تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818863958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدرس دانشگاه: فتوای هسته ای رهبر معظم انقلاب بازتاب جهانی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدرس دانشگاه: فتوای هسته ای رهبر معظم انقلاب بازتاب جهانی دارد قم ـ ایرنا ـ یک مدرس دانشگاه گفت: فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحریم ساخت و نگهداری سلاح هسته ای بازتاب جهانی دارد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود یوسف وند روز پنجشنبه در دومین پیش نشست تخصصی همایش ملی فقه هسته ای ادامه داد: بازتاب جهانی این فتوا، باعث شده حتی رییس جمهوری آمریکا نیز از آن یاد کند.
وی با تاکید بر اینکه عامه فقهای شیعه و اهل سنت فتوا به حرمت استفاده و نگه داری از بمب هسته ای داده اند افزود: حرمت افساد در زمین، حرمت مسموم کردن جبهه دشمن و حرمت قطع درختان و مزارع از جمله مبانی فقهی حرمت استفاده از بمب هسته ای است.
یوسف وند با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و توسعه حوزه های علمیه از فقه فردی عبور کرده و به فقه اجتماعی رسیده ایم افزود: با توسعه مباحث هسته ای و ساخت بمب های مخرب و قوی ، فقه به حوزه مباحث هسته ای نیز ورود کرده است.
وی با بیان اینکه برای حرمت استفاده از بمب هسته ای می توان به قواعد حقوقی زیادی استدلال کرد افزود: ˈقاعده وزرˈ و ˈحرمت سعی بر فسادˈ از جمله دلایل فقهی حقوقی برای اثبات حرمت استفاده از تسلیحات هسته ای است.
یوسف وند با اشاره به اینکه محیط زیست میراث مشترک بشریت است اضافه کرد: بمب اتمی علاوه بر اینکه منطقه نظامی دشمن را آلوده می کند به همسایه های جنگ نیز آسیب وارد کرده و حتی آثار آن نسل های بعدی و کسانی که در جنگ نیز نبوده اند را نیز دچار آسیب می کند.
وی گفت: بمب اتمی با تخریب، تبخیر، آسیب شدید گرمایی و آسیب شدید انفجاری که ایجاد می کند اثرات بسیار مخربی بر انسان ها و محیط زیست آنان وارد می کند بگونه ای که یک بمب می تواند تا 300 میلیون درجه سانتیگراد گرما تولید کند.
یوسف وند گفت: بمب های اتمی تاثیرات سرطانزایی نیز داشته و آثار آن سالهای سال بر محیط زیست و آب و هوا باقی می ماند.
دومین پیش نشست تخصصی همایش ملی فقه هسته ای با موضوع ادله فقهی منع بکارگیری سلاح هسته ای با رویکرد حقوق بشر دوستانه محیط زیست روز پنجشنبه با حضور طلاب و پژوهشگران فقهی حقوقی در مدرسه حجتیه قم برگزار شد.
همایش ملی فقه هسته ای روز 30 بهمن امسال در سالن همایش های سازمان انرژی اتمی برگزار می شود.ک/2
569/ 550/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن