تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819454583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتبارات فرهنگی شهر کرج برای سال 93 اعلام شد/ دستگاه ها مضایقه نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز در کمیسیون فرهنگی شورای شهر/
اعتبارات فرهنگی شهر کرج برای سال 93 اعلام شد/ دستگاه ها مضایقه نکنند
کرج - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج با اعلام اعتبارات فرهنگی شورا و شهرداری کرج برای سال 93 گفت: اعتبارات فرهنگی سال 93 را ویژه دیده ایم و انتظار داریم دستگاهها در این بخش مضایقه نکنند.



به گزارش خبرنگار مهر، سعید فیروزگاه ظهر یکشنبه در پنجمین نشست کارگروه فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: میزان اعتبارات فرهنگی پیش بینی شده برای سال آتی 25 میلیارد تومان است که از این مبلغ 18 میلیارد عمرانی و باقی مربوط به هزینه های جاری است.

وی افزود: به رغم تبعاتی که با اعلام این مطلب ممکن است دامان شورا و شهرداری را بگیرد اعلام می کنیم که پول موجود است، از کار کردن برای عرصه فرهنگ نترسید و ورود کنید.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم همفکری و مطالعه در امور فرهنگی اشاره کرد و از متولیان امر خواست با دقت نظر و نگاه ویژه به این حوزه بپردازند.

فیروزگاه یادآور شد: درصددیم اعتبارات مذکور را به رقم 30 میلیارد تومان افزایش دهیم تا از این طریق پیشبرد اهداف فرهنگی شهر و کارگروه فرهنگی به راحتی امکان پذیر شود.

وی بر مدیریت واحد فرهنگی تاکید کرد و  با بیان اینکه تشکیل این مدیریت واحد از موازی کاری دستگاه ها جلوگیری کرده و راه حلی برای این معضل است؛ از مسئولان و متولیان امر خواست با همفکری و مشارکت در این حوزه، خواست فوق را رقم بزنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و رئیس کارگروه فرهنگی شورا اضافه کرد: اعتقاد ما بر این اندیشه استوار است که هر جا فکر باشد موفقیت در پی آن خواهد آمد.

فیروزگاه به برگزاری جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران در شهر کرج اشاره کرد و آن را از اقدامات خوب فرهنگی که در قالب مشارکت دستگاه ها شکل گرفته است، دانست.

وی ادامه داد: با این همه به نظر می رسد استقبال هنوز آنچنان که درخور حرکتی چنین بزرگ است، تحقق نیافته و اگر تصمیم گیری برای این اقدام در قالب کارگروه و با مشارکت تمام دستگاه های فرهنگی صورت می گرفت، قطعا نتایج بهتری را از برپایی این جشنواره در شهر شاهد بودیم. ضرورت تدوین سند چشم انداز فرهنگی برای چهار سال آتی همچنین نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج از تهیه سند چشم انداز فرهنگی برای چهار سال آتی کرج به عنوان یک ضرورت اساسی در شهر نام برد.

فاطمه اسکندری سند چشم انداز فرهنگی را عاملی دانست که می توان از طریق تهیه و تدوین آن، ضرورت ها، اهداف و برنامه های مورد نیاز شهر را احصاء و تهیه کرد.
 
اسکندری اظهار داشت: برخورداری از این سند، یک اصل اساسی برای شهر است که می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کرج، در حوزه فرهنگی و اجتماعی باشد.
 
وی تهیه این سند را از اقدامات قابل اجرا در قالب کارگروه فرهنگی ارزیابی کرد و ادامه داد: کارشناسان و متخصصان امر در قالب این کارگروه می توانند نسبت به تهیه و تنظیم سند فوق اقدام نمایند.
 
اسکندری به ایجاد کمیته های این کارگروه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه پیشنهادات مختلفی در این زمینه ارائه شده است، گفت: با توجه به پیشنهادات اعضای کارگروه و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی، تعدادی کمیته پیش بینی شده است که زیرشاخه های مختلفی در ذیل این کمیته ها قرار می گیرند.
 
کمیته اجتماعی، آموزش و توانمندسازی با زیرشاخه های سبک زندگی، دین و مذهب و مسائل مرتبط با جوانان. کمیته هنری شامل هنرهای شهری، رسانه و مطبوعات. کمیته آموزش و پژوهش با زیرشاخه های مطالعات فرهنگی، تحقیق و بررسی مسائل اجتماعی، آموزش های شهروندی و کتاب و کتابخوانی از کمیته هایی است که اسکندری نام برد.
 
وی همچنین از دیگر کمیته های پیش بینی شده برای این کارگروه را کمیته مدیریت بحران با زیرشاخه مسائل امنیتی و نیز کمیته خدمات و رفاهی شامل اوقات فراغت و مسائل اقتصادی ذکر کرد.
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یادآور شد: این کمیته ها با رای گیری اعضا، قطعی شده و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
 


۱۳۹۲/۱۱/۲۰ - ۱۶:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن