تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801772825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهار موسیقی فارس با اجراهای ایرانی و خارجی/ 10گروه به روی صحنه می روند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس برگزاری جشنواره موسیقی فجر درشیراز/
بهار موسیقی فارس با اجراهای ایرانی و خارجی/ 10گروه به روی صحنه می روند
شیراز – خبرگزاری مهر: در جریان جشنواره موسیقی فجر در شیراز که از 23 بهمن تا دوم اسفند برگزار می شود 10 اجرا توسط 10 گروه به روی صحنه می روند.



به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل ارشاد فارس ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران  بااشاره به اینکه تعامل و گفتمان در عرصه موسیقی، توجه به استعدادهای جوان، تبیین مبانی موسیقی علمی جهان به ویژه موسیقی شرق و جهان اسلام، دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های موسیقی و توجه به همه گونه‌های موسیقایی از جمله اهدافی است که در برگزاری این جشنواره بین المللی در تلاشیم آن را به سطحی قابل قبول هدایت کنیم. جشن ملی موسیقی با معرفی استعدادهای این حوزه   احمد همتی ادامه داد: امسال نیز مانند سالهای قبل با دو ریکرد به این جشنواره نگاه کردیم، اول اینکه میزبان هنرمندان و مخاطبان فهیم موسیقی ایرانی در قالب یک جشن ملی باشیم که مردم می توانند به وسیله هنر والای موسیقی بهره برداری فرهنگی داشته باشند و دوم استعدادهای درخشان حوزه موسیقی است که می توانند فرصتی برای عرض اندام داشته باشند. مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس ادامه داد: آنچه در جشنواره بیست و نهم موسیقی بسیار حائز اهمیت است توجه به کیفیت گروه‌های شرکت کننده داخلی و خارجی است که تلاش کردیم در فرصتی اندک گروه‌هایی را به جشنواره بیاوریم که می‌توانند در موسیقی حرفی برای گفتن داشته باشند، ازجمله گروه کشوراتریش، زیرابه هیچ عنوان دوست نداشتیم که به هر قیمت از گروه‌های بی کیفیت و درجه چندم برای بین‌المللی شدن جشنواره استفاده کنیم وجشنواره امسال یک جشنواره متنوع و با کیفیت برای سلیقه‌های مختلف خواهد بود. همتی با بیان اینکه اغلب هنرمندان شرکت‌کننده در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر از هنرمندان تحصیل کرده حوزه موسیقی هستند، گفت: خوشبختانه توانایی توام با دانش هنرمندان شرکت کننده در جشنواره در هم آمیختگی زیبایی دارد به طوریکه بسیاری از برنامه های روزهای مختلف جشنواره کارهایی هستند که تا به امروز کمتر شاهد اجرای متنوعی از آنها در قالب یک برنامه هستیم. مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس باتاکیدبراینکه اگر حمایت های انجمن موسیقی فارس و انجمن موسیقی ایران و دفترموسیقی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی و اهالی این عرصه وجود نداشت ما امروز شاهد حضور هنرمندان بنام موسیقی در جدول جشنواره نبودیم، تصریح کرد: این در حالی است که امیدواریم در صورت استمرار این فضای به وجود آمده از سال بعد شاهد برگزاری یک جشنواره مستقل درهمه جای استان باشیم، جشنواره‌ای که با حضور بزرگان موسیقی استان وکشور بتواند به سکوهای بلندتری در جایگاه جهانی خود ارتقا پیدا کند. همتی اظهار امیدواری کرد که بيست و نهمين جشنواره موسيقي فجر فارس، نوید سالی پر رونق را برای اهالی موسیقی بدهد. ارتقا سلیقه شنیداری مردم با گروه نوازی و موسیقی فجر رقم می خورد رئیس انجمن موسیقی فارس نیز در این باره به خبرنگاران، گفت: جشنواره موسیقی فجر مهمترین رویدادی است که پس از جشنواره گروه نوازی فارس می تواند موجب ارتقا سطح موسیقایی و سلیقه شنیداری مردم شود. محسن خباز با اشاره به اینکه دهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز همزمان با این رویداد بین المللی در تهران برگزار می شود، خاطرنشان کرد:همواره شیراز یک پای ثابت جشنواره موسیقی فجر بوده که به صورت مداوم و مستمر برگزار شده است.

وی در تشریح برنامه های این جشنواره در شیراز، اعلام کرد: در این جشنواره که از 23 بهمن با اجرای رسیتال فلوت و پیانو توسط گروهی از نوازندگان ایرانی و اتریشی افتتاح می شود، افزون بر اجرای گروه موسیقی سینا سبک روح و پرهام لردی فرد که از گروه های برتر جشنواره گروه نوازی سال گذشته است، علی قمصری و محمد معتمدی با موسیقی ایرانی "عبور" پنجشنبه و جمعه 24 و 25 بهمن به هنرنمایی می پردازند، یکشنبه 27 بهمن گروه آوازی تهران با حضور میلاد عمران لو و وحید تاج به اجرای موسیقی فیلم های برگزیده ی سینمای ایران و جهان خواهند پرداخت. خباز با اشاره به اینکه تمامی اجراها تا سه شنبه 29 بهمن در تالار حافظ است، ابراز داشت: در ادامه این جشنواره که برخی در تالار پیام و مجتمع فرهنگی احسان به صحنه می روند، گروه موسیقی نواحی لیان به سرپرستی محسن شریفیان دوشنبه ساعت 18 در تالار حافظ به هنرنمایی می پردازد. خباز ادامه داد: دیالوگ دیگر اجرایی است که همراه با همنوازی پیانو و کمانچه توسط پیمان یزدانیان و حسام اینانلو سه شنبه 29 بهمن موسیقی تلفیقی را ارایه می کنند. دبیر جشنواره موسیقی فجر شیراز خاطرنشان کرد: در ادامه این جشنواره نیز بخش جدیدی که گشایش یافته و امیدواریم در دوره های بعد نیز مستمر قرار گیرد تکنوازان متشکل از 6 نوازنده موسیقی ایرانی را به صحنه تالار پیام شیراز در ساعت 19 خواهند برد. وی با اعلام اینکه لحظه های بی زمان عنوان اجرای ارکستر زهی ایران است که با حضور منوچهر صهبایی و روزبه تابنده به اجرا می پردازند، افزود: اجرای این گروه در موسیقی کلاسیک پنجشنبه اول اسفند پذیرای علاقه مندان موسیقی است. موسیقی فجر دهم با نواهای محلی فارس پایان می یابد رئیس انجمن موسیقی فارس اختتامیه جشنواره را دوم اسفندماه اعلام کرد و گفت: در آیین پایانی دهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز گروه دوسار به سرپرستی علیرضا گلشن در ساعت 19 تالار احسان را با موسیقی محلی فارس آذین می بندد. خباز با اشاره به اینکه در دهمین جشنواره موسیقی فجر بخشی برای نمایش مستندهای موسیقی نیز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایش فیلم، 9 عنوان مستند موسیقی از کشورهای ایران، آلمان، سوئیس، ایتالیا، انگلستان و آرژانتین به روی پرده نمایش سالن غزل خواهد رفت. این فیلم ها در ساعت 16 از 23 بهمن تا دوم اسفند به اکران گذاشته می شود. دبیر دهمین جشنواره موسیقی فجر همچنین خبر داد: در حاشیه این جشنواره دو کارگاه تخصصی در قالب مسترکلاس نیز در شیراز برگزار می شود که در کارگاهی با عنوان مسترکلاس فلوت خانم کرین لایتنر و در مسترکلاس پیانو نیز مارگارت بابینسکی از اتریش گروهی از اهالی موسیقی فارس را آموزش می دهند. این مسترکلاس ها 22 بهمن جاری از ساعت 15 تا 18 در تالار حافظ برگزار می شود. بيست و نهمين جشنواره موسيقي فجرفارس در شيراز از 23 بهمن تا 2 اسفندماه 1392 درمجموعه فرهنگی هنری حافظ برگزار مي شود.


۱۳۹۲/۱۱/۲۰ - ۱۲:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن