تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802824184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاکروان: مردان قصه فیلم خانوم بد نیستند/ حمیرا عظیمی:خانوم گوشه ای از فداکاری زنان ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس نشست پرسش و پاسخ فیلم "خانوم"/
پاکروان: مردان قصه فیلم "خانوم" بد نیستند/ حمیرا عظیمی:"خانوم" گوشه ای از فداکاری زنان ایرانی
شیراز – خبرگزاری مهر: تینا پاکروان در واکنش به نامزد نشدن "خانوم" در هیچیک از بخش های جشنواره فیلم فجر، گفت: همین که با این فیلم از خانمها حمایت کنیم، کفایت می کند و نیازی به حمایت مسئولان ندارم. او همچنین معتقد است که در فیلم خانوم هیچیک از مردان فیلم به همسرانشان ستم نمی کنند و مردان این قصه بد نیستند.



به گزارش خبرنگار مهر، تینا پاکروان که در کنار حمیرا عظیمی، بازیگر در نشست پرسش و پاسخ این فیلم در شیراز حضور یافت، با اشاره به اینکه موانع برای کارگردانان زن سینمای ایران به اندازه رقابتی که در این حوزه وجود دارد سخت وتنگاتنگ است، خاطرنشان کرد: بیش از 19 سال است در سینمای ایران در کنار کارگردانان شناخته شده ای کار کرده ام، اما اینک پس از این همه سال توانستم فیلمی کارگردانی کنم. از این رو این نشان از سختی کار است.
بی عدالتی ها حتما در سینمای ایران وجود دارد این فیلمساز فیلم اولی که در تالار حافظ پس از نمایش "خانوم" سخن می گفت، تاکید کرد: بی عدالتی ها حتما در سینمای ایران وجود دارد و این از خانومی بانوان سینماگر ایرانی است که ماندگار شده اند.
پاکروان آثار ساخته شده برای آقایان را مورد اشاره قرار داد و گفت: گرچه برای آنها فیلم ساخته شده که در موقعیت ها، قدرت و توانمندی های مختلف است، اما هنگامی به خانمها می پردازند آن گاهی است که به زنان ستم شده است.

کارگردان و نویسنده "خانوم" با تاکید بر اینکه در این فیلم مردان قصه بد نیستند، افزود: در خانوم هیچ  یک از مردان فیلم به همسرانشان ستم نمی کنند. چراکه بنیان خانواده را سیاست و درایت زنان حفظ می شود. وی، خاطرنشان کرد: هدف از ساخت خانوم بالا رفتن میزان طلاق در ایران است که بنابه عدم شکیبایی زوج ها از هم جدا می شوند. پاکروان در میان پرسش و پاسخ ها، دلیل ریتم کند این فیلم را بیان کرد و گفت: چون تلاش کردم فیلم از وقت و حوصله تماشاگر بیرون نباشد فکر می کنم تنها در اپیزود سوم که دوربین ایستاست این موضوع بیشتر احساس می شود، اما در اپیزودهای اول و دوم معتقد نیستم ریتم کند است، چراکه تنها در اپیزود سوم به خاطر ذات قصه این موضوع رخ می دهد. وی این فیلم را دارای رکوردی در پیش تولید عنوان کرد و گفت: پیش تولید خانوم به خاطر پیشینه مجری تولید بودنم و قرار گرفتن در کنار فیلم های ساخت بزرگان سینمای ایران در پنج روز انجام گرفت چون می دانستم به چه نیاز دارم.

کارگردان خانوم کار با هنرپیشه های پرآوازه را همراه با سختی ندانست و خاطرنشان کرد: تلاش کردم در این فیلم از بازیگران توانمندی استفاده کنم که گرچه در ژانرهای دیگری تیپ شده اند از آنها در ژانری بهره بگیرم که خارج از نقش های پیشین است. از این رو امین حیایی را برای نقشی برگزیدم که نیاز به بازی درونگرا داشت که اعتقاد دارم او توانایی چنین نقشهایی را داراست. وی با اشاره به اینکه در به کارگیری بازیگران از هنرپیشه هایی بهره گرفته که از نقش متفاوت لذت می برند، افزود: امین حیایی روزی که به گروه فیلم پیوست کمتر از دوساعت پس از عقد قرارداد جلو دوربین رفت. وی موسیقی درخشان کارن همایونفر را در این فیلم مورد ستایش قرار داد و گفت: موسیقی که او برای خانوم ساخت بر  اساس فضای آوایی پیانو و ویولون است، چراکه فضای این فیلم کم موسیقی است. بنابراین ملودی های بکار رفته در خانوم خاستگاهی ایرانی و دشتی دارد. کارگردان خانوم افزود: برایم جذاب است که فیلم نخستم را در کنار تماشاگران شیرازی دیدم.

خانوم؛ گوشه ای از فداکاری زنان ایرانی است بازیگر نقش فرعی "خانوم" نیز در این نشست قرار گرفتن موضوع زنان ایرانی را در این فیلم گوشه ای از ایثار و فداکاری آنها عنوان کرد و گفت: کار کردن با کارگردانی فیلم اولی مانند پاکروان که یکی از خانوم های با معرفت و بچه سینماست به من یاد داد حرمت سینما را چگونه نگه دارم و به داشتن معرفت در سینما آگاه شوم.

وی با اشاره به اینکه نقش کوتاهی در این فیلم ایفا کرده، خاطرنشان کرد: با اینکه نقشم زیاد نبود اما همین که تجربه بزرگی کسب کردم برایم ارزشمند است. این بازیگر در پاسخ به یکی از تماشاگران، گفت: اپیزود سوم این فیلم را به خاطر صمیمیتی که دارد و درد عمیق قصه دوست دارم. در ادامه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز که تا 25 بهمن ادامه دارد، 22 بهمن نیز نشست پرسش و پاسخ فیلم در ساعت 19 برگزار می شود.


۱۳۹۲/۱۱/۲۲ - ۱۱:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن