تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818989254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی بر اهمیت برقراری امنیت در لبنان تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در دیدار رییس جمهوری لبنان لاریجانی بر اهمیت برقراری امنیت در لبنان تاکید کرد بیروت – ایرنا - « علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم جشن تصویب قانون اساسی جدید تونس با « میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان دیدار و بر اهمیت برقراری امنیت در این کشور تاکید کرد.


به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری ملی لبنان،لاریجانی در این دیدار که روز جمعه در تونس برگزار شد، بر اهمیت برقراری امنیت و ثبات در لبنان بویژه در سایه اوضاع حساس کنونی منطقه خاورمیانه تاکید کرد.
رییس مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای استقرار امنیت در منطقه معطوف کرده و از هر نوع همکاری با دولت و ملت لبنان که موجب کاهش مشکلات منطقه شود، استقبال می کند.
رییس جمهوری لبنان نیز خواستار همکاری لبنان وایران برای حل مشکلات در منطقه شد.
لاریجانی و سلیمان در باره روابط ایران و لبنان و راههای تقویت آن و همچنین اوضاع کنونی منطقه و تحولات در آن گفت وگو و تبادل نظر کردند.
رییس مجلس شورای اسلامی و رییس جمهوری لبنان برای شرکت درمراسم جشن تصویب قانون اساسی جدید تونس به این کشور سفر کرده اند.
براساس این گزارش ، رییس جمهوری لبنان در این مراسم که در محل ساختمان مجلس ملی موسسان تونس در منطقه باردو پایتخت این کشور برگزار شد، در سخنانی با تاکید بر اینکه وحدت یک کشور نیازمند ملت و دولتی مسئولیت پذیر است، نسبت به رشد و شکوفایی تونس در سایه قانون اساسی جدید، ابراز امیدواری کرد.
وی با بیان اینکه تصویب قانون اساسی جدید تونس در چند معنی خلاصه می شود، اظهار داشت: اول اینکه تونس توانسته است انتقال قدرت را با موفقیت پشت سر گذارد و این امر بر اساس اصول دموکراتیک صورت پذیرفته است.
سلیمان با بیان اینکه بسیاری پیش از این نسبت به متن قانون اساس جدید تونس ابراز نگرانی کرده بودند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این قانون اساسی جدید انتظارات مردم تونس را برآورده ساخته و اطمینان می دهد که دولت برای آزادی ها و حقوق مردم اهمیت قائل است.
رییس جمهوری لبنان با تاکید بر اینکه تونس در زمینه حفظ حقوق زن پیشتاز بوده است، گفت: قانون اساسی جدید نیز این حقوق را تضمین کرده و از کسب و کار او دفاع می کند و این قانون بابی جدید را مقابل آینده تونس گشوده است.
وی با بیان اینکه قانون جدید تونس بر عدم تمرکز اداری در کشور تاکید دارد، افزود: اینکه در قانون جدید مساله تشکیل دادگاه عالی قانون اساسی ذکر شده، نشان از استحکام آن دارد.
خاورم**2024 ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن