تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805145671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرصت المپیک سوچی برای قدرت نمایی پوتین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرصت المپیک سوچی برای قدرت نمایی پوتین تهران- ایرنا- بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی در حالی روزهای نخست خود را پشت سر می گذارد که چگونگی برگزاری و امنیت آن برای روسیه اهمیت فراوانی دارد.


بازی های المپیک زمستانی از روز جمعه هجدهم بهمن ماه میان تدابیر شدید امنیتی در شهر بندری «سوچی» روسیه در ساحل دریای سیاه گشایش یافت و تا چهارم اسفندما ادامه دارد.
«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد، با همراهی 40 تن از سران کشورهای جهان در مراسم آغاز المپیک زمستانی شرکت کرده اند.
البته تعدادی از رهبران غربی از جمله «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا، در مراسم آغاز بازی ها حضور نداشتند. به جای اوباما یک سناتور دموکرات آمریکایی شرکت داشت. نبود مقام های بلندپایه دولتی و رسمی کشورهای غربی مانند آلمان، انگلیس و فرانسه در این مراسم نیز ابعادی سیاسی به موضوع داد.
همچنین به گزارش نوزدهم بهمن ماه شبکه خبری «العالم» چند تن از مخالفان پوتین در روز گشایش المپیک زمستانی سوچی در مسکو جمع شده و پارچه نوشته هایی در اعتراض به اوضاع سیاسی روسیه در دست گرفتند.
از سال 1390 و همزمان با برگزاری انتخابات مجلس دوما و انتخابات ریاست جمهوری که دوباره پوتین را به صدر قدرت آورد، گروه های مخالف دولت اعتراض هایی را در خیابان های مسکو و چند شهر دیگر ترتیب دادند که پشتیبانی آمریکا را همراه داشت.
موضوع های گوناگونی روابط مسکو- واشنگتن را به ویژه در دوران پوتین تیره کرد که از آن جمله استقرار سپر دفاع موشکی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در کشورهای اروپای شرقی بود و به رویارویی های جدی حتی در حوزه های دیگر مانند حقوق بشر و... منجر شد.
پس از موضوع سوریه، اوضاع این روزهای اوکراین و پشتیبانی آمریکا از مخالفان دولت که همسویی با روسیه را به عضویت در اتحادیه اروپا ترجیح داده، آخرین صحنه رو در رویی مسکو- واشنگتن است.
** پیامدهای المپیک زمستانی سوچی
چند هفته مانده به آغاز المپیک چندین انفجار در نقاط گوناگون روسیه، نگرانی ها را درباره مسائل امنیتی این بازی ها افزایش داد.
همزمان با برگزاری مراسم در روسیه (شامگاه هجدهم بهمن ماه) مردی اوکراینی یک هواپیمای مسافری خطوط هوایی ترکیه را که از فرودگاه «خارکیف» اوکراین بلند شده بود، ربود و با تهدید به بمبگذاری، قصد انتقال هواپیما به سوچی را داشت.
به گزارش نوزدهم بهمن ماه خبرگزاری های ترکیه، خلبان این هواپیما توانست در استانبول فرود بیاید و تلاش های هواپیماربا بی نتیجه ماند.
همه این مشکل ها ایالات متحده آمریکا را بر آن داشت به افراد شرکت کننده در بازی های المپیک سوچی تذکر دهد نمی توانند هنگام حضور در روسیه انتظار حفظ حریم خصوصی خود را داشته باشند.
البته اقدام آمریکا دلیل دیگری هم دارد. واشنگتن مدعی است گفت و گوی تلفنی «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا با سفیر این کشور در «کی یف» اوکراین، از سوی روسیه منتشر شده است. نولاند در سخنان خود با الفاظی زشت از اتحادیه اروپا یاد کرده بود.
** المپیک سوچی و ارتقای نقش پوتین در عرصه بین المللی
برخی رهبران کشورهای جهان برای حضور در مراسم بازی های المپیک سوچی به مسکو رفتند و همین سفر هرچند کوتاه فرصتی به پوتین برای بهبود و حتی ارتقای جایگاه خود در سطح فرامنطقه ای داد.
به نوشته هفدهم بهمن ماه تارنمای آلمانی «دویچه وله»، پوتین در این روز با «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین، «امامعلی رحمان» همتای تاجیکی خود و برخی هیات های سیاسی دیگر که به بهانه آغاز بازی های زمستانی سوچی به روسیه رفته بودند، دیدارهایی داشت.
روسیه برای بهتر شدن جایگاه خود در عرصه بین الملل فرصت هایی در حوزه دیپلماسی ورزشی را برای خود ایجاد کرده که از جمله آنها میزبانی امسال بازی های المپیک زمستانی و پس از آن مسابقه های جام جهانی فوتبال در سال 1397 خورشیدی است.
روسیه در حال رقابت های گاه پنهان با غربی ها برای افزایش تاثیر خود در جهان است. نمونه بارز این رقابت ها را در عرصه سوریه و اوکراین می بینیم. از همین رو، حضور رهبران سیاسی جهان در سوچی نیز فرصتی مناسب برای پوتین فراهم می آورد تا بار دیگر قدرت روسیه را به همگان نشان دهد.
به هر روی، با وجود تمامی مشکل ها و ناامنی های احتمالی، بازی های المپیک سوچی از هجدهم بهمن ماه آغاز شده است.
پوتین به بهانه این المپیک تلاش می کند اعتبار تازه ای برای خود به دست آورد. شاید به همین دلیل بود که از یک ماه پیش از آغاز بازی های سوچی برنامه ریزی های شدید امنیتی در روسیه به اوج خود رسید.
البته فعالیت های تروریستی در افزایش تدابیر امنیتی بی اثر نبود اما باید به این نکته اشاره کرد که برگزاری بدون مشکل و در آرامش مسابقات، مهم ترین موضوعی است که این روزها به طور مستقیم به اعتبار پوتین پیوند خورده است.
گروه تحقیق و تفسیر خبر
تحقیق**م.ک**1961**1358
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن