد اجرایی استان و تقدیر از این هنرمندان موجب مضاعف شدن تلاش و انگیزه آنها خواهد شد، بیان داشت: این هنرمندان سرمایه های ملی ما هستند.

حجت الاسلام اسماعیلیان ادامه داد: درست است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه هدایت، راهنمایی و حمایت هنرمندان را بر عهده دارد ولی این قشر به عنوان سرمایه های ملی به مانند دیگر اقشار نیازمند توجه و حمایت دیگر متولیان امر هستند تا بتوانند جایگاه خود را در ابعاد مختلف پیدا کنند. استعداد و ظرفیت فیلمسازان لرستانی برای کسب عناوین بین المللی معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: کسب سیمرغ جشنواره بین المللی فیلم فجر توفیق بزرگی برای هنرمندان و فیلمسازان لرستانی است. ماشاء الله امان الهی بهاروند عنوان کرد: کسب این موفقیت نشان دهنده استعداد و ظرفیت فیلمسازان لرستانی برای کسب عناوین بین المللی است. وی با تاکید بر اینکه باید در راستای حمایت از حوزه فرهنگ و هنر و هنرمندان لرستانی سرمایه گذاری صورت گیرد، ادامه داد: فیلم "برای گونگادین بهشت نیست" اثر غلامرضا نعمت پور مستند خوبی است که این اداره کل در حد وسع و توان خود از عوامل تهیه فیلم حمایت کرده است. معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه از موفقیت این اثر بسیار خوشحالیم عنوان کرد: این موفقیت حکایت از آن دارد که پتانسیل خوبی در لرستان برای ساخت آثار فاخر وجود دارد. بهاروند با بیان اینکه برنامه داریم در مراسم اختتامیه اکران آثار جشنواره فیلم فجر در لرستان از افتخارآفرینی این هنرمند لرستانی تقدیر کنیم، بیان داشت: خوشبختانه طی سالجاری هنرمندان لرستانی در جشنواره مختلف موفق به کسب افتخارات زیادی شدند که این توفیقات نشان دهنده ظرفیتهای بالای هنری لرستان است. افتخارات هنرمندان لرستانی و ضرورت توجه مدیران ارشد استان وی حضور یک اثر نمایشی لرستان در جشنواره تئاتر فجر پس از نزدیک به 17 سال، کسب عنوان آرش فروغی کاریکاتوریست لرستانی در جشنواره بین المللی طنز برزیل با حضور کشورهای مختلف دنیا، تجلیل از نصرت الله مسعودی پیشکسوت تئاتر لرستان در جشنواره بین المللی تئاتر فجر و در نهایت کسب سیمرغ جشنواره فیلم فجر توسط غلامرضا نعمت پور را از توفیقات حوزه فرهنگ و هنر لرستان طی ماههای اخیر برشمرد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه طی دو دهه اخیر لرستان در جشنواره بین المللی فیلم فجر موفق به کسب سیمرغ نشده است، عنوان کرد: با این وجود هنرمندان لرستانی بسیار خوبی در حوزه فیلمسازی از جمله وحید موسائیان، ناصر غلامرضایی و ... داریم که در جشنواره مختلف ملی و بین المللی برای لرستان افتخارآفرینی کرده اند. بهاروند با بیان اینکه در بخش مستند جشنواره فیلم فجر نیز طی سالهای اخیر کارهای خوبی ارائه شده است، یادآور شد: اثر هنرمند لرستانی نیز کار خوبی است که تاکنون در جشنواره ها مختلف حائز رتبه شده و انعکاس بسیار خوبی داشته است که کسب سیمرغ جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز اتفاق خوبی برای حوزه فیلمسازی لرستان محسوب می شود. به هر روی موفقیت های هنرمندان لرستانی که هر کدام بعد از سالها برای لرستان به دست آمده اند حکایت از ظرفیت خوبیست که در این بخش وجود دارد و انتظار می رود مسئولان لرستان از جمله مدیران ارشد اجرایی استان از این افتخارآفرینی ها تجلیل کنند تا توان و انگیزه هنرمندان لرستانی برای حضور در عرصه های مختلف مضاعف شود. ............................ گزارش: زهرا حسینی


۱۳۹۲/۱۱/۲۳ - ۰۸:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن