تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803103020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناسان :رفع ناهنجاریها و بداخلاقی ها در ورزش نیاز به کار فرهنگی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناسان :رفع ناهنجاریها و بداخلاقی ها در ورزش نیاز به کار فرهنگی دارد شیراز -ایرنا- چند صباحی است برخی بداخلاقی ها در جامعه ورزش و جوانان کشورمان مشاهده می شود که این پدیده خطرناک با دین و فرهنگ ما هم خوانی ندارد.


کارشناسان ورزش و جوانان بر این باورند برای انجام پروسه اخلاق محوری در هر جامعه ای نیاز به زمان دارد تا بتوان ناهنجاریها را به هنجار تبدیل کرد چرا که اصولا پروسه فرهنگ زمان بر است و گاه به انتقال نسل ها کشیده می شود.
معاون فرهنگی و امورجوانان فارس گفت :نمی توانیم حرکت جهشی در حل مشکلات فرهنگی ورزش انجام دهیم و برای حل آن باید به تدریج عمل کرد تا بتوان موثر بود .
محسن سالاری بیان داشت: دربحث فرهنگی و اخلاقی ابتدا ، باید ها و نبایدها در حوزه ورزش را باید مشخص کنیم.
وی افزود: تدوین منشور اخلاقی ما را به یک ادبیات مشترک در حوزه اخلاقی ورزش می رساند هرچند که به اعتقاد بسیاری از افراد استانداردهای اخلاقی ورزش مشخص است .
معاون فرهنگی و امور جوانان با بیان این پرسش که آیا ضرورت تدوین منشور اخلاقی در حل مشکلات فرهنگی ورزش کمک می کند اظهار داشت: درحوزه فرهنگی برای انتظار از ورزشکاران تعریف مشخصی نداریم.
سالاری تصریح کرد: هر کدام از ما متولی فرهنگ هستیم و به سهم خود باید بتوانیم در حل مشکلات فرهنگی ورزش موثر باشیم.
پیشکسوت ورزش های رزمی استان نیز بیان داشت: به هرباشگاه که می رویم منشور اخلاقی نصب شده،آیا این امر محقق می شود؟ ضمن اینکه تعریف استانداردهای اخلاقی برای ورزش بسیار سخت و مشکل است.
محسن بنایی ادامه داد: ورزش با وجود هیأت ها ، سبک ها ، مربیان ، داوران و ورزشکاران گستردگی زیادی دارد و این در حالی است که همه از ورزش انتظار اخلاق دارند.
وی با بیان اینکه از قدیم ارزش های اخلاقی ورزش مشخص بوده و جوانمردی و فتوت در بین ورزشکاران اهمیت داشته است،گفت: منشور اخلاقی ممکن است برای همه گیرا نباشد و با آن کنار نیایند اما این منشور را باید هدفمند کنیم.
پیشکسوت و مربی دو و میدانی نیز بیان داشت: اخلاق در ورزش موضوع حساس و ارزشمندی است اما مدتهاست به ویژه در میادین ورزشی فراموش و ضعیف شده است .
نرگس رستمی افزود: بسیاری از مسائل اخلاقی ورزش از مدیران جامعه شروع می شود و بر اساس قانون تکثیر به رده های پایین منتقل می شود.
وی اظهارداشت:وقتی رفتار و بیان مربی نادرست باشد براساس قانون تکثیر به ورزشکار نیز منتقل می شودو به همین دلیل تا نسل های بعد ادامه می یابد.
وی اضافه کرد:نصب منشور اخلاقی در میادین فایده ندارد و باید بتوانیم مدیران، مربیان و حتی خانواده ها را در خصوص مسائل تربیتی آموزش دهیم .
رییس هیأت والیبال استان نیز با بیان اینکه اخلاق مساله تحکمی نیست عنوان کرد: جوانان در طول دوران تحصیل و در سطح دانشگاه در خصوص مسائل اخلاقی بسیار شنیده اند اما موثر نبوده است.
منوچهر اسدی پویا تصریح کرد: از هرکس در هر صنفی استانداردهای اخلاقی را بپرسید می داند ولی مساله ما این است که از عمل فاصله گرفته ایم و فقط از اخلاق حرف می زنیم و عمل نمی کنیم.
این کارشناس ورزشی نویس فارس، بیان مسائل اخلاقی در کنار مسائل فنی را بیشتر دانست و بیان کرد: برخورد تحکمی در نهادینه کردن اخلاق هیچ وقت جواب نداده و نخواهد داد .
مربی دوومیدانی فارس نیز اظهار داشت: امروزه اخلاق گم شده ورزش است در حالی که همیشه در ورزش ندای جوانمردی و مروت سرمی دهیم.
سید جواد صغادی با بیان اینکه باید از شعار پرهیز کنیم و کاربردی حرف بزنیم ، گفت: آستانه تحمل مربیان و ورزشکاران ما پایین است و این موضوع را باید با حضور روانشناسان ریشه یابی و برطرف کنیم.
وی افزود: ما به عنوان مربی نباید حس ارزشمند بودن ورزشکار را خدشه دار کنیم زیراهر ورزشکار برای خود ارزش قائل است و از بین بردن این حس سبب بروز رفتارهای ناپسند در ورزشکار می شود.
صغادی اضافه کرد: مربی بایدبتواند احساسات خود را مدیریت کند تا اثر گذاری بهتری بر ورزشکار داشته باشد ضمن اینکه باید بتواند شنونده خوبی باشد تا حرف ورزشکار را خوب بشنود.
نایب رییس و مربی رشته رزمی استان نیزاثر رفتار مربی را بی بدیل دانست و گفت: برخورد دوستانه با ورزشکار بهترین اثر را دارد و می تواند تاثیر ماندگاری در رفتار ورزشکار بر جای بگذارد.
سیده سهیلا دهقانی افزود: باید از مربیان شروع کنیم زیرا مربی که خود اخلاق و رفتار مناسب ندارد قطعا اثر نامطلوبی بر رفتار ورزشکار می گذارد.
پیشکسوت ومربی با سابقه فوتبال فارس نیزبا بیان اینکه ریا در ورزش اثر نامطلوبی بجا گذاشته گفت: افراد موثر و با اخلاق در ورزش گم شده اند، کسانی که تجربیات آنها در میادین ورزشی از هر کلاسی موثرتر است .
اصغر اکبری ادامه داد: پیشکسوتان ورزش می توانند به فرهنگ ورزش استان کمک شایانی داشته باشند در حالی که اکنون از بسیاری از آنها فراموش شده اند.
مسوول پایگاه اطلاع رسانی ورزش و جوانان فارس نیز با تایید اثر و نقش مربی و آموزش های کاربردی اخلاقی اضافه کرد: خانواده در تربیت و انتقال مسائل اخلاقی به ورزشکار بسیار موثر است و این در حالی است که مشکلات اقتصادی جامعه فرصتی برای تربیت نمی گذارد.
حمید رضا خلیقی ادامه داد:مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه بروز خود را در میادین ورزشی نشان می دهد و جوانانی که تفریح و شغل ندارند و در ورزشگاه نیز به آنها بی احترامی می شود آنگاه ساختار شکنی و اقدام به بد رفتاری می کنند.
وی افزود: تا زمانی که مشکلات طبقاتی در جامعه امروز حل نشود نمی توان انتظار حل ناهنجاریها رادر ورزش داشت زیرا مشکلات فرهنگی ما نشات گرفته از مسائل اقتصادی است.
خلیقی اضافه کرد: به جای اینکه حصارها را برداریم متاسفانه امروز در شهر شیراز برای حل مشکل ترافیک به مردم پایتخت فرهنگی توهین می شود و خیابانها را با سدهای بتنی و آهنی تفکیک می کنیم که این عین بی حرمتی است در حالی که برای حل این مشکل باید ابتدا زیر ساخت های حمل و نقل را فراهم کرد. ک/ 4
7368/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن