تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803936928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضع محیط زیست کشور نامطلوب است/ آلایندگی نیروگاه ها بالاست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وضع محیط زیست کشور نامطلوب است/ آلایندگی نیروگاه ها بالاست


معاون رئیس جمهور گفت: در شان مردم ملت ما نیست که در هوای آلوده زندگی کنند؛ به همین علت ما در سازمان حفاظت محیط زیست، با تمام جدیت سعی می کنیم با کمک مسئولان بخش های دیگر و دستگاه های فرهنگی ذی ربط برای رفع مشکلات محیط زیست قدم های اساسی برداریم. به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر معصومه ابتکار گفت: یکی از مهم ترین اولویت های دولت تدبیر و امید رفع معضلات زیست محیطی و برطرف کردن مشکلات در این حوزه و اصلاح نگرش به محیط زیست است.  
وی در سفر یک روزه خود به استان قزوین، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین افزود: امیدواریم در دولت تدبیر و امید بتوانیم برای تحقق وظایف قانونی و مسوولیت ها در خصوص ارتقا و بهبود کیفی زندگی شهروندان ایرانی بیشتر تلاش کنیم.   ابتکار تاکید کرد: دولت می کوشد با زمینه سازی همکاری نزدیک با مجلس، به نتایج مطلوبی در بخش زیست محیطی دست یابد و بر این اساس، تلاش می شود با احیای شورای عالی محیط زیست، معضلات این بخش را حل کند.
ابتکار با اشاره به وضع نامطلوب بخش محیط زیست کشور، گفت: کاهش بارندگی، خشکسالی، نبود مدیریت صحیح منابع و محیط زیست، از جمله بی توجهی های جدی در دوران گذشته نسبت به موضوعات محیط زیست بوده که هم اکنون درصدد رفع و یا مقابله با این مشکلات هستیم.  
انتقاد ابتکار از وضعیت محیط زیست کشور

وی افزود: به علت ضعف زیرساخت های بخش صنعت، آسیب های جدی به محیط زیست وارد می شود و برای نمونه در تامین گاز نیروگاه ها، چاره اندیشی نشده و به ناچار، بسیاری از نیروگاه های از سوخت مازوت استفاده می کنند که دارای آلایندگی فراوانی است.  
ابتکار، با اشاره به اینکه استان قزوین، بحران حاد زیست محیطی ندارد، گفت: وضع آلودگی هوا در کشور مناسب نیست و در استان های تهران، البرز و قزوین، با مشکل آلودگی هوا رو به رو هستیم و باید قبل از رسیدن به یک بحران شدید این مشکلات را مرتفع و زمینه ای فراهم شود تا مدیریت پایدار و منطقی برای حفظ محیط زیست، مدیریت صنایع و پسماند داشته باشیم.  
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، همچنین به نقش ائمه جمعه و جماعات در جهت فرهنک سازی در بین مردم برای حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: با این هدف، نقش ائمه جمعه و جماعات و نیز دستگاه های مرتبط با فرهنگ - بسیار کلیدی است تا با ارتقای آگاهی های مردم مشکلات موجود در زمینه آلودگی ها مرتفع شود و بتوان سرمایه های زیست محیطی که انفال جامعه محسوب می شوند، حفظ کرد.   ابتکار تاکید کرد: ارتقای آگاهی ها، آموزش و مشارکت مردم برای حفظ محیط زیست بسیار حایز اهمیت است و اگر بتوانیم فرهنگ جامعه را نسبت به حرمت نگهداشتن حیات و طبیعت بالا ببریم - بسیاری از مشکلات نیز رفع و توسعه پایدار محقق خواهد شد.
وی به شکار بی رویه گونه های حیات وحش توسط شکارچیان متخلف اشاره کرد و افزود: بسیاری از گونه های حیات وحش در کشور به شدت در حال انقراض است و از این رو تبیین فتاوای رهبر معظم انقلاب در این زمینه می تواند تاثیر شگرفی در دیدگاه مومنین و آحاد جامعه داشته و بسیار راهگشا باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز گفت : فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در جامعه باید نهادینه شود چرا که حفاظت از منابع زیست محیطی وظیفه ای شرعی و همگانی است.   آیت اله هادی باریک بین، بر توجه ویژه قشرهای مختلف مردم و دستگاه های متولی امر در خصوص حفاظت از منابع زیست محیطی تاکید و اظهارکرد: با حفاظت از این منابع ارزشمند می توانیم آن را به خوبی برای نسل های آینده حفظ کنیم.  
وی با اشاره به اینکه در آموزه های اسلامی نیز بر حفاظت از محیط زیست و توجه به این مواهب الهی تاکید شده، بیان کرد: حفظ منابع طبیعی وظیفه ملی است و هر شهروند برای حفظ محیط زیست خود باید پایبند به مقررات باشد.
 


دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن