تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819050963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر نفت پاکستان: تلاش برای تکمیل پروژه گاز ایران را با وجود فشارهای آمریکا ادامه می دهیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر نفت پاکستان: تلاش برای تکمیل پروژه گاز ایران را با وجود فشارهای آمریکا ادامه می دهیم اسلام آباد - ایرنا - وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان تاکید کرد: این کشور تمام تلاش خود در مسیر پیشبرد و تکمیل پروژه انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان را با وجود فشارهای آمریکا، انجام می دهد.


به گزارش ایرنا، ˈشاهد خاقان عباسیˈ روز سه شنبه در حاشیه مراسم توافق قرارداد نفتی و اعطای مجوز اکتشاف به شرکت های ملی توسعه نفت و گاز (OGDCL) و شرکت نفت پاکستان در اسلام آباد به خبرنگاران گفت: حتی با وجود برخی از تهدیدهای آمریکا؛ پاکستان از تکمیل و اجرای خط لوله صلح منصرف نشده و اجازه نخواهد داد این پروژه بزرگ تبدیل به رویا شود.
وی تاکید کرد: وجود برخی از مشکلات در خصوص تامین بودجه باعث شد تا دولت پاکستان از همتایان ایرانی خواستار تمدید مهلت زمان تکمیل خط لوله صلح شود با این وجود اسلام آباد تمام تلاش خود را برای اجرای پروژه انتقال گاز از ایران در موعد مقرر (دیماه 93) انجام می دهد.
پیش تر روزنامه ˈنوای وقتˈ پاکستان گزارش داد: دولت ایران پیشنهاد ارائه شده توسط هیات پاکستانی در گفت وگوی اخیر میان دو کشور در تهران را مبنی بر تمدید مهلت تکمیل و اجرای پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان ؛ بررسی می کند.
همچنین روزنامه انگلیسی زبان ˈنیشنˈ پاکستان نیز نوشت: پاکستان بدنبال قرارداد جدید درخصوص چارچوب زمانی تکمیل این پروژه بوده درحالی که قرارداد امضا شده میان دو کشور در زمان دولت پیشین حزب مردم پاکستان در سال 1387 (2009میلادی) تحت عنوان توافقنامه خرید و فروش گاز؛ پاکستان باید پروژه احداث خط لوله در خاک خود و انتقال گاز از ایران را تا دیماه 1393 (دسامبر 2014) تکمیل کند.
طبق قرارداد میان تهران و اسلام آباد در سال 1389 (2010 میلادی)، مقرر شد که گاز طبیعی ایران از میدان پارس جنوبی در استان بوشهر به بندر ˈنوابشاهˈ در جنوب ایالت سند پاکستان منتقل شود.
درصورت اجرای این قرارداد که به خاطر برنامه نهایی امتداد آن تا هند، خط لوله صلح نام گرفته، ایران از اواخر سال 1393( پایان 2014 میلادی) روزانه 21 میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز طبیعی به پاکستان صادر خواهد کرد.
آساق ** 1095** 3404
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن