تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802406984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سازمان میراث فرهنگی: گردشگری ایران باید از ظرفیت‌های بین‌المللی بهره ببرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون سازمان میراث فرهنگی:
گردشگری ایران باید از ظرفیت‌های بین‌المللی بهره ببرد
معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: نباید تنها به گردشگری در حوزه داخلی بپردازیم، باید از ظرفیت‌های بین‌المللی در زمینه گردشگری بهره‌ ببریم.

خبرگزاری فارس: گردشگری ایران باید از ظرفیت‌های بین‌المللی بهره ببرد


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسد‌الله درویش‌امیری پیش از ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران سه پیام اساسی داشت، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که برای همه ملت‌ها و قدرت‌های دنیا، پیامی برای تعریف ساختار حکومت بعد از به ثمر رسیدن انقلاب بود. وی بیان داشت: تاریخ ملت ایران تاریخ استقلال‌طلبی است و آزادی نیز در همه ابعاد زندگی مردم باید مورد توجه قرار گیرد و ثمره و نتیجه این دو نگاه جمهوری اسلامی است. درویش‌امیری افزود: در این دوران با رهبری یک مرجع و عالم روحانی جمهوری اسلامی به ثمر نشست و امروز ما در سایه مقام معظم رهبری هم با دنیا حرف می‌زنیم و هم زیر سایه اسلام و با حمایت کامل مردم، سی ‌و پنجمین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم.



معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با اشاره به شعار « نه شرقی، نه غربی» عنوان کرد: ملت ایران اعلام کرد که فرهنگ، تاریخ و تمدن باید جایگزین شرق و غرب شود، ملتی که از تاریخ 7 هزار ساله برخوردار است و آن را به عنوان میراث گرانبها در اختیار دارد، باید جایگزین نه شرقی و نه غربی شود. درویش‌‌امیری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم هویت تاریخی و میراث ما حفظ شود، جوهره درخت فرهنگی، میراث فرهنگی است، میراث فرهنگی تاریخ 7 هزار ساله ملت ماست که باید همه برای حفظ آن مراقبت کنیم. وی با تقدیر از استاندار کرمان به واسطه حساسیت‌ها و توجه ایشان برای تعیین مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: استاندار کرمان پیگیری مجدانه‌ای برای تعیین تکلیف میراث فرهنگی کرمان داشتند.



درویش‌امیری بیان داشت: گردشگری به عنوان صنعت غیر دودزا و اشتغالزایی زودبازده مطرح است، ما با وجود ظرفیت بالای حوزه گردشگری، اما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم. وی با اشاره به تنوع اقلیمی و آب و هوایی ایران افزود: از یک میلیارد و 150 میلیون نفر گردشگر سال 2013 از سراسر جهان، سهم ایران 4 میلیون نفر بوده است که 220 درصد آن مربوط به نیمه دوم سال است. درویش‌امیری با ابراز تاسف از اینکه عده‌ای هنوز نگران حضور گردشگر در ایران هستند، خاطرنشان کرد: گردشگری که به ایران می‌آید، می‌داند ما فرهنگ غنی اسلامی داریم و برای هرج و مرج، بی‌بندوباری و استفاده‌های نامشروع در هتل‌ها به ایران سفر نمی‌کند. وی عنوان کرد: گردشگر ایران برای دیدن بیش از یک میلیون و 200 هزار اثر تاریخی و تمدن 7 هزار ساله می‌آید تا ارگ سرافراز کرمان و سایر آثار را ببیند. درویش‌امیری با بیان اینکه امروز فرصت خوبی برای سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری فراهم شده است، تصریح کرد: بسیاری از دغدغه‌های سه دهه گذشته امروز از بین رفته است. معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در سفرهای خود به استان‌های مختلف کشور اهمیت گردشگری، رشد اقتصادی و اشتغال این حوزه را مورد تاکید قرار داده‌اند.



وی ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی سال جاری در جریان تصویب بودجه از حوزه میراث فرهنگی حمایت‌های زیادی داشت و گردشگری را در کنار حوزه صنعت و معدن قرار داده‌اند. درویش‌امیری افزود: در حال حاضر 10 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای حوزه صنعت، معدن و گردشگری اختصاص یافته است. وی بیان داشت: دولت توجه ویژه‌ای به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد، البته نباید تنها به گردشگری در حوزه داخلی بپردازیم، باید از ظرفیت‌های بین‌المللی در زمینه گردشگری بهره‌ ببریم. درویش‌امیری تصریح کرد: ما باید فضا را مهیا کنیم که گردشگران از سایر کشورهای جهان در ایران حضور یابند، گردشگری و میراث فرهنگی باید در خدمت یکدیگر باشند. وی با بیان اینکه بخشی از صنایع دستی ما رو به نابودی و فراموشی است، گفت: صنایع دستی کشور باید احیا شود، اینها نمادی از فرهنگ، هنر و تمدن مناطق ایران هستند. درویش‌امیری خاطرنشان کرد: همه ما در این زمین مسئول هستیم، نباید اجازه داد تا صنایع دستی به چند نفر منحصر شود و از بین برود. معاون سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: استقبال و حمایتی که از سوی استان کرمان برای حضور علی مهاجری در سازمان میراث فرهنگی وجود دارد، یک فرصت است تا کاستی‌های گذشته جبران شوند و مسیر ترقی در حال رشد را سرعت ببخشد. انتهای پیام/80017

92/11/20 - 14:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن