تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803645567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتراک حمله به لاریجانی و سفارت انگلیس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اشتراک حمله به لاریجانی و سفارت انگلیس
انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر تکلیف افراد، نهادها و برخی مسئولان دخیل در غایله 22 بهمن قم مشخص شده و افکارعمومی در جریان نتایج پیگیری‌ها قرار گیرند.
کد خبر: ۳۷۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۱ - 12 February 2014




ردپای لباس‌شخصی‌هایی که 9 آذر 90 به سفارت انگلیس حمله کرده بودند، بالاخره در 22 بهمن 91 در ماجرای حمله به سخنرانی علی لاریجانی مشخص شد. مچ این لباس‌شخصی‌‏ها را کمیته حقیقت‌یاب مجلس گرفت؛ همان کمیته‌‏ای که چندهزار صفحه سند و فیلم و مستندات را آرشیو کرد و از قم به مجلس و قوه‌قضاییه ارایه داد.

حالا یکی از اعضای کمیته حقیقت‌‏یاب مجلس در گفت‌وگو با «شرق» از ردپای لباس‌شخصی‏‌های دخیل در حمله به سفارت انگلیس در ماجرای برهم‌‌زدن سخنرانی رییس مجلس خبر داده است.

منصور حقیقت‌پور می‌گوید: «مستندات به‌دست‌آمده از سوی کمیته نشان داد که همان نیروهایی که در حمله به سفارت انگلیس حضور داشته‌اند، در ماجرای حمله به سخنرانی لاریجانی نیز حاضر شده و اتفاقا پیگیری ما منجر به فاش‌شدن برخی اسامی مشترک و ارایه مستندات به قوه‌قضاییه شد.»

او البته از اینکه روند قضایی رسیدگی به پرونده طولانی شده، انتقاد دارد و می‌افزاید: «انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر تکلیف افراد، نهادها و برخی مسئولان دخیل در غایله 22 بهمن قم مشخص شده و افکارعمومی در جریان نتایج پیگیری‌ها قرار گیرند.»

البته رازهای مگوی گزارش قم بسیار است. به‌همین‌خاطر اعضای کمیته اغلب از کنار ورود به جزییات بیشتر شانه خالی می‌کنند. عوض حیدرپور نیز عضو دیگری از کمیته حقیقت‌یاب است و به «شرق» می‌گوید: «نقطه افتخار مجلس نهم برخورد مجلس اصولگرا با نیروهای منتسب به اصولگرایی است که همیشه وجهه اسلام را خراب کرده و گاهی هم دست به «خوداجتهادی» می‌زنند.»

مهدی دواتگری نیز تاکید دارد: «با ورود مجلس و تدوین پرونده‌ای همه‌جانبه، نیروهای لباس‌شخصی که اتفاقا حرکت‌های دیگری را هم برنامه‌ریزی کرده بودند، دست‌وپایشان را جمع کرده و حساب کار دستشان آمد.»22 بهمن سال گذشته، گروهی از نیروهای موسوم به «لباس‌شخصی» سازماندهی‌شده و با پلاکارد و شعار و تجهیزات ازپیش‌مشخص شده به سخنرانی «علی لاریجانی» حمله کردند.

این حمله اگرچه به گفته برخی نمایندگان اصولگرای مجلس خشم مردم و نقد رییس مجلس تعریف شده بود اما در پس آن جریانی برای نقد و زدن رییس مجلس پنهان بود. این را می‌شود از اسامی نمایندگانی فهمید که چندروزمانده به این حادثه در مسجد «اهل‌‏بیت» سخنرانی کرده و گروهی را علیه رییس مجلس شورانده بودند.

به هر شکل گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس «حلقه پرتو» و برخی افراد نزدیک به این طیف فکری و سیاسی در قم را متهم اصلی ماجرا عنوان کرد و به ریز، تحلیل محتوای پیامک‌های فیلم‌ها و فایل‌های صوتی سخنرانی را پوشه‌به‌پوشه برای قوه قضاییه فرستاد.

همین حالا پای یکی از اعضای «حلقه پرتو» در بخش برنامه‌ریزی حمله به سخنرانی لاریجانی در این پرونده ‌گیر است و مستندات آن هم در گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس آمده است.  البته گزارش مفصل بود و تنها چند صفحه از آن در صحن علنی قرائت شد. همه اسم‏‌ها حذف شده بود و البته چند روز مانده به قرائت گزارش در مجلس، برخی موضع‌گیری‌ها به سمت مسکوت‌گذاشتن گزارش می‌رفت.
اما در نهایت گزارش در صحن خوانده شد و واکنش‌ها به آن هم کم نبود. حالا آنطور که مهدی دواتگری به«شرق» می‌گوید: «گزارش هم‌اکنون در دادسرای ویژه روحانیت است و امیدواریم نتایج بررسی‌ها زودتر علنی شود.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن