تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804101307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله ضدانقلاب به دودمان پهلوی!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



حمله ضدانقلاب به دودمان پهلوی!
طرفداران رژیم گذشته که از تز شعبان بی مخ پیروی می کنند کارهای کوچک و بدیهی رضاشاه و شاه را آنچنان بزرگ می کنند که گویا در تاریخ نظیر آن دیده نشده است.




  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، در نوشتاری که در یکی از سایت های خبری ضدانقلاب منتشر شده است، دودمان پهلوی به باد انتقاد گرفته شده است و جالب آنکه این انتقادات از سوی کسانی منتشر شده است که زمانی خود از طرفداران همین بساط پادشاهی بودند.
در ابتدای این نوشتار آمده است: «ما در تاریخمان قهرمانان بزرگی داشته ایم که هرکدام خدمات ارزنده ای به این کشور انجام داده اند ولی هیچکدام عنوان “کبیر” به دست نیاوردند. نیازی نیست که راه دوری برویم. در همین چند سده گذشته، کریمخان زند که فردی مردم دار و وطن پرست بود نیز ایران را یک پارچه کرد و دشمنان را برانداخت.
در مورد کشورهای دیگر نیز هیچکدام از زمامداران خارجی مانند ژرژ واشینگتون، آبراهام لینکلن، مهاتما گاندی، و نلسن مندلا که هرکدام شجاع و دلیر بوده و خدمات بزرگی به کشورشان و بشریت انجام دادند، عنوان “کبیر” به دست نیاوردند.
در سال ۱۹۶۷ شاه پرافاده و خودخواه، که کمترین کاری را سوای دیکتاتوری و خودکامگی برای ملت محروم و بینوای ایران نکرده بود، بر تخت نادری نشسته و ۲۵۰۰ سال شاهنشاهی را اعلام می کند. یکی نبود که از این خودباخته و متشکر به خود بپرسد، تو کجا، و نادر کجا؟. نادر مملکت از دست رفته پاره پاره شده را در مدت ده سال جانفشانی به ایران بازگرداند، ولی شما ۳۷ سال در جازدید، بحرین را فروختید، و کل ایران را به باد دادید؟.
رضا شاه از جنایت و مال اندوزی هم بر کنار نماند. او به خواست انگلیس ها بر سر کار آمد و با خواست آنان از کار بر کنار شد. بنابراین، فرد ملی و برانگیخته از میان ملت نبود و دادن عنوان کبیر به وی کار نادرست و بی خردانه ای است.
آیا نامیدن رضا شاه کبیر مسخره نیست؟ حال، نامیدن رضاشاه به عنوان کبیر دیگر چه صیغه ایست؟. رضا شاه فردی بود که به خواست و قدرت انگلیسی ها روی کار آمد. او هیچگاه به منافع آنان آسیبی نرسانید و هنگامی که وجودش برای آنان زیان آور بود، عذرش را خواستند، او را از کار برکنارنموده و به گوشه ای تبعید نمودند. رفتن رضا شاه از کشور همان و چراغانی و جشن گرفتن مردم در شهرهای بزرگ همان. رضا شاه در عین دیکتاتوری و خود پسندی حکومت کرد مخالفین عقیده سیاسی اش را با بیرحمی از پای در آورد.
سوء استفاده از پست و مقام رضا شاه نه تنها جنایاتی چند کرد که هرکدام لکه ننگی بر تاریخ گذاشته شده، او از لحاظ دزدی و غارت سرمایه و املاک مردم کم نظیر بود. حسین فردوست دوست و هم پیاله همیشگی شاه، می گوید که پس از رفتن رضا شاه، املاک زیادی به محمد رضا رسید. در آمد وی تنها از مستغلات شمال، سالی ۶۲ میلیون تومان بود. املاکی که شاه و پدرش به تدریج ازمردم گرفته و یا با بهای ناچیزی خریده بودند، بنا به گفته  منصور مزین رئیس املاک بنیاد پهلوی گرگان، املاکی که به زور از مردم گرفته بود، ازگرگان تا مرز شوروی ادامه داشت. مزین درمدت ده سال به فروش زمین های گرگان پرداخت، و آن گاه به سراغ زمین های بجنورد و گنبد رفت.
حال، باید دید هنگامی که شاهزاده پدربزرگ خود را کبیر می نامد و به او افتخار می کند بر چه اساسی است.
خدمات رضا شاه؟ کارهایی که رضا شاه انجام داد در حدی است که بسیاری از دیکتاتورها در کشورشآن انجام داده اند. هیتلر، پینوشه، صدام، قذافی، ولی این خدمات در مورد کارهای خلاف و اشتباهات رضا شاه چندان نمره مثبتی به او نمی دهد تا چه رسد به دادن عنوان “کبیر” و افتخار کردن به او. بدیهی است طرفداران رژیم گذشته که از تز شعبان بی مخ پیروی می کنند کارهای کوچک و بدیهی رضاشاه و شاه را آنچنان بزرگ می کنند که گویا در تاریخ نظیر آن دیده نشده است.
افتخار شاهزاده به پدرشان: محمد رضاشاه پدر شاهزاده بسیار مغرور و متکبر، دیکتاتور، خودکامه، مال اندوز و زنباره بود. از نظر جنایت و آدم کشی نیز برملا نبود. تأسیس ساواک و دستگیری، شکنجه و کشتن مخالفین و جوانان میهن پرست. شاه با دیکتاتوری آنچنان قدرت را قبضه کرده بود که کسی را یارای نفس کشیدن نبود. سه صفت غیر مردمی خود بزرگ بینی، زنبارگی، و مال اندوزی در او غوغا می کرد و کم نظیر بود.
حال، باید دید هنگامی که شاهزاده پدربزرگ خود را کبیر می نامد و به او افتخار می کند بر چه اساسی است؟.
گویا فرزند هیتلر هم از داشتن جانوری به عنوان پدر خود افتخار می کند. آیا افتخار به پدر بزرگ جنایتکار تأیید و همفکری در جنایت های آنان نیست؟. حال، شاهزاده که به پدر و پدر بزرگ قلدر و دیکتاتور خود افتخار می کند نشانه چیست؟.   شاهزاده می تواند مانند هرفرد دیگری پدر خود را دوست داشته باشد ولی نمی تواند و نباید دیکتاتوری، خود پسندی و خود بزرگ بینی، مال اندوزی، و زنبارگی او را نادیده گرفته و به او افتخار کند. اگر ما به کسی افتخار کنیم، طبیعتاً راه و روش او را نیز دنبال می کنیم.
وظیفه یک مقاله نویس آنست که با توجه به اسناد موجود کارهای خوب و بد هر سیاستمداری را ارزیابی کند. وقتی ما می گوییم رضا شاه و فرزندش هردو آدم کشتند و جنایت کردند و یا اموال و املاک مردم را به زور تصرف شدند، نباید فراموش کرد که جنایت، جنایت است چه کشتن یک فرد بیگناه و یا کشتار هزاران نفر...
نکته دیگر آن که خدمات روزمره و اجتماعی مانند ساختن جاده، پل، آموزشگاه را همه دیکتاتورها انجام داده اند و چیزی نیست که گروهی مانند شاهپرگ ها و آفتاب پرستان بخواهند بدان ببالند. همه روزه کارهای بسیار عظیم و خدمات بزرگ علمی، تکنولوژی، و اجتماعی در سرتاست جهان بدون سر و صدا انجام می شود که کارهای جزیی شاه و حتی پدر ایشان چندان قابل توجه نیست.
ضمناً کارهایی که شاه به دستور کندی به طور ناقص و غلط در ایران مانند تقسیم اراضی، و مانند آن انجام داد که بنام مسخره و چندش آور انقلاب سپید به حلق مردم ایران فرو کردند. کاملا بی محتوا و دارای نتایج نادرست و غلط و خانمان برانداز بود.
نکته پایانی:
چنانچه شعبان بی مخ های گرد شاهزاده بخواهند دور از ادب، بی منطق و از روی بیسوادی مانند همیشه به مقاله مستند ما حمله کنند، ما مطالب نوشتنی و گفتنی در مورد رژیم گذشته بسیار زیاد داریم و باید منتظر مقاله های بعدی ما باشند.

310




۱۳۹۲/۱۱/۱۸ - ۲۰:۳۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن