تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804671603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلارهای نفتی ورزشکاران مطرح جهان را به تابعیت قطر درمی آورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دلارهای نفتی ورزشکاران مطرح جهان را به تابعیت قطر درمی آورد گناوه- ایرنا- کشور کوچک اما ثروتمند قطر با صرف مبالغ میلیونی از دلارهای نفتی این کشور همچنان ورزشکاران مطرح خارجی را به تابعیت خود درمی آورد.


به گزارش ایرنا از رسانه های منطقه ؛ این روند که در سال 1982 میلادی ستارت خورد هم اینک طوری گسترش یافته که غالب اعضای تیمهای ملی قطر در تمامی رشته های ورزشی از ورزشکاران چند ملیتی تشکیل شده است .
درآخرین مورد تمام اعضای تیم ملی هندبال قطر که در دوشب گذشته توانست بر تیم ملی هندبال کشورمان در رقابتهای آسیایی بحرین به برتری برسد وراهی فینال شود بازیکنان مطرح از کشورهای اروپایی ؛ آمریکای جنوبی مصر والجزایر بودند که طی چند سال اخیر با تطمیع آنها به تابعیت قطر درآمدند.
در دیگر ورزش های گروهی کار برهمین منوال است وغالب اعضای تیمهای ملی قطر در والیبال ؛فوتبال ٰ بسکتبال ٰواترپلو؛هاکی ٰفوتسال و... بازیکنان برجسته غیر بومی هستند که باگرفتن پولهای هنگفت وامتیازهای دیگر تابعیت قطری گرفتند وبرای اکثر آنها نامهای جدید عربی انتخاب کردند. در رشته های انفرادی این روند نمود بیشتری دارد زیرا نامهای بزرگی که بعضا سابقه دریافت نشانهای جهانی یا المپیکی دارند به نام قطر درمیادین جهانی حضور پیدا میکنند که برای مثال قهرمان پینگ پونگ زنان جهان که یک خانم چینی است اخیرا برای قطر به میدان رفت ومقام نخست دنیا را برای این کشور که حتی در رده مسابقات تیمهای منطقه خلیج فارس جایگاهی نداشته به دست آورد.
همچنین درسالهای اخیر کشتی گیرانی از بلغارستانی بادریافت مبالغ نجومی به عضویت تیم ملی قطر درآمدند. در رشته های قایق رانی ٰتکواندو ؛کاراته ؛ژیمناستیک ؛اسکواش ؛گلف ؛و... نفرات برجسته از کشورهای متعدد با پول تطمیع شدند وپیراهن تیم ملی قطر را برتن می کننند. اولک یاناکوف تیرانداز بارز روس روز گذشته مقام قهرمانی ومدال طلا تیراندازی باکلت از مسافت 25 متری مردان را درمیان شرکت کنندگان کشورهای مختلف برای قطر به دست آورد.
همچنین متقاعد کردن ورزشکاران کنیایی برای پذیرش ملیت قطری، برای قطر در دو و میدانی پر سود بوده است.
این روند باˈ استفن که رونو ˈ دونده دو های نیمه استقامت آغاز شد که در سال 2003، به ازای ماهانه 100 دلار تا آخر عمر، ملیت کنیایی خود را با گذرنامه قطری عوض کرد و نام خود را به سیف سعید شاهین تغییر داد.
علاوه بر این تعدادی از دوندگان زن ومرد مسافت های مختلف از کشورهای آتیوپی وکنیا و ورشکاران برجسته رشته مدال آور دو ومیدانی شامل پرتاب نیزه ٰدیسک وچکش ٰ وانواع پرش ها درمقابل امتیازهای گوناگون تابعیت قطر را پذیرفتند.
مقام های دو و میدانی کنیا می گویند قطر به آنها قول داده بود در برابر تغییر ملیت دونده ها، یک استادیوم در شهر الدورت بسازد، اما آنها شکایت می کنند که این موضوع هیچگاه محقق نشد.
با این حال رسانه های جهانی از انتقاد شدید سپ بلاتر، رییس فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال، از فعالیت موسسه ای به نام آکادمی اسپایر(Aspire) خبر دادند که 6000 کارمند آن، با ارزیابی بیش از نیم میلیون پسر نوجوان، بهترین بازیکنان جوان فوتبال را از هفت کشور آفریقایی کامرون، نیجریه، سنگال، غنا، آفریقای جنوبی، کنیا و الجزایر تحت برنامه ای بورسیه مانند، به دوحه منتقل می کنند و امکان تحصیل و تعلیم فوتبال را در اختیار آنها قرار می دهند.
بلاتر در پاسخ به نامه ای از سوی پنج عضو پارلمان اروپا درباره اهداف واقعی پروژه اسپایر ابراز نگرانی کرده بودند، گفت: برپایی شبکه های استخدام در این هفت کشور اهداف واقعی موسسه اسپایر را بر ملا می کند. این موسسه یک مصداق کامل استثمار است.
بی شک قطر که با اتهام رشوه دادن برای دریافت میزبان رقابتهای فوتبال جام جهانی سال 2022 دوحه همچنان مواجه است در صدد آن است تا از مدارس فوتبال اسپایر بهترین ها را برای تشکیل یک تیم ملی فوتبال نیرومند برای آن رقابتها انتخاب کند.ک/4
7476 گزارش از: قاسم جنتی اصل
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن