تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802940111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس افغان: انقلاب اسلامی ایران نقشه ژئوپلتیک منطقه را تغییر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس افغان: انقلاب اسلامی ایران نقشه ژئوپلتیک منطقه را تغییر داد کابل - ایرنا- ˈسردار محمد رحیمیˈ استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی افغانستان و منطقه، گفت: انقلاب اسلامی ایران نقشه ژئوپلتیک منطقه را تغییر داد.


سردارمحمد رحیمی روز پنج شنبه در گفت وگو با ایرنا در کابل برخی کشورها را از انقلاب و تغییرات ناشی از انقلاب اسلامی ایران ناراحت و عصبانی توصیف کرد و گفت:کشورهایی که از نقش جدید ایران در منطقه ناراحت بودند فشارهای سیاسی و تحریم های اقتصادی را بر جمهوری اسلامی اعمال داشتند.
این استاد دانشگاه کابل گفت:تحریم ها و فشارهای اعمال شده باعث شد مدیران سیاسی ایران با استفاده از منابع داخلی بر مشکلات فائق آیند و به پیشرفت های خوبی دست یابند.
رحیمی بهره گیری از نیروهای بومی را موفقیتی بزرگ برای ایران دانست و گفت با انقلاب اسلامی ایران تغییرات بنیادی در ایران پدید آمد، از این رو طی 35 سال گذشته نگاه به درون و تاکید به سرمایه داخلی، ملی و علمی با توجه به تحریم های وضع شده علیه جمهوری اسلامی، این کشور را به سوی خودکفایی سوق داد.
کارشناس افغان گفت: دولت جدید جمهوری اسلامی اکنون با دیپلماسی موفق توانست به کشورهای منطقه و فرا منطقه نزدیک شود و پس از 35 سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ایده های انقلاب را به پیش بردند و مشکلات بین المللی را نیز یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد و مشکلات را کمتر کند.
به باور رحیمی در مجموع این دستاورد ها نشان می دهد که ایران مسیر خوبی را طی کرده است و با استفاده از تجاربی که طی این سال ها بدست آورده است می تواند در سطح بین المللی موثر تر عمل کند و موقعیت ایران را از لحاظ سیاسی و منطقه ای به قدرت بزرگ منطقه ای در غرب آسیا مبدل کند.
این کارشناس افغان گفت: تاکید جمهوری اسلامی ایران به استفاده از نیروهای بومی در روند انقلاب فرهنگی کمک کرد که محققان ایرانی منابع فرهنگی، دینی و علمی خود را که از گذشته داشتند، مورد بازنگری قرار دهند و با اتکا به نیروهای داخلی به مقابله با تحریم های سیاسی و اقتصادی بروند.
رحیمی گفت: سهم تحقیق و پژوهش در مسائل فرهنگی و دینی ایران افزایش یافته و این روند کمک کرده است تا توانایی های علمی جمهوری اسلامی ایران نیز افزایش یابد.
این استاد دانشگاه افغانستان دست آوردهای نظامی، علمی و اقتصادی ایران با اتکا به نیروی داخلی را در سطح منطقه خوب توصیف کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه امیدی برای سایر جنبش های آزادی بخش در فلسطین، افغانستان و کشورهای آمریکای لاتین بود.
رحیمی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ایده های آزادی خواهی مبتنی بر برابری و عدالت خواهی شکل گرفت در واقع می توان گفت که منشا آن انقلاب ایران بود.
رحیمی تصریح کرد که انقلاب اسلامی ایران به یک کانون امید برای جنبش های آزادی خواه مبدل شد که خواهان مشی آزاد تر و روابط بین المللی بهتر بودند.
رحیمی نظام بین الملل را امروز متاثر از نوع چینش های قدرتی دانست که بعد از جنگ جهانی دوم توسط کشورهای بزرگ غربی بوجود آمد و گفت: این امید وجود دارد که با حضور کشورهای مانند ایران، چین، برزیل و اقتصاد های نو ظهور، تعدیل در این نظام بوجود آید.
وی گفت که شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی ایران نیز جرقه امیدی را برای ملت های دیگر زد و بر روابط بین الملل نیز تاثیر گذاشت و میل برای پذیرش مطالبات ملت های دیگر را هم بوجود آورد.
آساق م**ع.ن**1501
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن