تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806826714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک فیلم خوب ساخته یک فیلمبردار خوب


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


یک فیلم خوب ساخته یک فیلمبردار خوب وبلاگ > بادی، نزهت - "جینگو" اولین فیلم بلند سینمایی تورج اصلانی است که او را به عنوان یکی از بهترین فیلمبرداران نسل جوان می شناسیم که تجربه گرایی و جسارت او در زمینه بازی با نور و تصویر بارها مورد تحسین قرار گرفته است. این فیلم نیز در ادامه همان بازیگوشی و خلاقیت های بصری اصلانی است که در دل روایتی شوخ و شنگ و طناز و سرشار از ایده های تازه و جذاب یکی از نمونه های به یادماندنی فیلم تجربی و خاص به حساب می آید.

فیلم کلاژی از تکه های پراکنده از خاطرات جوانی است که یک روز قبل از پیشگویی تمام شدن دنیا، زندگیش تمام شده و به کما رفته است. تماشای جوان با بدنی به تمامی گچ گرفته با دستانی رو به بالا که او را در وضعیتی معلق میان زمین و هوا نشان می دهد، دقیقا مناسب همان تعلیقی است که نمی داند بهتر است به زندگی با مشکلاتش که انتظارش را می کشد، بازگردد و یا قید زندگی را بزند و برای همیشه از این دنیا برود.
تکرار موتیف وار پرش جوان در هوا که معلوم نیست به سقوط فکر می کند یا می خواهد اوج بگیرد، بر بلاتکلیفی و بی سرو سامانی او در زندگی تاکید دارد که همانقدر که از فراموشی گذشته اش می ترسد، از یادآوری آنچه ممکن است در آینده نصبیش شود، نیز نگران است و به نظر می رسد که همین معلق بودن میان زمین و آسمان بهترین حالتی است که در آن آرامش دارد و مجبور نیست تصمیم بگیرد و انتخاب کند.
به دلیل همین وضعیت معلق شخصیت روایتی که او از خود و دوستان پریشان تر از خودش تعریف می کند، تکه تکه و متداخل و به هم ریخته است و در آن از ترتیب و توالی منظم و خطی زمان و مکان وقایع خبری نیست و مدام از یک واقعه به واقعه دیگر می پرد و همین تداعی های نابهنگام که منجر به پرش های زمانی می شود، دقیقا از ذهن ناآرام و بیقرار جوان برمی آید که مثل خوابگردها در تردید برای انتخاب میان دنیای زندگان و عالم مردگان به سر می برد.
از این رو می بینیم که فیلم با توجه به مضمونش در فرم بصری نیز بیشتر به سمت ناموزون و متزلزل بودن گرایش دارد و انگار همانطور که دنیا در مرز تمام شدن یا نشدن است و شخصیتها میان زمین و هوا می چرخند و شخصیت اصلی در نوسان بین مرگ و زندگی به سر می برد، قابها نیز نوعی بی ثباتی و تعلیق را القا می کنند و به نظر می رسد که هر لحظه آدمها و اشیاء و مکانها در میان این قابها امکان فروپاشی و متلاشی شدن دارند. دقیقا همان مفهوم ناامنی و بی اعتمادی به وضعیتی که در آن به سر می بریم و هیچ دستاویزی برای اطمینان و استحکام در زندگی نمی یابیم.
هرچند فیلم روی بعضی از شخصیتهای پیرامون جوان تمرکز بیشتری می کند و به جزئیات دقیق تری درباره شان می پردازد و از این رو همه شخصیتهای فرعی به یک اندازه مورد توجه قرار نمی گیرند و از داستانکهای مساوی و یکسان برخوردارنمی شوند اما تناسب و هماهنگی کلی میان درونمایه داستانی و سبک بصری فیلم آنقدر درست شکل گرفته است که شیطنت ها و بازیگوشی های نوآورانه و جسورانه تورج اصلانی نه تنها مثل بعضی از نمونه های تجربی دیگر به شلختگی و آشفتگی منجر نشده، بلکه باعث شده با فیلمی روبرو باشیم که همه اجزای آن درصدد کامل کردن یکدیگر و رسیدن به یکدستی و توازن بیشترند و به همین دلیل می توان از ناهماهنگی های کوچکی که گاه پیش می آید، چشم فرو بست و از فیلم لذت برد.



سه شنبه 22 بهمن 1392 - 13:54:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن