تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818864782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح ادغام سازمان محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی خلاف قانون اساسی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون سازمان حفاظت محیط زیست: طرح ادغام سازمان محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی خلاف قانون اساسی است تهران - ایرنا - معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح ادغام سازمان محیط زیست با جهاد کشاورزی خلاف قانون اساسی است زیرا وزارت جهادکشاورزی نمی تواند متولی اجرای اصل 50 باشد.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، احمدعلی کیخا با اشاره به تلاش برخی نمایندگان برای ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی، اظهارداشت: بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی ، هرگونه فعالیت های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏همراه باشد، ممنوع‏ است،سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان مجری این اصل قانون اساسی، مانع هر اقدام تخریبی علیه محیط زیست می شود در حالی که قسمت زیادی از فعالیت وزارت جهاد کشاورزی به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصادی ، مخرب و آلوده کننده است.
وی با تاکید بر وظیفه حاکمیتی سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر پایش فعالیت همه دستگاه های دولتی و طرح های اقتصادی به منظور سازگاری این فعالیت ها با محیط زیست و حفظ آن، خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان به تناقض حاکم بر طرح ادغام شد.
وی با یادآوری تلاش برخی دیگر از نمایندگان مجلس برای تبدیل سازمان حفاظت محیط زیست به وزارتخانه ای مستقل با همین نام خاطرنشان کرد: در این طرح هم باید تمام زوایا، مزایا و معایب وزارتخانه مستقل مورد بررسی قرار گیرد تا با اقدامی عجولانه چالش های بیشتری برای محیط زیست کشور ایجاد نشود.
تعدادی از نمایندگان مجلس در 18 دی ماه امسال طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیز داری از زیر مجموعه های وزارت جهاد کشاورزی را تقدیم هیات رییسه مجلس کردند و این طرح در مجلس اعلام وصول شد.
علمی ( 1 ) **9014**1581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن