تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819163627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسالت در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رسالت در یک نگاه تهران - ایرنا - «جواب نقد را با نقد بدهید»، «خواستار آزادی موسوی و کروبی هستیم!» و «شهید نواب صفوی بنیانگذار ایده جهانی شدن اسلام بود» مهمترین موضوعاتی است که روزنامه رسالت روز پنجشنبه آن ها را انعکاس داد.


روزنامه رسالت در تیتر نخست خود به موضوع جواب نقد را با نقد بدهید، پرداخت. عماد افزوغ استاد دانشگاه، گفت: اگر منتقد را بی سواد خطاب کنیم یعنی مفهوم نقد را نمی دانیم. وی در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور و کم سواد خواندن منتقدان مذاکرات ژنو گفت: ابتدای صحبت های روحانی در جمع روسای دانشگاه و تاکید بر فراجناحی دانشگاهها بسیار خوب بود اما زمانی که صحبت از مذاکرات ژنو شد و رییس جمهور گروه خاصی را مورد عتاب و خطاب قرار داد اتفاق خوبی نبود و این عدم انسجام صحبت های رییس جمهور را نشان می دهد. قبل از اینکه مصداق و جریانی را مورد خطاب و عتاب ایشان قرار بگیرد صحبت های خیلی خوبی مطرح کرد.
صبحت های ایشان در مورد دانشگاه و فراجناحی بودن آن از محورهای بسیار ضروری جامعه علمی ما است اما دقیقا وقتی که پای صحبت از مذاکرات ژنو به میان آمد این بحث را عنوان کرد که بی سوادها از جای خاصی تغذیه می شوند.
این مواجهه خوبی نیست و نشان می دهد هنوز مفهوم و تفاوت نقد و جایگاه نقد را نمی دانیم.
وی با بیان اینکه جواب نقد را باید با نقد بدهیم، گفت: کم سواد خواندن منتقد جواب نقد نیست و رئیس جمهور باید در این زمینه سعه صدر بیشتری از خود نشان دهد.
تیتر دیگر روزنامه رسالت به «خواستار آزادی موسوی و کروبی هستیم!» اختصاص یافت. وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: کشور متبوعش خواستار آزادی میر حسین موسوی و مهدی کروبی است. به گزارش خبرگزاری مهر شرمن که مذاکره کننده این کشور در گفتگوهای هسته ای نیز هست، روز سه شنبه این مطلب را در سنای آمریکا اعلام کرد. بر پایه همین گزارش او برای توضیح در موردآخرین وضعیت فرآیند فوق در کمیته روابط خارجی مجلس سنا حاضر شده بود.
وی در سخنان خود به تکرار ادعاهای غرب درباره وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخت و گفت آمریکا با متحدانش به برجسته سازی موارد فوق ادامه خواهند داد. ما خواستار آزادی زندانیان سیاسی از جمله میر حسین موسوی و مهدی کروبی رهبران جنبش سبز هستیم.
روزنامه رسالت خبر شهید نواب صفوی بنیانگذار ایده جهانی شدن اسلام بود را بازتاب داد و نوشت: اهالی رسانه، سید مرتضی نبوی و محمد کاظم انبارلویی صبح دیروز به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با خانواده شهید نواب صفوی دیدار کردند.
سید مرتضی نبوی مدیر مسوول روزنامه رسالت در این دیدار با بیان اینکه شهید نواب صفوی روحیه مقابله با ظلم داشت، اظهار کرد: نواب صفوی توانست با یک سخنرانی از یاسر عرفات یک مبارز انقلابی بسازد.
وی با بیان خاطره ای که از میرزا اسماعیل دولابی نقل شده بود گفت: شهید نواب صفوی گفته بودند که چه معنی دارد انسان در رختخواب بمیرد.
وی افزود: در دوران تاریک رژیم شاهنشاهی، نواب صفوی تصویر روشنی از حکومت اسلامی ارایه داد که آن تصویر با نهضت امام شکل گرفت و در حال حاضر در حال جهانی شدن است.
این روزنامه به خبر مجلس خواستار رفع چهار ایراد سبد کالا شد، پرداخت.
ایرج ندیمی عضوکمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس طی مذاکره ازدولت خواسته است چهار ایراد در نحوه تخصیص و توزیع سبد کالا را رفع کند که به دنبال آن دولت هم قول بازنگری و اصلاح داده است.
وی درمورد اینکه نتایج مذاکرات درخصوص نحوه تخصیص و توزیع سبد کالا بین دولت و مجلس به چه نتیجه ای رسید، گفت: مجلس دراین مورد با دولت مذاکره ای داشت که دراین مذاکره به چهار ایراد اساسی نحوه توزیع کالا پرداخته شد.
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: همچنین به دولت گفته شده که بجای توزیع سبد کالا به مردم کارت هایی داده شود تا هروقت که می خواستند با آن کارت اقدام به تهیه کالا کنند.
دراین مذاکره، مجلس ازدولت خواست که اطلاع رسانی را درخصوص نحوه تخصیص سبد کالا را گسترش دهد وبه مردم اطلاع دهند که چرا این سبد مشمول عده ای شده وعده ای ازآن بی بهره اند.
**7304**2002**1104
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن