تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819956339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیپلمات آلمانی:ایران می تواند یک بهشت واقعی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دیپلمات آلمانی:ایران می تواند یک بهشت واقعی باشد برلین - ایرنا - سفیر سابق آلمان در تهران، گفت: ایران از ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی، منابع طبیعی، آب و هوایی و بویژه نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده عالی برخوردار است و همیشه معتقد بوده ام که می تواند به یک بهشت واقعی تبدیل شود.


ˈبرند اربلˈ که به عنوان یک میهمان ویژه در دو نشست و سخنرانی وزیر امورخارجه ایران با سیاستمداران و همچنین فعالان اقتصادی و مدیران ارشد شرکت های بزرگ تجاری آلمان،در برلین حضور داشته است، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص ارزیابی از سفر محمد جواد ظریف به این کشور، گفت: به نظر می رسد شرایط برای آغاز دو باره همکاری های اقتصادی و سیاسی اروپا و ایران فراهم شده و فرصت جدیدی ایجاد شده که باید آن را غنیمت دانست.
این دپپلمات کهنه کار آلمانی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه ایران در دو جمع سیاسی و اقتصادی در برلین، خاطرنشان کرد: آقای ظریف در سخنان خود به خوبی توانست این موضوع را ثابت کرده و حاضران را قانع کند که نباید فرصت ایجاد شده را از دست بدهند و زمان آن فرارسیده که دور جدیدی از روابط سیاسی و اقتصادی آغاز شود.
اربل با تاکید بر اینکه ایران را به خوبی می شناسد و معتقد است که این کشور مهم منطقه از ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و فنی و از همه مهمتر نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده برخوردار است، گفت: معنای این حرف ها این است که ایران به طور قطع نقش بزرگی در منطقه ایفا خواهد کرد.
سفیر سابق آلمان در تهران، خاطرنشان کرد: معتقدم تقریبا هیچ کشوری در منطقه نیست که به اندازه ایران از پتانسیل های لازم برای توسعه و پیشرفت و تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ منطقه ای و یا حتی جهانی برخوردار باشد.
اربل در ادامه با اشاره به حضور وزیر امور خارجه ایران در نشست امنیتی مونیخ و سخنان وی در جمع سران و مقام های شرکت کننده این کنفرانس بین المللی، گفت: آقای ظریف در نشست امنیتی مونیخ هم به خوبی توانست به صورت قانع کننده ای، سیاست خارجی جدید ایران را تشریح کرده و نشان دهد که ایران خواهان ایفای یک نقش مسالمت آمیز، مثبت و سازنده در منطقه است.
سفیر سابق آلمان در تهران در خصوص فراهم شدن زمینه ها بعد از توافق ژنو برای از سرگیری و توسعه روابط اتحادیه اروپایی با ایران در زمینه های مختلف، گفت: باید بپذیریم که پرونده هسته ای تا الان مانع بزرگی در راه امکان توسعه روابط سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی اروپا و غرب با ایران بوده است اما شرایط تغییر کرده و این موضوع قابل حل است.
وی در عین حال افزود: البته هنوز زود است که بخواهیم بگوییم این موضوع به طور کامل حل شده است ولی امیدوارم در ادامه مذاکرات و حل و فصل نهایی مشکلات و موانع، شاهد برداشته شدن این مانع بزرگ از سر راه توسعه و گسترش روابط ایران با کشورها باشیم.
اربل تصریح کرد: در کل من فکر می کنم این شانس وجود دارد که پرونده هسته ای در آینده نزدیک دیگر نقش نابود کننده ای در روابط اروپا و ایران ایفا نکند و این وضعیت راه را برای همکاری های مفید در همه زمینه ها باز کند.
سفیر سابق آلمان در تهران در خصوص گلایه های شرکت های اقتصادی کشورش از تعلل دولت در تلاش برای بهبود روابط اقتصادی با ایران که برای آنها خسارت بار بوده است، گفت: درحال حاضر ما در وضعیتی هستیم که همه با امیدواری بسیار بالایی خود را برای یک وضعیتی در آینده آماده می کنند تا بتوانند بدون وجود تحریم ها دوباره به مبادلات و روابط تجاری و اقتصادی با ایران بپردازند اما مشکلی که هنوز با آن روبرو هستیم این است که بخشی از تحریم ها هنوز پابرجاست و موانع قانونی برای توسعه روابط اقتصادی وجود دارد که امیدوارم آن نیز به طور کامل برطرف شود.
این دیپلمات آلمانی در عین حال تاکید کرد: البته من معتقدم راه درست این است که نباید همیشه امیدوار به حرکت دولت ها باشیم و شرکت ها و تجار و بازرگانان باید خودشان فعال شده و برای از سرگیری روابط تجاری دوباره خود را مهیا کنند.
اربل در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور سریع نمایندگان اقتصادی کشورهایی همچون ایتالیا و فرانسه در ایران برای آغاز روابط تجاری و اقتصادی آیا آلمانی ها نگران از دست دادن فرصت و یا باختن عرصه به رقیبان اروپایی خود نیستند، گفت: به عقیده من وسعت عقب نشینی شرکت های آلمانی از بازار ایران در سال های سخت گذشته کمتر از دیگر کشورها بوده است.
وی افزود: درحالی که بسیاری از شرکت های خارجی کشورهای اروپایی در دوران سخت تحریم ها علیه ایران تمام روابط اقتصادی خود با این کشور را قطع کرده و شرکت های فعال خود را به طور کامل تعطیل کردند، در مورد آلمانی ها این وضعیت حاکم نبود.
اربل تاکید کرد: بسیاری از شرکت های آلمان در سال های سخت مقاومت کرده و یک حضور حداقلی در ایران را ادامه دادند، به همین خاطر فکر می کنم وضعیت شرکت های آلمانی در بازار اقتصادی ایران زیاد هم بد نباشد.
این دیپلمات آلمانی در پایان افزود: ایران از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و من همیشه گفته ام که این کشور همه فاکتورهای لازم را برای تبدیل شدن به یک بهشت دارد، چه از نظر وسعت، چه از بعد جمعیت، آب و هوا و منابع طبیعی و یا داشتن منابع غنی سرمایه و انرژی نه فقط نفت و گاز بلکه برخورداری از جمعیت جوان که در عالی ترین سطح تحصیل کرده است.
اربل در پایان اظهار داشت: آرزوی بزرگ ما این است که ظرفیت ایران برای کل منطقه یک برکت باشد و معتقدم در این کشور امکان و زمینه های زیادی برای همکاری با آلمان وجود دارد که یک نمونه کوچک آن می تواند همکاری برای بازسازی افغانستان باشد.
اروپام/ 2051** 1701 ** 1514
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن