تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803577656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد اجتماعی عطاران در رد کارپت انتزاعی است/ کمدی تلخی که مورد پسند شیرازی ها قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس گزارش خبری/
نقد اجتماعی عطاران در "رد کارپت" انتزاعی است/ کمدی تلخی که مورد پسند شیرازی ها قرار گرفت
شیراز – خبرگزاری مهر: اکران رد کارپت ساخته رضا عطاران از سری فیلمهای جشنواره فیلم فجر از عصر شنبه در شیراز شروع شد و توانست نظر مخاطبان شیرازی را به خود جلب کند.



به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه بخشی از تماشاگران سینما در حالیکه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز به نیمه نزدیک می شود نتوانستند برای دیدن "رد کارپت"به خاطر ستقبال گسترده مردم از این فیلم به سینما سعدی وارد شوند. در حالیکه سانس نخست این فیلم در ساعت 16 نیز با ازدحام تماشاگران در خیابان های پیرامون سینما همراه شد، در سانس ساعت 20 این فیلم نیز جمعیتی قابل توجه رفت و آمد عادی خودروها و رهگذران را  برای ساعاتی مشکل آفرین کرد. در حاشیه نمایش این فیلم که توانست سلیقه مردم شیراز را به خود جلب کند، خبرنگار مهر با گروهی از تماشاگران گفت و گو کرد. یک دانشجوی ارشد علوم سیاسی در این گفتگو "رد کارپت" گفت: در کل فیلم خوبی بود که بازی ها، فیلمبرداری و شوخی های زبانی آن بکر از آب درآمده است. حسین امینی این فیلم را در سنجش با دیگر آثار جشنواره فیلم فجر شیراز با نمره قبولی بالا دانست و درباره سطح کیفی جشنواره در شیراز، خاطرنشان کرد: نامنظمی جشنواره در قیاس با دوره های پیشین مشهودتر است، به حدی که در روز نخست جشنواره فیلم "خط ویژه" به سانس های صبح نرسید در حالیکه بلیت فروشی شده بود. این موضوع تا آخرین لحظات ادامه داشت که در نهایت این فیلم در سانس 8 شب اکران شد. وی جابه جایی فیلم ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: تماشاگرانی که در نبود اطلاع رسانی به موقع بلیت خریدند با جابه جایی فیلم شگفت زده شدند. از سویی این تماشاگر پیگیر سینما، فروش اینترنتی بلیت را ناقص عنوان کرد و گفت: برخی از بخش های بالکن سینماسعدی و سالن کف آن از ردیف 1 تا 20 چون باید آنلاین فروخته می شد خالی ماند. امینی جشنواره فیلم فجر را برای سینمادوستان دانست و افزود: بخشی از تماشاگران با دعوتنامه به جشنواره می آیند و همین موجب می شود تا 15 دقیقه پیش از آغاز فیلم هم بلیت فروشی انجام نگیرد. نقد اجتماعی عطاران در رد کارپت انتزاعی است محسن نطنج هم در این گفتگو "رد کارپت" را شایسته ارزیابی کرد و گفت: این فیلم از بابت اینکه جنسی از انتزاع را در بازی ها دارد که بیشتر بازی نکردن یا کم بازی کردن در عین بازی است مورد توجه من قرار گرفت. این استاد دانشگاه بازی هنرپیشگان این فیلم را حرکت روی مرزی باریک از نقش آفرینی عنوان کرد و افزود: در این مرز ظریف تماشاگر  میان مرز واقعیت و مستند می ماند. وی  که در عین پرداختن به رشته معماری به سینما علاقه دارد سینمای رضا عطاران را به سویی دانست که به مرور گونه ای از نقد اجتماعی را دنبال می کند.

وی  خاطرنشان کرد: نقد اجتماعی عطاران از نوع انتزاعی است که سمت و سوی عام تاریخی دارد. از این رو که وی وضعیتی اجتماعی را در فضای نقد اجتماعی می گنجاند. این استاد دانشگاه فیلم عطاران را از جنس سینمای غیرقصه گو دانست و افزود: عطاران در "ردکارپت" در بازی و جنس سینمایی نسبت به موقعیت ها منفعل عمل نمی کند. چراکه این فیلم در ذات خود قصه، اینتراکتیو عمل می کند. این تماشاگر  ضعف فیلم را برشمرد و گفت: در جاهایی از "رد کارپت" نماهای انتقالی ضعیف و دارای تیک مشخص بود. وی که "رد کارپت" را به عنوان نخستین فیلمی که در قالب جشنواره دیده است ابراز امیدواری کرد تا دیگر آثار به ویژه "خانه پدری" را نیز ببیند. کمدی تلخی مورد پسند یک بانوی کتابفروش هم با انتقاد از اینکه 20 دقیقه از ابتدای فیلم را به خاطر ازدحام از دست داده است، گفت: از آنجا که فکر می کردم با فیلمی کمدی روبه رو شوم، اما آن را یک کمدی تلخ دیدم که مورد پسندم قرار گرفت. شیدا امامی موسیقی و کارگردانی "رد کارپت" را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این فیلم بدین لحاظ و بازی هنرپیشه و فیلمبرداری از آثاری است که می توان به آن دل بست. وی که تاکنون سه فیلم از آثار سیزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز را دیده است، تاکید کرد: رد کارپت سومین فیلمی است که از میان این سه به نظر من بهتر بود. امامی افزود: شاید ردکارپت نتواند سلیقه منتقدان را جلب کند، اما شاید این توانایی را داشته باشد نظر مردم را با خود همراه کند. این کتابفروش، جشنواره فیلم فجر شیراز را درگیر بی نظمی ها دانست و خاطرنشان کرد: متمرکز شدن فیلم ها در یک سینما اصلا خوب نیست، چراکه در دوره های پیشین تماشاگران از  انتخاب های بیشتری برخوردار بودند. وی دیگر عیب جشنواره را توزیع بلیت فیلم ها در میان سازمان ها عنوان کرد. تجربه کارگردانی یک هنرپیشه روی فرش قرمز در پیوند با این موضوع یک عکاس نیز در گفتگو با مهر دلیل انتخاب "رد کارپت" را علاقه به رضا عطاران و تجربه کارگردانی یک هنرپیشه عنوان کرد و گفت: چون ترجیح می دهم پیش از دیدن فیلمی مطلبی درباره آن نخوانم، بدون هیچ پیش زمینه ای به دیدن این فیلم آمدم تا نخستین اثری باشد که در این دوره جشنواره می بینم. رضا قادری در ارزیابی جشنواره، خاطرنشان کرد: چون سینما سعدی در مرکز شهر قرار دارد از بابت در دسترس بودن بهترین گزینه ممکن است، اما اگر سینمایی همچون سینما پرسیا بازسازی شده بود می توانست با امکاناتی که دارد به بهتر برگزاری جشنواره کمک کند. به گزارش خبرنگار مهر، در حالیکه بخش هایی از صندلی های بالکن و بخشی از سالن کف سینما سعدی هنوز برای آن عده از تماشاگرانی که ساعتها در صف تهیه بلیت سانس ساعت 20 "رد کارپت" که با تاخیری 25 دقیقه ای به روی پرده رفت جا داشت، این گروه از تماشاگران موفق به تهیه بلیت نشدند.


۱۳۹۲/۱۱/۲۰ - ۰۹:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن