تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803116980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید گاز در بزرگترین فاز پارس‌جنوبی آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
تولید گاز در بزرگترین فاز پارس‌جنوبی آغاز شد

تولید گاز در بزرگترین فاز پارس‌جنوبی آغاز شد
همزمان با کمبود شدید گاز زمستانی و قطع گاز مشترکان صنعتی و نیروگاه‌ها، تولید گاز از بزرگترین فاز پارس جنوبی با ظرفیت تولید 10 میلیون مترمکعب در روز از از امروز آغاز شد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از مهر، در طول 48 ساعت گذشته ظرفیت تولید و پالایش گاز طبیعی ایران با احتساب واردات گاز از ترکمنستان به بیش از 600 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور متوسط روزانه حدود 25 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.

از این رو از ابتدای سالجاری تاکنون با بهره برداری کامل از طرح ذخیره سازی گاز سراجه قم، راه اندازی بخشی از طرح ذخیره سازی شوریجه خراسان، طرح شیرین سازی گاز در پالایشگاه فاز 15 و 16 پارس جنوبی و انتقال گازهای ترش پارس جنوبی به پالایشگاه‌های بیدبلند و فجرجم این افزایش تولید رقم خورده است.

با این وجود از امروز تولید زودهنگام گاز در فاز 12 پارس جنوبی با ظرفیت ابتدایی 10 میلیون مترمکعب با بهره برداری از 6 حلقه چاه دریایی آغاز و گاز تولیدی از سکو توسط خطوط لوله به واحدهای فرآیندی و شیرین سازی گاز در پالایشگاه ساحلی منتقل شده است.

پیش بینی می شود با ورود گاز بزرگترین فاز پارس جنوبی به مدار تولید قطعی گاز صنایع، نیروگاه ها و کارخانه ها به حداقل کاهش یابد.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از شرکت نفت و گاز پارس حاکی از آن است که با توجه به نشتی در خط لوله انتقال اتیلن گلایکول دریایی فاز 12 پارس جنوبی از چند روز گذشته با استفاده از شناور اتیلن گلایکول لازم به سکوی فاز 12 پارس جنوبی منتقل و عملیات برداشت گاز از چاه های دریایی اغاز شده است.

در شرایط فعلی با مشارکت تیمی متشکل از کارشناسان شرکت ملی نفت ایران و یک شرکت کره جنوبی راه اندازی و پیش راه اندازی واحدهای فرآیندی در پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی آغاز شده است.

از سوی دیگر از امروز جمعه 13 دی ماه تولید گاز به میزان 400 میلیون فوت مکعب و معادل 10 میلیون مترمکعب در چاه های دریایی فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی آغاز شده است.

به گزارش مهر، هدف‌ از طرح توسعه‌ این مگا پروژه گازی، تولید روزانه‌ 81 میلیون‌ متر مکعب‌ گاز ترش و غنی، 120 هزار بشکه میعانات گازی، 750 تن گوگرد و مایعات گازی است.

در بخش فراساحلی این طرح مشترک گازی در مجموع طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی 4 سکوی دریایی شامل سه‌ سکوی‌ مستقل‌ سرچاهی (هریک دارای 12 حلقه چاه) و یک سکوی اقماری (9 حلقه چاه) هر کدام‌ مجهز به‌ تفکیک‌کننده‌ سه‌ فازه‌ (گاز مایعات‌ آب‌) جهت‌ آزمایش‌ چاهها، دو واحد تفکیک‌کننده‌ سه‌ فازه‌ (گاز مایعات‌ آب‌) جهت‌ جداسازی‌ آب‌، تصفیه ‌کننده‌ آبهای‌ آلوده‌ به‌ مواد نفتی‌ قبل‌ از تخلیه‌ به‌ دریا، سکوی‌ مشعل‌ سه‌ پایه‌ در فاصله‌ 160 متری‌ از سکوی‌ اصلی‌ جهت‌ تخلیه‌ اضطراری‌ است.

از سوی دیگر ساخت سه رشته خط‌ لوله‌ دریایی‌ 32 اینچی‌ به‌ طول‌ تقریبی 150 کیلومتر جهت‌ انتقال‌ گاز تولیدی‌ به‌ پالایشگاه و یک رشته خط لوله 20 اینچ به طول 20 کیلومتر جهت اتصال سکوی اقماری هم در دستور کار قرار دارد.






1392/10/13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن