تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802661434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاستگاه انقلاب حماسه آفرید/ تقدیر مراجع و رئیس مجلس از حضور حماسی مردم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم در سالگرد پیروزی انقلاب؛
خاستگاه انقلاب حماسه آفرید/ تقدیر مراجع و رئیس مجلس از حضور حماسی مردم
قم - خبرگزاری مهر: راهپیمایی باشکوه مردم ولایتمدار قم، با حضور مراجع تقلید، طلاب و روحانیون، بسیجیان، مسؤولان استانی و کشوری و اقشار مختلف مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مردم همیشه در صحنه شهر مقدس قم همگام با مردم سراسر کشور، در راهپیمایی با شکوه یوم الله ۲۲ بمهن حضور یافته و حماسه آفریدند. مردم همیشه در صحنه و انقلابی شهر قم از ساعت ۹ صبح امروز، پس از طی مسیرهای دهگانه راهپیمایی که از قبل اعلام شده بود، با تجمع در میدان شهید مطهری به سمت خیابان اراک و خیابان ارم حرکت و خود را به حرم مطهر حضرت معصومه (س) رساندند و بار دیگر نمایش وفاداری خود به آرمان‌های انقلاب و معمار کبیر آن و تبعیت از مقام معظم رهبری به رخ دنیا کشیدند. مسیرهای درنظر گرفته شده برای آغاز راهپیمایی و تجمع در میدان شهید مطهری از مساجد بود و این نشانگر پایبندی مردم به اعتقاداتی است که ۳۳ سال قبل با تکیه بر آن‌ها حرکتی اعجاب انگیز را آغاز و در میان بهت و شگفتی دنیا نظام ستم شاهی را سرنگون کردند. حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اعضای مجلس خبرگان رهبری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس، حجت الاسلام سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش استاندار قم، آیت الله استادی و آیت الله امینی امامان جمعه قم، حجت الاسلام بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، اسماعیل زارعی فرماندار قم، امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام آشتیانی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، سردار مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی بن ابی طالب قم، اساتید و فضلای حوزه، مسئولان استانی، بسیجیان و خانواده‌های شهدا از دیگر حاضران در مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در قم بودند. محور اصلی شعارهای راهپیمایان در خصوص انزجار علیه سخنان سخیف مقامات آمریکایی به خصوص رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و معاون وی بود که مردم در شعار‌هایشان این گونه سخن گفتن با ملت ایران را محکوم کردند.

مردم ولایتمدار قم در یک روز معتدل زمستانی، در جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافتند تا پاسخ گزینه‌های روزی میز رئیس جمهور آمریکا را داده باشند که بخش عمده‌ای از شعارهایی که به زبان جاری می‌شد نیز حول این محور بود. حفظ دستاوردهای هسته‌ای، عدم اعتماد مسئولین به آمریکایی‌ها، پاسخ جدی مسئولان کشور به تهدید‌های نظامی آمریکا، حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه از جمله خواسته‌های راهپیمایان در این روز بود که در قالب شعار‌ها و دست نوشته‌هایی دیده و شنیده می‌شد. راهپیمایان با سر دادن شعارهای انقلابی «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، انزجار خود را از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا اعلام و حمایت خود را انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند آن اعلام کردند. حضور گسترده جوانان و نوجوانان قمی به همراه خانواده‌هایشان که از نسل‌های سوم و چهارم انقلاب به شمار می‌روند در این مراسم قابل توجه بود که در میدان شهدا پرچم‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس و همچنین آدمک های مقامات آمریکایی و رژیم اشغالگر قدس را به آتش کشیدند. مردم انقلابی و متدین قم که در میان آنان از تمامی قشرهای جامعه به چشم می‌خورد، با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، بار دیگر ثابت کردند که همچنان پیشتاز و پیشگام انقلاب اسلامی هستند و تا آخرین قطره خون خود در حمایت از انقلاب می‌ایستند.

در میان راهپیمایان قمی، طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه و همچنین بحرینی‌های مقیم قم نیز به چشم می‌خورد که با در دست داشتن تصاویری از امام راحل و مقام معظم رهبری، علاقه و ارادات خود را به نظام اسلامی و ولایت فقیه نشان می‌دادند. مراسم راهیپمایی امسال بدون حاشیه خاصی برگزار شد و تظاهرات کنندگان بعد از حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پای سخنان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نشستند که بعد از آن نیز با قرائت قطعنامه این مراسم خاتمه یافت. مراجع معظم تقلید و برخی از شخصیت‌ها نیز در حاشیه راهپیمایی گفتگوهایی با خبرنگاران داشتند. تقدیر رئیس مجلس از حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در میدان شهدا در خصوص خضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله بهمن اظهار داشت: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی نشان داد که این حضور از سال‌های گذشته چشمگیر‌تر و پررنگ‌تر است و این نشان از هوشیاری و بصیرت ملت ایران دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن پشتوانه خوبی برای عمران و آبادانی کشور خواهد بود و ادامه داد: با توجه به فشارهایی که کشور با آن مواجه است اما مردم بیش از گذشته در صحنه حضور پیدا کرده‌اند که باید از آن‌ها قدردانی کرد. لاریجانی تصریح کرد: این قدم‌هایی که در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن برداشته شد ثمرات بسیار خوبی برای آینده کشور خواهد داشت. مردم حضور یافتند تا عصبانیت خود را از آمریکا و اعمال آن نشان دهند آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی که بخشی از مسیر راهپیمایی را به همراه شهروندان قمی طی کرد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حضور گسترده‌ای دارند. این مرجع تقلید، با بیان اینکه آمریکایی‌ها در برخورد با ایران دچار اشتباه شده‌اند، تصریح کرد: دیوار بی‌اعتمادی مردم ما به آمریکا بلند‌تر شده و مردم از آمریکا بسیار ناراحت هستند و به همین دلیل، حضور گسترده‌تری در راهپیمایی دارند تا عصبانیت خود را از آمریکا و اعمال آن نشان دهند.

ملت با عظمت ایران هیچ‌گاه دست از انقلاب و ولایت فقیه بر نخواهد داشت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، که در راهپیمایی ۲۲ بهمن قم حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران، حضور حماسی و کم نظیر در راهپیمایی ۲۲ بهمن را نشان از عظمت و غیرت ملت ایران دانست و گفت: شور و نشاط ملت ایران پس از ۳۵ سال، نشان ‌دهنده روحیه‌ انقلابی است که مدیون امام (ره)، شهدا و هدایت‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری است. وی حضور گسترده مردم در راهپیمایی را لبیک به فرمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: مردم ایران به وظیفه خود عمل کردند و اکنون مسئولان نیز باید با حفظ وحدت، به کمک مردم بیایند و مشکلات کشور را حل کنند. این مفسر قرآن کریم، حضور حماسی مردم را لبیک به عقل و فطرت و شعور سیاسی دانست که هم مسئولان را متعهد‌تر می‌کند و هم باعث انسجام جامعه می‌شود. این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه حضور مردم موجب می‌شود دشمنان دست از تهدید‌ها بردارند، اظهار داشت: حضور مردم جریان هسته‌ای را شکوفا می‌کند و هم حماسه اقتصادی را محقق خواهد کرد و دشمنان باید بدانند ملت با عظمت ایران هیچ‌گاه دست از انقلاب و نظام و ولایت فقیه بر نخواهد داشت.

ملت ایران به یاوه گویی‌های استکبار جهانی پاسخ‌دادند آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی نیز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفتگو با خبرنگاران از حضور گسترده و حماسی قشرهای مختلف مردم در این راهپیمایی قدردانی کرد. این مرجع تقلید تاکید کرد: امروز، روز نشان‌دادن اقتدار، عظمت و عزت ملت ایران است و امروز، روز نشان دادن وحدت، انسجام و یکپارچگی مردم و روز پاسخ‌دادن به یاوه گویی‌های استکبار جهانی است. آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز روز پاسخ دادن به شیطان بزرگ است، اظهار کرد: مردم ما امروز با حضور حماسی و گسترده خود در عرصه، حمایت از نظام اسلامی و مقام معظم رهبری را به دنیا نشان داده و امروز روز بسیار مبارکی است.


۱۳۹۲/۱۱/۲۲ - ۱۶:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن