تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819359549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه و احیاء جنگل های هرمزگان با گردآوری هرزآبها میسر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توسعه و احیاء جنگل های هرمزگان با گردآوری هرزآبها میسر است بندرعباس- ایرنا- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: تجربه های بدست آمده نشان می دهد که توسعه و احیاء جنگل های این استان با اجرای روش گردآوری و مدیریت هرز آبها قابل انجام است.


محمد درویش خواه چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای این روش را گردآوری هرز آبهای روان بمنظور توسعه جنگلها با استفاده از بذرکاری و نهال کاری ذکر کرد.
وی اظهار کرد: دراجرای این روش (گردآوری هرزآبهای روان ناشی از بارندگی) طی سال گذشته تاکنون در سطح یکهزارو 250 هکتار از اراضی جنگلی مستعد این استان نهالکاری و بذرپاشی انجام شده است.
وی با اشاره به خشکسالی 14ساله در این استان و محدودیت منابع آب شیرین، از جمع آوری هرز آبهای سطحی بعنوان یکی از اولویت های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نام برد و گفت: برای افزایش موفقیت طرح های نهال کاری و توسعه و احیاء جنگل های از این روش استفاده می شود.
درویش خواه ابراز داشت: تجربه بدست آمده در مناطق خشک و به ویژه جنوب کشور نشان از موفقیت طرح گردآوری آبهای روان ناشی از بارندگی دارد طوریکه هنگام بارندگی بسته به اندازه سامانه آبراه، حجم زیادی از روانآب سطحی در پروفیل خاک اطراف نهالها نفوذ کرده و به تدریج در اختیار آنها قرار می گیرد.
درویش خواه یادآورشد: در این روش آب در لایه ی بالایی خاک (لایه ی رویش ریشه) نگاهداری می شود و لذا احتمال استقرار نهال ها و موفقیت پروژه ( کاشت نهالهای جنگلی) خیلی بیشتر خواهد بود.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت:دراجرای برنامه های این اداره کل در زمینه توسعه جنگل ها، از سال 91تاکنون ˈطرح گردآوری و مدیریت هرزآبهاˈ در سطح یکهزارو 250 هکتار از اراضی مستعد چهار شهرستان سیریک، میناب، بندرلنگه و بندرخمیر اجرا شده است.
دراطلاعات منتشره این اداره کل وسعت جنگل های هرمزگان یک میلیون و 110 هزار هکتار شامل ناحیه رویشش خلیج عمانی ، ایران تورانی ، مانگرو و دست کاشت و وسعت مراتع آن نیز چهارمیلیون 93هزار هکتار ذکر شده است. ک/3
512/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن